I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Film] Årets filmer 2013

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2013-01-07 19:08

[Film] Årets filmer 2013

Mängder med filmer som kommer ut i år! Blockbusters och indie, och allt däremellan! Vilka ser ni fram emot?

Tänkte lägga upp en lista på årets, lägg till det ni vill ska finnas med :)! Gärna sorterat efter premiärdatum.

Kokuriko-zaka kara (Uppe på Vallmokullen) 21/12-12 - Ny film av Studio Ghibli! Nu är det sonen, som gjorde Tales of Earthsea, som har gjort filmen. Förbannad så in i HELVETE att SF inte visar den i Göteborg! Dom har den uppe som plansch, men visar den ändå inte!!

Django Unchained 18/1 - Tarantinos senaste rulle om slaveriet i USA. Är rätt taggad, men ogillar DiCaprio (fråga inte varför, för jag vet faktiskt inte!). Med tanke på Tarantinos senaste rulle, har jag inte allt för stora förväntningar.

Les Misérables 18/1 - Ja, säger väl sig självt..

Lincoln 25/1 - Ny film av Spielberg.

Wreck-it Ralph 8/2 - Disneyfilm om en tevespelsskurk, som vill bli en hjälte.

A Good Day to Die Hard 14/2 - Säger sig självt :P

Oz: The Great and Powerful 15/3 - Inte en remake, om jag fattar det rätt..

Burt Wonderstone 15/3 (USA) - Ny komedi med Steve Carell och Jim Carrey.

Carrie 15/3 (USA) - Remake på den gamla filmen/Nyproduktion av Stephen King boken.

GI Joe: Retaliation 27/3 - Nästa installation av GI Joe serien.

Jack the Giant Slayer 4/4 - Evan McGregor och Bill Nigh är med, det räcker för mig!

Warm Bodies 5/4 - En film om zombier som kan tänka och som blir kära i människor. Zombievärldens Twilight. Dafuq?!

Scary Movie 5 12/4 - Ge er...

Iron Man 3 26/4 - Sååå pepp!

The Great Gatsby 17/5 - Med DiCarpio

Star Trek: Into Darkness 17/5 - :)

The Hangover Pt. III 22/5 - Samma film som sist, I suppose...

The Fast and the Furious 6 - Dom bara fortsätter, fast börjar bli bättre än film 3 och 4 iaf :P

After Earth 7/6 - Sci-fi med Will Smith och hans son. Tycker dom gjorde ett bra jobb i Persuit of Happiness och trailern ser rätt cool ut!

Man of Steel 26/6 - Ny Stålmannen av Snyder som bland annat gjort 300, Sucker Punch, Watchmen och Dawn of the Dead (2004)

The Lone Ranger 3/7 - Johny Depp, lär bli bra!

World War Z 12/7 - Max Brooks sålde sin själ och en skitfilm verkar ha skapats -.- Bara en zombierulle i mängden, verkar det som på trailern. Vad hände med boken?!?

The Wolverine 26/7 - Denna gången ska han träna med samuraier i Japan..?

Pain & Gain 2/8 - Bay's senaste med The Rock och Marky Mark

300: Rise of an Empire 23/8 - Visste inte ens att det skulle komma en uppföljare haha.

Monsters University 2/8 - Prequel till Monsters Inc. Don't fuck this up!

Percy Jackson the Sea of Monsters 16/8 - Gillar verkligen första filmen, _älskar_ böckerna, men är orolig vad dom kommer göra med filmen.. Får se den och ta reda på't helt enkelt..

Smurfs 2 6/9 - Tyckte första var härlig, men inte alls lika bra som serien.

Riddick 6/9 (USA) - Uppföljare (?)

Kick-Ass 2 - 14/9 - Gillade första filmen, ser fram emot denna

This is the End 4/10 - En komedi där bla. Seth Rogen, James Franco och Jay Baruchel spelar sig själva. Apokalyps-komedi.

Sin City: A Dame to Kill for 4/10 - Nu snackar vi! Äntligen! Efter åtta år, ska vi äntligen få nästa! Så lycklig! Synd att två av skådespelarna har gått bort (Brittany Murphey och Michael Duncan) och att hon som spelade Miho har bytts ut.. Men det bådar ändå gott! Fortfarande Rodriguez i spakarna! :D Och många återvänder till sina roller :D

Thor: The Dark World 31/10 - Ser mer fram emot Iron Man, och gillade inte heller första Thor. Men efter Avengers så kanske..

The World's End 1/11 - Tredje, och tyvärr sista (så vitt jag vet), delen av den sk. Cornetto Trilogin av Edgar Wright, med Simon Pegg och Nick Frost. Med tanke på hur bra Shaun of the Dead och Hot Fuzz var, har jag höga förväntnigar på denna film! Denna gången handlar det om jordens undergång.

Ender's Game 1/11 - Denna ser jag fram emot. Tycker att skådespelarna är väl valda till filmen (Ender ska spelas av Asa Butterfield, han som spelade huvudrollen i Hugo!).

Hunger Games: Catching Fire 22/11 - Ugh, första filmen var ju inget bra alls!

The Hobbit: The Desolation of Smaug 13/12 - Första filmen var verkligen helt fantastisk. Men vill inte ha allt för höga förhoppningar, pga. rädslan av att kanske bli besviken. Så som jag blev på LOTR av Jackson..

Anchorman: The Legend Continues 20/12 (USA) - Jag är nog den enda personen i hela världen som faktiskt inte gillade första filmen. Men kommer väl se andra ändå, bara för att jag har sett första, typ.

(Cloudy 2: Revenge of the Leftovers 21/2-14 - JAAA!!! Fast hatar verkligen Sverige just nu... Bara för dom måste hinna dubba skiten -.- Kommer liksom ut 27/9 i USA)

Ja, det blev väl mest blockbuster filmer ändå, men det är ju det man kommer på, och lägger märke till, när man kollar vad som ska komma; sällan man hör om indiefilmer eller dylikt när man inte _vet_. Men fyll gärna på! :)

Fridens!

"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan