I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Moderator

2012-01-17 21:09

[Serie] Alcatraz

Alcatraz var kanske den serie jag var mest sugen på inför 2012. Efter de två första avsnitten är den känslan helt bortblåst. Konceptet är klockrent men jag är osäker på om serien kommer hålla och det känns mer som en monster of the week-show i mängden än något unikt och spännande (som det annars gör när J.J. Abrams är med på ett hörn).

Jag är helt klart skeptisk till serien. Kanske att den blir bättre efter ytterligare några avsnitt, men tyvärr tvivlar jag på det.

Vad tror ni?

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2012-01-17 21:33
Den var inte alls som jag hade förväntat mig. Känns lite som Fringe på något sätt. Nja, hade nog lite för stora förväntningar. Kanske blir bättre men de två första avsnitten var inget som fastnade för mig riktigt.

2012-01-19 22:25
Spoilerjag hoppas att de utvecklar serien mer, men som det känns nu så kommer det en ny fånge varje avsnitt, han dödar några, han åker fast, etc rince and repeat...
visst så har iaf en av morden som gjorts av varje fånge haft någon slags innebörd som man inte vet än vad det är. men inte mycket till cliffhanger för mig iaf. kommer fortsätta att se men har inte längre höga förväntningar
”I know not with what weapons World War III will be fought, but I know World War IV will be fought with sticks and stones.”
Battlerappare

2012-01-20 08:47
Just nu är de ju väldigt tråkigt

2012-01-22 11:30
Trailern verkade spännande tills ungefär mitten när det var moderna new york och nån ringde och sa att han hade en nyckel i fickan. Jag fick gömma huvudet i händerna. Förstår inte varför dom envisas med att försöka göra sånt här skräp. 4400, Flash Forward, The Event, dyrt blaj som dom ändå får lägga ner.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Battlerappare

2012-01-22 14:06
Wise words

2012-02-13 17:45
Såg de första två avsnitten igår och vet inte riktigt vad jag ska säga. Det väl länge sedan jag upplevde sämre dialog. Att de sedan ska lägga spänningsmusik på var och varannan händelse förstår jag inte heller.

SpoilerAtt en svart kvinna är "doktor" i USA 1960, hur troligt är det?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Moderator

2012-02-13 17:49
Det väl länge sedan jag upplevde sämre dialog.

Det är anledningen till att jag slutade kolla efter tre avsnitt.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_