I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Serie] Terra Nova S01 (spoilers)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2011-10-10 20:47

[Serie] Terra Nova S01 (spoilers)

Någon som har kollat på den? Vad tycks hittills?

För er som inte har en susning, handlar serien om framtiden, fast dåtiden... Då är jorden så förorenad att man, bland annat, inte sett solen på många år, inte kan andas luften utan att bli sjuk och en lag har införts om att man bara får ha två barn. Men några forskare har upptäckt ett "hål"(?) i tid och rum och man kan färdas 85 miljoner år bakåt i tiden. Hit får vissa utvalda komma - och dom som vinner ett lotteri (vilket påminner väldigt mycket om green card och green card lottery) - och starta en ny civilisation. Denna dåtid, avviker från vår egen dåtid; det är alltså inte samma tidslinje och the butterfly effect behöver därför inte tillämpas.

Man får se action och dinosaurier, blandat med drama och kärlek. Det är synd bara att dinosaurierna (och de flesta effekter) är så tråkigt fula. Ser man Spielbergs namn på det, och det dessutom innehåller dinosaurier, förväntar man sig att det ska vara lika bra som Jurrasic Park, men det är det tyvärr inte.

Ska i vart fall ge serien en chans. Nytt avsnitt kommer ut imorgon :)

Saxat frånThe Gawker Guide to Fall Television

Terra Nova

When? Monday, September 26, 8pm
Which Channel? Fox
What Is It? This much-delayed project from Steven Spielberg is about a family that leave a dystopian future to go back to prehistoric times to find a way to save their dying planet. Dinosaur chases abound.
Should You Watch It? It looks dramatic, expensive, and pretty damn cool.

"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2011-10-10 22:30
handlar serien om framtiden, fast dåtiden

precis när jag insåg det(vilket.. konstigt nog var väldigt sent) under 1a avsnittet så stängde jag av ;p Spielberg i all ära, men han borde varit regissör för att detta skulle bli bra..

Tråkiga animationer, trist att Jurrasic Park fortfarande har dom bäst gjorda dino-animationerna.. och den kom ut -93 :)

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-10-11 21:27
Haha ja, det är lite surt. Men jag måste ge det en chans ändå. Den är ett helt okej tidsfördriv än så länge..

Ja, det är helt sjukt att det är så! Snart 20 år sedan, kom igen liksom. Dom måste ju lyckas snart :S haha
- Dexter Morgan

2011-10-11 21:46
Det senaste avsnittet var riktigt jävla dåligt, nästan så att jag önskar att den blev nedlagd men dessvärre så kollar ju folk på liknande skit så den kommer säkert få minst ytterligare två säsonger.
Battlerappare

2011-10-12 01:41
Jag tycker då serien kunde varit mycket bättre om dom cuttade ner på allt familj skit och tar bort riktigt dumma jävla ungdomar men självklart är väll det lite av det folk gillar med familjer i olika situationer så jävla blödigt.
Tror jag hade hoppats på mer av den här serien, hade dom ba kört jurrasic park/avatar/nån annat coolt med dinosarier så vore de chill.

2011-10-12 07:36
Håller med er båda. Den har potential, men den riktningen den tar, är ju inget kul... Man får väl se vad som händer. ger den något avsnitt.till, blir det inget lyft, lägger jag ner det.
- Dexter Morgan

2011-10-13 18:18
Jag gillade första avsnittet förutom att dom försökte packa alldeles för mycket i det. Efter det så har dom helt gått bort ifrån allt som det första asvnittet handlade om och har redan börjat sända "fillers" som inte har nåt med själva huvudstoryn att göra. Andra avsnittet handlade om några mördarfåglar, tredje om nåt virus som gjorde att folk förlorade minnet. Serien måste verkligen gaska upp sig snart om jag ska fortsätta följa den.

Idén är grym, men dom måste börja ta tag i allt som första avsnittet handlade om inom en väldigt snar framtid, annars tror jag serien kommer hålla i högst en säsong. Plus att ja, dinosaurierna är grymt fult gjorda...
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Moderator

2011-10-13 22:45
Jag håller med om allt som har sagts (speciellt om dinosaurierna). Personligen tycker jag serien är ganska dålig men jag ger den ett eller ett par avsnitt till innan jag dömer ut den totalt. SpoilerJag vill veta vad de mystiska hieroglyferna är för något, hehe.

Nån som har tänkt på att bad ass soldaten vadhannuheter spelar EXAKT samma roll som han spelade i Avatar, minus ärret i ansiktet.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2011-10-13 22:50
Nån som har tänkt på att bad ass soldaten vadhannuheter spelar EXAKT samma roll som han spelade i Avatar, minus ärret i ansiktet.

haha verkligen. Och håller med om vad du säger bakom spoilern, men det känns samtidigt så otroligt Lost-aktigt. Tror inte vi kommer får reda på vad det är på ett bra tag.

2011-10-17 13:55
Gogaku skrev:
Jag gillade första avsnittet förutom att dom försökte packa alldeles för mycket i det. Efter det så har dom helt gått bort ifrån allt som det första asvnittet handlade om och har redan börjat sända "fillers" som inte har nåt med själva huvudstoryn att göra. Andra avsnittet handlade om några mördarfåglar, tredje om nåt virus som gjorde att folk förlorade minnet. Serien måste verkligen gaska upp sig snart om jag ska fortsätta följa den.

Idén är grym, men dom måste börja ta tag i allt som första avsnittet handlade om inom en väldigt snar framtid, annars tror jag serien kommer hålla i högst en säsong. Plus att ja, dinosaurierna är grymt fult gjorda...

Håller verkligen med! Förstår inte varför dom gör sådana skitavsnitt så tidigt i säsongen.. I första dessutom! Okej om det hade hänt om typ tre säsonger när det börjar dala, men inte redan nu! Synd att dom har gjort så, för, som sagt, grundién och första avsnittet var ju helt klart godkänt liksom..

Oh well.
- Dexter Morgan

2011-10-17 23:43
har vart lite seg början, men så va det med fringe oxå om inte jag minns fel...Maddy e ju galet snygg iaf så jag tänker fortsätta kolla
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Moderator

2011-10-18 23:07
Äntligen avsnittet man väntat på. Mycket märkligt med två i princip fristående avsnitt direkt på inledningen.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2011-10-18 23:14
Legoland skrev:
Äntligen avsnittet man väntat på. Mycket märkligt med två i princip fristående avsnitt direkt på inledningen.

Håller med, det senaste avsnitten va nice. Jag hoppas verkligen dom fortsätter på det spåret.

2011-10-20 15:14
ja gillar'n, den går lagom långsamt för att man inte ska behöva titta aktivt å påminner om jurasic park!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2012-01-17 18:27
Okej, nu har jag precis sett säsongsavslutningen. Och nu då? Inte ens säkert att det blir en säsong två. Hatar när det slutar så att man måste se mer. (Jag förstår att det är hela poängen, men ändå!)
- Dexter Morgan
Battlerappare

2012-01-17 21:51
Tycker ju kanske inte riktigt att den förtjänat en säsong 2. Ser då hellre falling sky eller vad den hette och den var inte heller bra.

2012-01-17 22:46
Jag kommer bli lack om den får en säsong 2. I slutet kollade jag enbart för att jag dels följt serien ett tag och dels för att det började bli så komiskt hur dåligt allting va. Jag kan fortfarande garva åt när gråhåriga ledaren (har redan glömt hans namn) va ute i djungeln och skulle fighta nån dinosaurie med en kniv. Kommentarerna va så äckligt ostiga och hur han kastade kniven från hand till hand, plus att han inte ens kollade direkt på dinosaurien...

Falling Skies är hästlängder bättre, även fast den serien inte heller är den bästa. Jag saknar Firefly :(
Battlerappare

2012-01-18 17:12
Svårt att göra bra sci-fi efter battlestar gallactica och genren verkar inte direkt funka så bra.
Fringe ju skitbra men verkar hålla sig precis vid gränsen för att få fortsätta varje säsong.

2012-01-18 17:20
Jag har faktiskt inte sett nåt av Battlestar, det kanske får bli mitt nästa seriemaraton!
Battlerappare

2012-03-07 23:32
För er som missat, inte direkt oväntat.
http://thevoiceoftv.com/news-and-gossip/terra-nova-canceled/

2012-03-08 08:28
Tack och lov :D
- Dexter Morgan