I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Goodfellas blir tv serie!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2012-01-20 12:46

Goodfellas blir tv serie!

Har sökt i forumet men inte hittat något om detta. Vad tror ni om detta? Kan bli grymt tycker jag som älskar filmen och AMC brukar göra bra grejer. http://screenrant.com/goodfellas-tv-show-amc-yman-146711/

Don't make me Chris Brown you, bitch!

2012-01-20 12:47
Blev nåt fel när jag skulle länka så ni får klippa och klistra :)

2012-01-20 13:10
Kan de bara hitta passande skådisar så kan det bli kanon :) Jag håller också Goodfellas som en av mina absoluta favoritfilmer så jag lär testa denna serie när den nu kommer! :)

2012-01-20 15:30
Tycker filmen är lite överskattad (även om jag älskar den också) och det här känns som ett projekt som kan bli hur dåligt som helst om dom inte aktar sig.

Blev lite hoppfull när jag läste att "Homicide: Life on the Street writer Jorge Zamacona" skulle vara med eftersom den serien är bland det mest välskrivna jag läst. Men i själva verket hade han bara skrivit 12 avsnitt (att jämföra med de två huvudförfattarnas 150 var) så det är väl tyvär snarare ett dåligt tecken. Jodå, lite djupare undersökning visar att han även varit med och skrivit witchblade.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-01-21 14:25
Håller med om att det kan floppa rejält om dom inte aktar sig men eftersom han som skrivit boken filmen bygger på ( och co writer för filmen) är ombord så tror jag det kan bli riktigt bra. Han vill knappast sabba framgången med boken och filmen så han ställer nog stora krav för att det ska bli av.

2012-01-23 16:46
Chans att det kan bli riktigt bra, men större chans att det blir en stor besvikelse, tänker jag.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Redaktionen

2012-03-04 20:16
blir svårt att överträffa filmen som stundtals följer boken till punkt och pricka..
namaste