I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Californication Säsong 5

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Hangaround

2012-01-10 16:21

Californication Säsong 5

Då var det igång, sett första avsnittet än?, tankar, åsikter?
Ska bli kul att se om RZAs karaktär utvecklas till nånting minnesvärt.

Poet

2012-01-10 17:07
Va va? Har det äntligen börjat? :D
At the gates of Eternity...
Hangaround

2012-01-10 17:11
Japp, blev helt överaskad när jag i brist på annat gick in på pirate bays topp 100! :D
Battlerappare

2012-01-10 21:36
Bra start, snygg dam och rza lär bli underhållande

Poet

2012-01-10 22:01
Börjar bli extremt repetitivt nu. Eller ja, det var det de tidigare säsongerna också, men man trodde ändå att de skulle ändra konceptet liiiite. Men det blir samma sak verkar det bli. Bli full/hög, knulla brudar, vinna tillbaks frugan, förlora frugan, boxa en och annan kille på flabben, bli boxad själv på flabben, ha djupa samtal med dottern, inse att dottern är den smartaste personen i sitt liv osv.

Antar att de slängt in en svart brud och RZA för att flirta lite med en ny publik hehe? :)

Oh well, jag kommer i alla fall fortsätta kolla på serien. I have to :)
Poet

2012-01-10 22:02
Bates av alla personer som pojkvän känns bara fel :S

2012-01-10 22:07
Att de har Bates som pojkvän är ju bara en ursäkt för att ha med han i serien igen...

När kommer episod 2?

2012-01-11 00:15
ÄNTLIGEN! Vågar dock inte läsa tråden än före jag sett avsnittet

2012-01-11 03:48
BC99 skrev:
Börjar bli extremt repetitivt nu. Eller ja, det var det de tidigare säsongerna också, men man trodde ändå att de skulle ändra konceptet liiiite. Men det blir samma sak verkar det bli. Bli full/hög, knulla brudar, vinna tillbaks frugan, förlora frugan, boxa en och annan kille på flabben, bli boxad själv på flabben, ha djupa samtal med dottern, inse att dottern är den smartaste personen i sitt liv osv.

Antar att de slängt in en svart brud och RZA för att flirta lite med en ny publik hehe? :)

Oh well, jag kommer i alla fall fortsätta kolla på serien. I have to :)

co-sign på varenda stavelse
Hangaround

2012-01-11 10:18
Jag kan inte komma på nån serie som jag tycker har högre underhållningsvärde scen för scen, än vad californication har, det gör det helt ok att istortsett ha samma scener om och om igen.

håller med om Bates, vad hände med Mr goodie-goodie från förra säsongen?

Vikk: om 6 dagar vill jag få det till.
Hangaround

2012-01-16 12:11
Avsnitt 2!
Poet

2012-01-16 22:45
Serien fortsätter i samma anda :)

SpoilerSom sagt, är man ett fan så är man. Men det dröjde till avsnitt 2 innan han blev boxad i ansiktet hehe. Skönt att Becca's pojkvän pryglades, tyckte han var en douche from the get go. Ganska uppenbart att han kommer gänga ihop sig med sångerskan också hehe.

2012-01-16 23:21
Avsnitt ett kan ha varit det mest förutsägbara som någonsin har visats på en tv. Ser ut som att gå samma öde till mötes som andra framgångsrika amerikanska serier.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2012-01-22 15:41
Avsnitt 2 va riktigt bra och scenerna man fick se ifrån nästa morgondagens avsnitt var inte att leka med =)
Poet

2012-01-24 12:36
Tycker mig inte kunna komma ihåg ett skit av det här senaste avsnittet.

Spoiler
Så vad hände? Becca's pojkvän came clean, Moody baxade Samurai's tjej och Runkle har insett att han är porrmissbrukare?
Hangaround

2012-01-24 23:33
BC: ja istortsett.

2012-01-29 22:23
Nice med nya avsnitt. Håller extremt med om att det är repetitivt dock
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Poet

2012-02-13 15:46
Aight, såg de senaste avsnitten nu, som sagt repetitivt... som fan.

Blivit förnyad för en 6'e säsong läste jag också. Kanske dags att wrap it up om de inte lyckas göra det mindre förutsägbart?

2012-02-13 19:14
Sämsta serien någonsin i min mening, skit kul när man såg säsong 1 och tänkte att det var lite nytt på något vis. Sedan kommer säsong två och det fortsätter och fortsätter och tillslut vill man bara ta livet av sig.. knark, sprit, sex, frugan, dottern..

Sådär, var bara tvungen att säga det.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Hangaround

2012-02-13 19:36
samma sak kan egentligen sägas om de flesta serier, menar sopranos var bara samma grej varje säsong igenom, spirt, vänsterprassel, mord, frugan, kidsen, fbi osv
Poet

2012-02-14 01:19
Nu så skapade ju Sopranos mycket mer variation i form av nya karaktärer osv. I Californication så känns så jävla uppenbart, de få gånger, som en ny karaktär steppar.

SpoilerSom RZA's "brud" i den här säsongen. Behöver vi verkligen brainstorma vad som kommer hända?

2012-02-22 20:27
även fast de e samma skit om och om igen så är det fan roliga stunder ibland.. Haha.. fyfan
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Rappare

2012-02-22 23:46
Herre jävlar vad Lizzie är fin. En typ av brud som har det där the girl next door över sig hahahaha och Runkle gör serien :D
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Poet

2012-02-23 01:23
Man såg deras encounter from miles away. Seriöst, det börjar bli riktigt gammalt nu...
Poet

2012-02-24 13:43
Det jag skrev skulle ha varit i SPOILER, men blev istället ett citat. My bad :S

2012-03-06 00:24
ska se dagens avsnitt nu, men jag tycker fan synd om Hank just nu
Poet

2012-03-06 13:00
Tyckte det inte var så spännande avsnitt, men ändå helt ok.

SpoilerRob Lowe hahaha

2012-03-27 15:38
Jaha, fan va alla serier börjar ta slut nu, bara 1 avsnitt kvar =(
Poet

2012-03-28 07:32
Inget speciellt i det här avsnittet heller tycker jag. Inget som vi inte sett förut typ.

Ja ett avsnitt till, så får vi se vad som händer i säsongsavslutningen.
Battlerappare

2012-03-28 18:03
Kasst slut på avsnittet iaf, varför sa han inget? Iofs är det ju alltid så att han tar all skit för att rädda sin familj

Poet

2012-03-29 07:07
Det hade blivit blood shed då antar jag. För då hade han varit tvungen att förklara varför han slog Tyler. För att han messade med RZA's tjej. Då hade RZA fått spel, igen, och mördat Tyler. Sen kanske risken finns att RZA's tjej hade knasat Hank också genom att berätta om deras lilla run-in.

2012-04-03 00:53
Riktigt jävla tråkig/onödig "cliffhanger". Tycker de kunde avbrutit när allting var bra/löst

2012-04-03 14:14
håller med^^ blir sjukt tjatigt
Poet

2012-04-04 22:47
Tjatigt som fan, no doubt. Får hoppas att nästa säsong blir den sista, för mycket deja vu...

2012-04-05 19:39
agree