I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dexter säsong 6 [spoliers]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2011-05-14 13:05

Dexter säsong 6 [spoliers]

Info om nästa säsong droppar in med jämna mellanrum, så jag tänkte att jag lika gärna kan göra en tråd om nästa säsong :)

Nothing can prepare you for what's coming next. This fall, all hell breaks loose. Brace yourself for the return of Dexter.

Actor Mos (formerly known as Mos Def) has also joined the cast of Dexter for Season 6! Mos will appear in a multi-episode story arc in which he will play Brother Sam, a hardened ex-con who claims to have found religion, yet seems to continually find himself surrounded by violence.

Actor Colin Hanks has joined the cast of Dexter for Season 6! Hanks, who will appear in all twelve episodes, will play Travis, a highly intelligent young expert on ancient artifacts who gets linked to a series of grisly murders in Miami.

Saxat från Dexters officiella Facebooksida.

Vad tror ni om nästa säsong? Blir det den sista? Åker han fast? Inser Deb vad han är? Kommer dom göra ett försök att lägga sig mer i linje med böckerna? Vad blir nästa säsongs plot? Vad är det för händelse som kommer ligga i centrum? Vi hade The Ice Truck Killer, The Bay Harbour Butcher, Miguel och The Skinner, The Trinity Killer och i förra säsongen var det "Tick tick tick, that's the sound of your life running out".

Personligen hoppas jag verkligen att dom lägger sig mer i linje med böckerna, att tramset mellan Batista och Leguerta försvinner åt helvete och att serien gör ett lyft och är bättre än säsong tre.
SpoilerBöckerna är ju så mycket skönare! Skulle vilja se dom ha med Dr. Danco, men jag antar att dom gjorde sin egen version i och med The Skinner. Sen kan dom få ha ihjäl Leguerta, så det håller sig som böckerna, eftersom hon dör i första. Go Dexter och Brian! :D haha.

Snart är vår favoritseriemördare tillbaka, I like :)

"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Groupie

2011-05-14 15:51
jag vet inte vad jag förväntar mig, men hela serien har varit sjukt bra fastän det senaste var ett lågvatten. Jag ser fram emot en sjukt bra säsong!
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-05-16 17:26
Tycker senaste säsongen var rätt dålig alltså. Var fan glad när den tog slut så det kan väl inte gå värre iaf
Its darkest before dawn

2011-05-17 00:24
Ja den senaste säsongen är klart sämst hittills. Ska bli intressant att följa Dexter & Quinn's relation även fast det blivit en del utav den varan tidigare med Dokes osv.

Drar en "vild" gissning på att det blir sista säsongen, Deb får reda på allt, Dexter dör i sista avsnittet.
Hangaround

2011-05-18 22:21
Säsong 4 tog priset alltså, John Lithgow...ett geni!

Detta har ändå blivit en serie som ligger så varmt om hjärtat att de inte kan misslyckas...det måste bli katastrof innan jag skulle sluta titta på Dexter.

Inga förväntningar, tar det som de kommer.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2011-05-26 19:33
senaste säsongen var riktigt lam... Sjukt trist då det har varit skitbra tidigare. hoppas på bättring
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2011-06-12 13:16

Större bild
haha ^^

Ganska många nya denna säsongen, verkar det som. Efter att ha läst dom senare böckerna, måste jag ändå säga att det håller ganska jämn nivå med böckerna, åtminstone i hans personliga liv. Men en sak måste jag fråga, för jag minns inte säkert men
SpoilerÄr det inte ett avsnitt där Cody och Dex är ute och fiskar och hugger en fisk med en kniv, när Dex vänder ryggen mot honon en sekund. Efteråt ser Cody väldigt nöjd ut och Dex undrar om inte Cody är som honom? Eller är det bara i böckerna? Eller är det ens med i böckerna? Haha, har precis läs alla (förutom senaste) men kan inte komma ihåg vilket av dom det är med i... Det är i alla fall kul att han läs Astor och Cody Harry's Path :)
- Dexter Morgan

2011-06-23 06:05
http://insidetv.ew.com/2011/06/22/dexter-season-6-scott-buck/#more-48498

Mer information om säsong 6. Om vilka som ska spela vem osv.
- Dexter Morgan

2011-08-08 09:55
trailer ute nu!

2011-10-01 13:32
Två dagar kvar!
Graffare

2011-10-01 13:53
Whoa, kände inte till att det skulle bli en till säsong.. Fuck vad nice :)

2011-10-01 20:55
ep1 finns ute redan, för er som har missat det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2011-10-02 03:07
när visas ep 2? kommer det regelbundet? Verkar intressant, men för tidigt att säga något..religion, underbart bra eller billiga poänger?
Groupie

2011-10-02 03:08
Brazen F21

Nej jag minns inte den scenen från serien. Men kul du berättade :)

2011-10-02 09:55
Lepra, är ganska säker på att den är med i serien. Tråkigt att dom inte följde upp det...

Avsnitten sänds i USA på söndagar, så dom blir tillgängliga här på måndagar :).

Vad tycks om avsnitt ett då? Tycker det var helt okej, kan bli intressant. Men ja, det med religion kan ju gå åt två håll. Det kan bli riktigt bra, eller så kan det bli skitlarvigt. Men det ska bli kul att se hur säsong sex blir nu. :)
- Dexter Morgan

2011-10-15 20:15
NU har jag sett e01-02 av säsong 6.
som vanligt med en ny säsong av dexter så tar det några avsnitt innan det verkligen kickar igång, men jag tycker de ser bra ut iallafall, älska scenen i e01 när dexter är på den class-reunion, och scenen där han dansar haha! han är så härligt obekväm i dom vanligaste sammahangen ^^

och sen så förstår jag verkligen inte hur folk kan sätta säsong 5 som sämsta säsongen, den spänningen det va i dom sista 5-6 avsnitten har jag inte känt av så mkt i någon annan säsong. han va ju otroligt nära att bli påkommen gång på gång, speciellt sista avsnittet, fyfan vad jag satt på nålar där.

jag har jävligt svårt att rangordna denna seriens säsonger, för jag tycker alla har haft sin charm. men en sak e säkert, detta är tveklöst den bästa serien jag har följt!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-10-18 11:35
GAH! Ge mig nästa avsnitt nu, för en kvart sen, helvete! Jag.. Fan! Osv. Suck...
- Dexter Morgan
Groupie

2011-10-18 17:31
sjukt bra verkar det bli. Jag gillar temat och stämningen i nya säsongen. Dex relation till Harrison är spännande att följa, han vårdar ömt men säger inget kärleksfullt osv...

Galet ep3 iaf =)

2011-10-20 17:21
alltså holy fuck vilket slut på e03! denna säsongen kommer nog bli riktigt jävla bra, dom här nya det "handlar" om verkar ju va riktigt fuckin sjuka! ge mig måndag nu!!!

2011-10-30 21:27
Ah, det är så sjukt bra!
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2011-10-31 11:55
Helt okej avsnitt. Tråkigt med slutet bara. Ska bli kul att se vad som händer nästa vecka :)
- Dexter Morgan

2011-12-20 05:40
HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK! HOLY FUCK!

FUCK! hahah alltså vilken jävla fiiiinal det va!
Spoilernär han stod o prata med honom i kyrkan så lista jag ut direkt att Deb säkert skulle komma dit, för att hon va tvungen att berätta sina efterblivna känslor, och hon visste att han skulle jobba kväll i kyrkan o göra final sweep;en.
nej, detta är för mkt känslor och tankar i huvudet på en och samma gång, det suger FETT mycket att vi måste vänta i ca 9 jävla månader innan en fortsättning! -.-'

Vad tyckte ni??

2011-12-20 13:07
Det det "oh god" högg till, RIKTIGT sugen på nästan säsong.

storyn med deb och dex har varit grymt obehaglig
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-12-20 14:13
App skrev:
Det det "oh god" högg till, RIKTIGT sugen på nästan säsong.

storyn med deb och dex har varit grymt obehaglig

det kan va bland det mest obehagliga och obekväma jag varit med om inom tv o liknande. varje gång de kommer en av "dom" scenerna så ryser jag i hela kroppen haha.

många spekulerar att dom kommer bli ett par i nästa säsong, men jag tror knappast att Dex skulle känna detsamma, eller ens låtsas för att komma undan, då dödar han nog henne innan :P

2011-12-20 21:34
Mja, det hade ju varit enormt ironiskt med tanke på att dom varit ett par (gifta?) när dom spelar syskon och nu när dom precis blivit klara med skillsmässan ska det börja bli sexual tension i serien
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-12-21 11:13
App skrev:
Mja, det hade ju varit enormt ironiskt med tanke på att dom varit ett par (gifta?) när dom spelar syskon och nu när dom precis blivit klara med skillsmässan ska det börja bli sexual tension i serien

inte bara de, det känns inte som dexter är fucked på det sätter liksom. han är fucked, men inte så :P haah det är bara deb. nej jag gillar verkligen inte hela den grejen mellan dom just nu. hoppas det försvinner nu i nästa säsong...

som är heeeeelt för långt bort :(

2011-12-21 16:20
Holy shit gick precis på repeat i mitt huvud (och antagligen även högt ur min mun) haha. Herrejävlar vilken säsongsavslutning!!!!! Och jag vill verkligen inte vänta till nästa år för att få veta mer! :(

Hela Dex + Deb grejen är verkligen för mycket. Och för fel. Och usch haha.

Men jag gillade verkligen slutet på denna säsong!Spoiler Äntligen håller dom sig mer i linje med böckerna! För Deb vet redan sedan bok ETT (aka säsong ett) att han är en seriemördare, och hon utnyttjar det.

Blir att införskaffa senaste boken för att få min Dexter fix ^_^

Säger det igen: HOLY SHIT!
- Dexter Morgan

2012-09-09 23:40
Verkar alltså som att det kommer ta sig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-07 23:46
SpoilerSkulle man ha förstått handen som kom med posten fullt ut? Jag har nog missat nånting där så om nån kan upplysa mig vore det tacksamt. Pryo-eleven är lite skum och har nått för sig men vad?

2012-10-09 07:47
SpoilerHanden är från morden som begicks av The Ice Truck Killer, aka Brian aka Dexters storebror. Det är från säsong ett.
- Dexter Morgan