I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The man from Earth

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2013-08-29 02:45

The man from Earth

Ja, har ju tipsat i andra tråden men jag är rädd att den här inte riktigt kommer upp i 8 på imdb om man inte tar i med hårdhandskarna.

The man from Earth, kvällens nattipps

Den här ska ni se som ett troll, liksom inbilla er att den är mindblowing och sen skriva att det är "the most thaughtprovoking shit you ever seen" på imdb. Vi troll har tillsammans med ett gäng nioåringar från de mest inavlade platserna på andra sidan Atlanten fått upp detta verk på topplistan av sciencefiction-filmer. Skriver du något annat än att skådespelarinsatserna är outstanding är du en riktigt partypooper.

Det är med andra ord en djup film, välspelad med fantastiska vändningar, superb dialog och utan "barnsliga" specialeffekter. Man undrar alltid vilka spännande svar, oneliners som snart ska få oss att "tänka till" och omvärdera vår hela omvärld. I vissa fall är den nästan lika lärorik som Simpsons, även om serien inte riktigt kan nå upp till denna faktapackade thriller.

Vi hoppas få upp filmen på över 8 innan veckans slut, så in och rösta and join the movement.

http://www.imdb.com/title/tt0756683/

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2013-08-29 15:43
Varför.

2013-08-29 16:19
Vissa kampanjer är helt enkelt viktigare än andra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2013-08-29 17:08
förstår inte, är det ett sorts skämt?
Give my regards to King Tut, asshole

2013-08-29 17:38
Denna filmer är bra, ja

2013-08-29 19:15
jaojao_ P23

Finns det en två?

SpoilerKommer det fram att han även var jultomten? Hitler?

2013-08-29 20:01
Haha filmen*

2013-08-30 20:17

förstår inte, är det ett sorts skämt?

ja, det är ingen som på allvar tycker att filmen är bra, den är lite som idiocracy, liksom en "what if" film för dom som inte hänger med riktigt, men vi har hypeat upp den ett tag nu...

http://www.manfromearth.com/index2.html

Groupie

2013-09-01 12:15
Det här är alltså något i stil med när 9gag gick ihop och röstade upp Justin Biebers film på IMDBs top100? Eller missförstår jag?

2013-09-01 13:48
Jag fattar verkligen INGENTING haha

2013-09-02 01:31
Det här är alltså något i stil med när 9gag gick ihop och röstade upp Justin Biebers film på IMDBs top100? Eller missförstår jag?

Haha typ

2013-09-02 01:38
SPOILER:

SpoilerAuthor: harv-698-928287 from United States
29 March 2010

I was pretty shocked to see such a high rating and so many 10/10 reviews... Sure the story is original, but the execution was so poor it was irritating to watch. Yes, it had a twist, but it could have been condensed into a 30 minute episode of the Twilight Zone. I went back to read the reviews and realized what was going on. 10/10 scores one-time reviewers... how shameful.

I hope IMDb and many other "review" sites tighten up their scoring, reviewing, and weighting algorithms. This kind of abuse is intolerable. There are companies out there that specialize in cheap labor when it comes to creating fake "user-generated" content which should tell you there is a demand out there.

Next time spend the money on better production instead of trying to take advantage of the system.

Vissa blev dock rejält trollade:

Author: [email protected] from United States
4 January 2008

*** This review may contain spoilers ***

For a movie that is virtually nothing but talk, the Man From Earth has remarkably little to say of novelty and intelligence. What it does say has been said many times before, much better, and certainly without the hokey premise. The movie begins with a handsome middle aged professor mysteriously announcing that he is leaving his university for points unknown. When pressed, he announces that the reason is because he is 14,000 years old and never ages. Therefore he must uproot himself every 10 years to avoid detection. The rest of the movie involves his friends pressing him for details of his life, which grow more juvenilishly implausible as time goes by. It is one thing to accept the possibility that an individual exists who has lived 14,000 years without aging. It is quite another to accept that he just "happened" to meet, and become friends with, every historical celebrity any of his friends mention in their questioning, from well-known figures in their time as Buddha and Hammurabi, to the completely unknown (in his lifetime) Vincent Van Gogh, who just happened to be his neighbor in 19th century Europe. Right. Nor is it plausible that a person who learned to speak English as an adult would now speak perfect unaccented American English, or that he not only appears, but acts no different than any of his peers. Certainly all of us are aware that people who are older do not only look different, but also act different, with mannerisms, clothing and speech patterns that are noticeably distinguishable from persons just 2 decades younger. How likely is that a 14,000 year old man will look and sound just like a contemporary middle aged man? In short, it is absurd to believe that any intelligent person would have thought that the protagonist's tall tale was anything more than a not particularly clever hoax, which is why I couldn't care less when he finally made his absurd claims regarding his real identity, and offered as revelation the same hackneyed ideas about Judeo-Christianity that are routinely posted by precocious 12 year olds on internet forums.

Producent

2013-09-02 15:46
Ok. Rätt roligt tycker jag, att rösta upp en medioker film.

Fast nu viktas betygen på Imdb, vilket innebär att det är lite svårare att lyckas med denna typen av skoj. Men jag är game, och har gett den en åtta.
Give my regards to King Tut, asshole

2013-09-02 16:30
Ja, Bieber-grejen blir ju inte lika rolig då den är så uppenbar, det här är mer som att få upp "Idiocracy" till en 8 och komma undan med det.

Mkt rolig läsning här:

http://https://www.flashback.org/t571938p14

"Den bästa jag sett i hela mitt liv" och man ser hur folk liksom avfärdar den på i princip alla punkter för att sedan avsluta med "ändå riktigt bra" haha

In full effect
Poet

2013-09-02 17:14
Ok. Rätt roligt tycker jag, att rösta upp en medioker film.

Haha den ska tydligen suga häströv, så jag vet inte ens om medioker är en bra beskrivning :P
At the gates of Eternity...

2013-09-03 00:41
Lyssna på proffsen nu, en 8.6 förtjänar den iaf

2013-09-03 00:48

Han lägger även in en liten varning; "dont let this question your faith" hahahha
Graffare

2013-09-05 18:29
Jag tycker den är bra på riktigt, faktiskt!
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah

2013-09-05 19:10
stayblack, se till och ge den minst en 8a på imdb, av ren nyfikenhet, vad var det du gillade?

2013-09-10 23:33
jag tyckte denna filmen va fet... whats da deal

2013-09-10 23:49
Lilmofosho

Precis, den ska ha en minst en åtta!
Rappare

2013-09-13 10:54
Jag fattar inte. Överallt jag sett och alla jag pratat med tycker The Man From Earth är en jävligt bra film. På vilket sätt är det ett skämt att hypea upp nåt bra?

Jag fattar heller inte jämförelsen med Idiocracy. Den är ju svinbra den med? Har den blivit utsatt för liknande "skämt"?

2013-09-13 12:52
Jag fattar inte. Överallt jag sett och alla jag pratat med tycker The Man From Earth är en jävligt bra film. På vilket sätt är det ett skämt att hypea upp nåt bra?

Jag fattar heller inte jämförelsen med Idiocracy. Den är ju svinbra den med? Har den blivit utsatt för liknande "skämt"?

Word, in o rösta, ligger fortf på 7,9

2013-09-13 12:56
Den finns även på youtube

2013-09-13 12:59
Idiocracy är också värd en 8a utspelar sig i ett parallellt universum där det har slutat regna

2013-10-02 23:06
Jag orkar inte riktigt sätta mig in i vad den här tråden handlar om men tycker om filmen som fan.

Jag störde mig dock på skådespel, fotot och musiken (kanske det som gör en film), men storyn var faktiskt riktigt bra! Jag tittade på den på ungefär samma sätt som man lyssnar på en ljudbok tyckte den var mycket "thoughtprovoking".

Hade det varit bättre skådespelare, bra musik och någon regissör som hanterar den typen av enkla format, typ Richard Linklater, så hade den varit GRYM!!!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2013-10-02 23:51
isofu

eller hur, glöm inte att ge den minst en 8!

2013-10-03 00:37
Consider it done! :D
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2013-10-03 16:13
Fattar ingenting.. helt okej film ju
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-10-03 17:09
För att ett sånt här "crazy" stunt ska kännas meningsfullt, legitimt eller för den delen, det minsta roligt, bör filmen som ska höjas till skyarna vara en otvetydligt horribel rulle.

Problemet och förvirringen uppstår när ett gäng känslomässigt underutvecklade tonårspojkar väljer en film som inte faller dem i smaken - för lite våld, för mycket prat, inte tillräckligt med explosioner? - medan den för andra tittare betraktas som en helt okej rulle som lattjar med lite existentiella, andliga och historiska frågor.

Men för all del - fortsätt denna skrattfest till trollning. Ni verkar ju ha riktigt roligt med ert galna upptåg..
Finns tips på riktigt FETA DOKUMENTÄRER här:

http://addoepc.se

2013-10-03 17:26
SpoilerNja, folk skulle inte se Reine o Mimmi även om den hade en 9:a...