I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Game of Thrones säsong 2

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2012-02-03 15:35

Game of Thrones säsong 2

Såg precis om säsong 1, har aldrig varit så laddad inför något som jag är inför säsong två av den överlägset bästa serien genom tiderna!

"I'm Deanerys Stormborn and I will take what is mine, with fire and blood"

tankar? ;)

(Inlägget ändrat av DMAt 2012-02-03 15:35:33)

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2012-02-03 16:37
Jag köpte precis de fyra första böckerna, tänkte ladda upp med att läsa första boken istället för att se om säsong ett. Deanerys Stormborn är en riktigt fet karaktär, frågan är om det beror på hur vacker hon är att kolla på.

2012-02-03 18:49
i love it
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2012-02-05 11:50
Beast mode!

Första säsongen var grym, andra kommer bli ännu bättre, sanna mina ord.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2012-02-21 09:12
Såg klart säsong ett igår. Detta är, so far, den mest välgjorda serie jag någonsin sett. Fy i helvete vad bra den är! Lite drygt att Sean Bean aldrig får överleva när han är med i något haha. Ser verkligen fram emot säsong två.

Morsan hoppade in efter tre avsnitt och började kolla med mig, det var lite drygt att förklara allt, men hon ska se det från början. Båda vill också läsa böckerna nu. Men vågar man verkligen läsa böckerna och spoila för sig själv? Är det värt det?

För övrigt: Deanerys är den vackraste person jag sett i hela mitt liv. Och om jag fick välja en fiktiv karaktär att ha ett förhållande med, skulle det vara Kahl Drogo. Holy shit vilken karlakarl. Fan vad ledsen jag blev när han dog :(

Ser med spänning fram emot dom vita vandrarna och allt annat spännande. Säsongsavslutningen var ju kung. Men tänker inte kolla på trailern, vill inte få något spoilat för mig. Säger jag nu, man får väl se hur länge jag kan hålla mig ^_^
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2012-02-21 12:14
Brazen: så att Kahl våldtar Deanerys där i början, det ser du mellan fingrarna med eller? Eller är det bara lite sex by suprise?

2012-02-21 12:23
Medoria: nu ska vi inte vara så petiga. Som det är sagt innan, karaktärerna förändras väldigt mycket genom säsongen. Jag syftar på den Kahl som älskar, skyddar och försvarar henne.
- Dexter Morgan

2012-02-21 23:03
I boken är Deanerys faktiskt med på att ha sex och han våldtar henne inte där.. :P

Jag ser också fram emot nya avsnitt som fan, kan för övrigt STORTIPSA om att inte läsa böckerna utan att lyssna på ljudböckerna istället för JÄVLARRR vilken BRA jävla kille som läser dom! På eng självklart! Kan också säga att serien följer böckerna i princip exakt, det är första gången jag sett en serie som i princip går exakt efter boken! Kolla på intervjuer på youtube me författaren etc. Jävligt bra. Fan vad BRA det är!! Pepp pepp pepp!

Mina favoritkaraktärer är HELT klart Arya och DvärgTyrion!! Tyrion säger så jävla bra saker hela tiden, fan vad bra han är. "death is so final, life is full of opportunities!" han är så jävla skön, sån skön livsinställning, inspirerande! Och han slår alla som är buttra över något med typ, "Yeah.. But look at me, I'm a DWARF." hahahaha

FTW!!!!!!
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2012-02-27 13:26

ännu en "trailer" ;)

HYPED!!!!!!!!!!

2012-02-28 00:37
Väääääääääääärt
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Producent

2012-02-29 19:46
tööööööng
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2012-03-06 12:07
yep, ska bli spännande att följa fortsättningen! gillar serien, men tycker dock att det finns en klassisk (jfr sagan om ringen och narnia) problematik i westeros (f.ö, är det bara jag som tänker på västerås varje gång?) med smygrasism. de civiliserade, stadsboende folken med heder och samvete (nåja, iaf några) är vita. de lite mer vilda, utan skrupler och som tar sig fram genom massvåldtäkter och slaveri är lite mer "svartmuskiga", för att använda ett klassiskt svenskt smått nedsättande ord.

varför är det ofta så i fantasy? för att det skrivs av vita medelklassmän?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-07 10:25
att du orkar dra in rasism i detta, helt fantastiskt
!!!

2012-03-07 11:03
Psykel,

är det inte även eftersom det vita anses vara gott och det mörka anses vara ont? Det är även så i såpoperor, eftersom man snabbt ska kunna avgöra vilka som är goda och vilka som är onda. Lika så i western filmer: vit hatt = god, svart hatt och svart skägg = ond, för att förenkla det.

Skulle nog också tro att det är för att mörker är något som skrämmer människan, och det har det gjort i alla tider. Man vet inte vad som finns där = rädsla. På dagen är man ju sällan lika rädd som på natten.

Spekulerar bara, men det är iaf så jag tror att det är :)
- Dexter Morgan

2012-03-07 11:03
Har förövrigt beställt hem alla utkomna böcker. Måste nog läsa alla. Orkar inte vänta på alla säsonger :D
- Dexter Morgan

2012-03-07 16:20
DR_83

well, jag orkar. satt o tänkte på det typ halva tiden jag tittade, så varför inte? tycker det är värt att problematisera iaf, och inte bara köpa allt rakt av.

Brazen
möjligen spelar det in...men känns mer som en förlegad västcentrisk världsbild anno 1700-tal.

2012-03-08 01:01
Hur bra är böckerna?

Bara börjat se första men tyckte inte det va mer än "bra"...
Hangaround

2012-03-13 23:58
har läst första boken och halva andra, och dom är hur bra som helst.
Definitivt råare, t.ex. så är Deanerys 13-14 år gammal i första boken, medans i tvserien är det ju en vuxen kvinna liksom..mycket såna detaljer som skiljer, vilket i min mening gör böckerna mer äkta, medans serien är bunden efter vad som är ok att visa på tv.

2012-03-29 07:51
Tech P27

Ah, har alltid diggat fantasy... Följer det nu med svt och tycker väl att serien börjat komma igång... Känns dock fortf rätt överhypead och den lämnar en del lösa trådar... Även fast det är fokus på vissa karaktärer och deras lilla story känns det inte som man lär känna dom... Skulle vara med undantag för kungen, handen och blonda syskon-drakaran... Har bara missat första avsnittet men känns som jag missat fem.

2012-03-29 07:59
Får man lite mer "Mytologi" i böckerna btw? Det man är intresserad av är ju "ätternas" historia, om blondie verkligen har en farfarsfar som va drake, om dessa vålnader uppe vid muren osv osv... Gillar att det inte är over the top med Vättar och Jättar runt varje hörn men folken får gärna vara lite mer fantasy också så man inte bara tänker osmanska riket när han Jafar glider upp med kajal och flätat skägg...

Spänningen ligger ju lite i att se en annan dimension där andra fauna och flora utvecklas...

Ett pluss ändå får syran som sitter i sitt kråknäste och ammar sin tio-åring... Riktigt skön vibe där hehe
Hangaround

2012-03-29 09:30
kan inte säga så mycket in serien, bara sett första avsnittet än så länge...ja man får et ättekarta, mycket detaljer ang historia och hur saker blev som dom är liksom.

hehe, vad det gäller drakar..well...;)

i andra boken kommer dom till lite mer främmande länder, iaf bilden jag fick av det..måste fan köpa böckerna igen.

2012-03-31 13:21
Alltså det här med rasism i böckerna.

Jag tycker precis ALLA är dirty motherfuckers förutom Stark släkten. Jag menar alla har ju något skitigt dom håller på med.

Det är ju inte så att Incest syskonen är bättre än Khal Drogo och hans ökengangsters direkt.

George R.R. Martin som är en vit medelklass gubbe, jag tror inte han vet vad rasism är ens, han är alldeles för nördig för att någonsin ha brytt som om dylika trivialiteter.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2012-04-02 09:19
Idag!!!!!!!!!!
- Dexter Morgan
Moderator

2012-04-02 10:19
Bra början på säsongen!

SpoilerNice att Cersei slappade Joffrey, men jag förstår inte riktigt varför hon låter honom köra med henne så mycket i övrigt. Det borde väl räcka med att hota med att han mister stödet av Lannisters för att han ska dansa efter deras pipa?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-04-02 14:25
vill bara ha mer.. mer mer mer mer!

2012-04-02 17:32
varför varför varför dör inte hon Spoilernär hon dricker vinet???
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2012-04-02 18:13
Manel: men eller hur!!

Och kan någon slå in skallbenet på den där jävla skitungen!? ^^
- Dexter Morgan
Moderator

2012-04-02 18:24
Det verkar ha något att göra med hennes halsband, kanske är någon form av magi i det.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-04-03 00:30
Det har börjat bra. Hoppas det inte bara blir för många kärleksintriger i denna säsong, eller sex-scener för den delen heller. De känns bara löjliga

2012-04-03 10:03
avsnitt två har släppts "pre-air" redan ifall ni inte orkar vänta;)
Moderator

2012-04-03 10:51
Jag såg precis klart det :D

2012-04-03 14:14
nice! kollat på första nu o ska se andra!

2012-04-15 23:24
Whaa!! Varför kom det inget idag? katastrof
 http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php
Moderator

2012-04-15 23:31
Skridsko skrev:
Whaa!! Varför kom det inget idag? katastrof
För att avsnittet sänds i natt. Det har inte kommit på någon söndag hittills.

2012-05-23 23:21
Ingen har skrivit något på värsta länge ju!!

Tycker säsongen, so far, är riktigt grym! Känner varje gång att jag inte kan vänta till nästa avsnitt :)
- Dexter Morgan

2012-05-24 12:08
Själv känner jag en sorts sorg varje gång ett avsnitt kommer ut, för jag vet att det närmar sig säsongsavslutningen:/

Väldigt bra säsong annars!

2012-05-25 08:45
DMat Word,känner med dig exakt samma där alltså!

Fett bra säsong,väntar otåligt på att det ska bli måndag igen...

2012-05-29 02:46
got damn, vilken jävla serie. Har sett alla avsnitt av säsong på 14 timmar haha.

Hur fungerar böckerna? Alltså bok 1 = Säsong 1? Bok 2 = Säsong 2 osv eller?
Vet inte riktigt om jag vill läsa böckerna innan jag sett vad som händer i serien.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2012-05-29 02:46
Å andra sidan kanske det är poänglöst att lösa böckerna efter man sett klart serien, med tanke på att ni skriver att serien ändå följer böckerna rätt exakt.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2012-06-04 08:32
Man läser alltid böcker först och ser film/serie efter.
Serien har ju missat ett och annat som är med i böckerna,man hänger lättare med och har bättre inblick och mer koll på alla "Houses" och hur alla är släkt osv.
Du borde läsa dom,väldigt lättlästa och spännande så det går fort.

Ska ladda upp med massa munch och götta mig hårt i kväll!!

2012-06-04 18:08
Grymt, då vet jag vilka böcker jag ska handla in härnäst.

Helt ok säsongsavslutning, lite besviken på vissa saker dock. väntar med att skriva tills folk har sett
AIK
ARSENAL

2012-06-05 14:34
Jag kommer INTE vänta på nästa säsong, ska läsa alla böcker i sommar! ^^
- Dexter Morgan
Producent

2012-06-06 14:01
kommer det dröja ett år till nästa igen eller?
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2012-06-07 09:56
Japp, det kommer det :( Så himla jobbigt!!
- Dexter Morgan

2012-06-07 10:27
Hände ju knappt något på hela säsongen och nu måste man vänta hela vintern innan man får fler avsnit? Hopplöst. På tok för många storylines för att hålla ett så här lågt tempo i produktionen. Nej sänk produktionskostnaden och gör det till en days of our life såpa istället. 50 avsnitt om året känns mer rimligt.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-06-08 14:13
Tredje säsongen kommer ej förrän april 2013... Kommer dööööööö i väntan :(

2012-06-14 21:39
Säsongsavslutningen var ju rätt så jäääääääävla fet... Bara jag som noterade att vissa scener med t.ex. Jamie Lannister och Petyr Baelish var fullständigt off? T.ex när Jamie nästan grät av rädsla när Rob "bussade" vargen på han när han var fängslad, Jamie fruktar inte döden och är definitivt inte den som visar rädsla. Baelish är en av dom smartaste personerna i hela serien och hotar Cersei i egen person, han är inte så korkad..

Det är väl kanske dom två scenerna jag fann lite underliga.

2012-06-17 17:32
DMAt .. Jag tror att det är just det som är grejen, Jamie Lannister FRUKTAR döden, han försöker låtsas vara en riktig krigare precis som Ned Stark och de andra från norr var/är men det hela är bara en akt. Han dödade ju Aerys Targaryen genom att hugga honom i ryggen när han var en soldat i Aerys kingsguard, något som Ned Stark och många andra hånar och kallar honom för en fegis för.

Om jag minns rätt så ska Catelyn (ned's fru) ha sagt något till Jamie när han var fångad att han låtsades som att han inte var rädd för döden men att han egentligen var det.
AIK
ARSENAL

2012-06-20 12:15
Ville ha mer utav den här säsongen, vet inte varför men kändes som det gick jävligt segt fram. Säger inte att det var dåligt, men var inte på samma nivå som första säsongen. Kanske så var andra boken lite seg också, kommer faktist inte ihåg.
Läste en kommentar från skaparna av serien att nästa säsong kommer vara endast första halvan av boken A Storm of Swords, eftersom så mycket händer i den boken. kommer nog bli fett.
Rappare

2012-06-27 01:57
Bara jag som retade mig på att de började fullkomligt pissa en i ansiktet med magi i sista halvan av den här säsongen?
"White Walkers" OK, Drakar, fine, men hela biten med "House of the Undying" kändes bara löjlig.
Jag föredrog när magin var mer hintad åt och mystisk istället för skuggfolk och teleportering.

2012-10-30 19:33
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns