I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips - böcker om psykologi/filosofi

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2013-07-20 16:39

Tips - böcker om psykologi/filosofi

Hej, Med-medlemmar.

Jag skulle uppskatta om någon kunde tipsa mig om böcker om filosofi och psykologi.

Det behöver inte vara facklitteratur, utan kan vara noveller, romaner etc. Gärna existentialistiska och/eller freudianska böcker.

Tack.

(Inlägget ändrat av Postum 2013-07-20 16:40:08)

Tag i tid Tulo! Tag alltid Tulo!

2013-09-04 10:52
Ååå jag vill också ha tips på detta!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-09-10 14:30
Eckhart Tolle - En ny jord & Levande i nuet

Byron katie - älska livet som det är & Behöver jag din kärlek?

Böcker som har totalförändrat mitt liv i alla fall
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-09-15 17:14
Sofiabayo

Du förstod nog inte vad jag är ute efter i böcker som rör detta.
Tag i tid Tulo! Tag alltid Tulo!

2013-09-15 20:17
Jag förstod :) jag har läst uppsatser där pyskologer hävdat att det dom försökt åstadkomma på flera månader hos en patient och misslyckats med, har dom sett gå på en timme med metoden som Byron Katie är upphovskvinna till. Det är psykologi i sitt esse om jag får säga min åsikt ;)
Poet

2013-09-25 18:06
SofiaBayo skrev:
Jag förstod :) jag har läst uppsatser där pyskologer hävdat att det dom försökt åstadkomma på flera månader hos en patient och misslyckats med, har dom sett gå på en timme med metoden som Byron Katie är upphovskvinna till. Det är psykologi i sitt esse om jag får säga min åsikt ;)

Propaganda quite clearly
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-09-25 19:10
Propaganda quite clearly

jajajaja :P

2013-12-07 14:00
Henrik Fexeus har skrivit några böcker som jag tycker var skit bra, dom som jag rekommenderar är Konsten att kunna läsa tankar och Maktspelet
http://soundcloud.com/simonmannen
Admin

2013-12-10 06:00
Det mest självklara tipset just nu är ju annars "Thinking, Fast and Slow" av Daniel Kahneman. Finns i svensk översättning också numera (Tänka, snabbt och långsamt). Har tyvärr inte hunnit läsa hela än men det är en bok som både är teoretisk men som du kan ha mycket praktisk användning av. Den handlar mycket om beslutsfattande och om hur fullständigt irrationella vi är när det kommer till pengar.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-12-10 10:01
Hemligheten med Egil Linge är också ett hett tips

2013-12-18 18:35
Skönlitteratur: Paul Auster, rekommenderas varmt!
Casper the dopest ghost in town!