I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The cabbin in the woods

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2012-10-05 21:41

The cabbin in the woods

eftersom jag är en hatare tänker jag inte tipsa om denna utan varna... En av de sämre rullar jag sett, stor totalt oförstående till dess hyllningar.

Kass story, bulla effekter och jag skiter i hur många referenser man trycker in i en b-film, bara för att man har intentionen att göra en skitfilm så blir det inte bra för att man lyckas göra detta och visar på att det är medvetet.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-06 01:52
hej

du har fel

hej då
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-06 10:58
Vad vare som va bra? När jag såg from dusk till dawn första gången va iaf inte twisten spoilad från the get go...

Gillar ni dålig skräck så mkt? Som att se på ett långt intern-skämt...

2012-10-06 11:42
Det är väl inget fel med långa internskämt. Men jag förstår vad du menar. Såg den en gång och gillade den, avslappnat skön på det där joss whedon sättet, skulle se den en gång till med en vän lite full, men då var den bara fånig och vi stängde av.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Battlerappare

2012-10-06 11:56
Jag gillade den, dom hade ju tydligen en mycket "större" film skapad men fick stryka massor. Dom fick väl vänta typ 2-3 år för att få ut den

2012-10-06 15:12
Jag gillar den..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2012-10-06 15:24
Den ser ganska B ut på trailern men den har ju fått bra kritik, så jag ska nog ge den här filmen en chans iaf :)
Rappare

2012-10-06 21:32
Fan, jag tyckte Cabin in the Woods var skitbra. En väldigt snabb, välskriven tolkning av slasher/horror genren som fullkomligen droppar av kärlek till referensmaterialet.
Nog för att den hade gynnats av högre budget, men helt klart värd 1.5h av ens liv.

2012-10-06 21:43
Välskriven...?
Rappare

2012-10-07 01:40

2012-10-07 02:16

...Kanske hade tyckt grejen hade funkat bättre om inte animeringarna såg ut att va tagna ur Xena.

Alltså nej, ser att jag är rätt ensam om att hata den här men jag hade fan noll behållning av den, utveckla gärna vad exakt va som va bra...

Som scary movie fast i mer kärleksfull förpackning va känslan jag fick, den enda chock-valuen va att den just va kassare än man trodde den skulle va
Rappare

2012-10-07 02:43
Det som var bra var bland annat "förklaringen" till varför alla personer i alla skräckfilmer agerar så ologiskt som de normalt sett brukar göra. Dialogen bland personerna i kontrollrummet, som av ren rutin avfärdar morden av ungdomar som en arbetsmässig vardaglighet för att kunna acceptera förlusten av liv de alla är tvungna av mänsklighetens fortgående att genomföra. Samt den enligt temat oundvikliga brytningen från schemat som den här typen av film egentligen kräver.

2012-10-07 11:41
Tycker inte konceptet kändes genialiskt, den engagerade inte varken med spänning, humor eller effekter... "Att det inte är som man tror" blir ju bara intressant om det öppnar lite för något parallellt som faktiskt engagerar och inte att det är ett internskämt... Satt med stenansikte filmen igen, med undantag kanske för när handen ploppa upp

Nån admin får gärna sätta upp en stor spoiler-varning, även om det är lite sent