Jävligt kul att höra att ni som läst boken säger att det är passande skådisar etc... Sådant är ju annars något man kan störa sig på enormt Alla är typ helt perfekta förutom Renly, kungens bror (som blev avsugen av Knight Of Flowers). I böckerna så är han lång, stark, ståtlig, "barrel chested" och otroligt attraktiv. Han är dessutom en "fierce warrior" som Robert var en gång i tiden innan han blev en tjock alkoholist.
I TV serien ser han ut att vara Littlefingers bror eller nåt, inte ens i närheten av böckerna :(
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
...............................................................................................Spoiler kul detta blir då, ingen ned stark.. och som det verkar, ingen kahl drogo.. skit serie!
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
DMAt Spoiler whaaat det är ju nu det blir bra! säsongsavslutningen will blow your mind
marvin: Spoiler we'll see, men min favorit var Kahl drogo och om han dör, som jag inte alls önskar så vette fan : (( .. nä men det kan bli bra, bara väldigt jobbigt avsnitt!
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
DMAt Spoiler Det är meningen att det ska vara "jobbigt". Ingen disney story det här. Dessutom är det riktigt coolt att pga att serien är baserad på en bok så kan stora huvudkaraktärer dö, oavsett hur populär skådisen som spelar honom är. Det är bättre och mer oförutsägbart då än andra serier där du vet att "huvudkaraktären" aldrig kommer dö vad som än händer :)
True true, brukar ju förvisso klaga på böcker/filmer som sagan om ringen av just den anledningen.. men ah! haha, dubbelmoral is the shit! :)
Heh, yep. F.Ö. Skönaste scenen i detta avsnittet. Ingen spoiler direkt. Tyrion: Where did you find one so pretty at this hour? Bronn: I took her from Ser...What's-his-name..dunno, ginger cunt, three tents down. T: And he didn't have anything to say about it? B: He said something....
marvingaye, är det han Renly som man bara fått se en enda gång eller? Kommer inte ihåg honom alls.. Och fan vad tråkigt med, ah ni vet i sista avsnittet... Bububuu.. Jag vill att Arya och dvärgen ska få mer plats i serien nu!!!! Haha ginger cunt.. :D lite drygt att man måste göra en "spoiler" så fort man skriver om vad som hänt... klart man glor på serien och då får man väl följa med i tråden helt enkelt... jobbigt och sitta och markera hela tiden.. Borde typ finnas nåt som frågar om man vill ha spoiler-mode eller inte när man trycker på dessa.
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
aha nu vet jag vem renly är... okej.
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Battlerappare
2011-06-14 20:51
Spoiler Dom tar all hans ära och sen dödar de honom? not cool bro! Boromir dör i tv igen :/ Han var favoritkaraktären, ville ju se han röja lite
Its darkest before dawn
nuss F27 I boken är Renly inte ens gay, eller det "hintas" att han och Knight Of Flowers är lite gay men HBO valde att göra han megaqueer och ha med den där rakning + blowjob scenen. It is what it is :) ALLA andra karaktärer är typ spot on. starr hahah, håller med. Han är tydligen cursed, det är hans öde i alla fantasy serier/filmer han är med i.
Spoiler BTW, bara jag som tyckte scenen där Master Aemon berättar för Jon Snow att han är en Targaryen var riktigt fett gjord? Fick nästan rysningar när de zoomade in på det blinda gubbhelvetet och Jon Snow's ögon vidgades när han fattade vem det var han snackade med. Ändå visste jag skiten från innan, men det var coolt ändå. Samma med Ned's död, jag visste att det skulle hända men ändå blev jag ledsen :(
marvingaye SpoilerSpoiler Alltså, hur var det nu igen. Blindgubben var alltså "the mad king's" vadå? och.. ah men dom brukar ju ofta förstärka saker i filmer för att det ska bli mer intriger eller liknande.. Håller på att lyssna på hela sagan om ringen i talbok nu, jävlar vad dom gjort om han faramirs pappa till exempel + mer grejer...
nuss F27Spoiler Master Aemon är en Targaryen, det blonda(egentligen silverhåriga) drakfolket. Dvs han var Maester åt the Mad King och är således en av de sista Targaryens som lever. Det är bara han och Daenerys Targaryen kvar (eftersom hennes bror Viserys fick en golden crown i present av Kahl Drogo). När Robert Baratheon och Ned Stark gjorde sin revolution mot the Mad King och tog tronen så mördades alla Targaryens i processen, även deras små barn som Tywin Lannister lät mörda. Och självklart Jamie "Kingslayer" Lannister som med egna händer mördade the Mad King. Daenerys och Viserys flydde över havet och är de enda som ryktades överlevde, men Aemon är en till. Helvete vad nördigt det låter när man pratar om den här serien hahaha. men har fan blivit helt insnöad i den
marvingaye Okej då är jag med! Fan vad skönt och få det förklarat. Det är fan en del namn att hålla reda på.. hahaha ja... Klart man är insnöad :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
imorn är det dags... Är det sista avsnittet på denna säsong? Bli det serieuppehåll sedan, någon som vet`?
kommer f.ö inte in på din länk, eller filmen laddas inte fram Dieallot.
jo såg nu..
Japp, säsongsavslutning idag/morgon. Sen tar True Blood över.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dieallot hahahha fan va bra Yep, sista avsnittet idag. Tankar eztv's hd release as I type. Undrar om serien kommer heta Clash Of Kings nästa säsong då det är namnet på andra boken (första boken heter Game Of Thrones). Helvete vad förvirrande det lär vara för många isf.
Fan vilket bra avslut på säsongen måste jag säga :)
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Ja förbannat jävla bra. Bästa TV serien nånsin, tar tillbaks vad jag skrev tidigare i tråden. Säsong 2 sänds Spring 2012, men femte boken kommer ut nu alldeles snart har jag hört så det blir alldeles lagom för oss lama läsnördar. Dags för True Blood på HBO då lol
Känns som de hela säsongen endast byggde upp för en bra historia som aldrig riktigt kommer. Det är ju så snyggt och allt men det är för lite action enligt mig. Bara massa tjat men inga större förändringar, i 10 avsnitt. Hade kunnat pressa in mer tycker jag. Ska man vänta ett år på nästa säsong "då nånting kanske händer!" känns lite drygt
Its darkest before dawn
flame on
Its darkest before dawn
haha jo, inga större förändringar skedde. Alla karaktärer förblev exakt som de var från avsnitt 1 till avsnitt 10. Inga relationer förändrades heller. Även märkligt att inga lösa trådar eller oklara dispyter blev avslutade i första säsongen på en serie som är planerad att vara 7. Det känns som att de lämnade massa rum för mer saker att hända, undrar varför. Dessutom var det chockerande lite explosioner och action för att vara en karaktärsdriven drama serie, vad är det här. Nästan som man tycker att den skulle passat bättre som en bok eller nåt sånt larvigt :)
Gnäll :) Serien var sjukt härlig, den kan fortsätta i 10 säsonger utan avslut, för min del. Sista avsnittet var coolt som fan.
Håller med starr om att man "väntar och väntar" lite... Dock var det inte för mycket vänta än vad jag har stått ut med. Tycker serier överlag i dag är jävligt mycket "MEN VÄNTA TILLS NÄSTA AVSNITT FÖR DÅÅ...." -i varje avsnitt. Sånt pallar jag inte med. Denna var ändå inte riktigt så, plus att det är skönt att det är 1 timmesavsnitt. Fattar för övrigt inte hur folk pallar se serier på TV med reklamavbrott hela tiden. Snacka om störigt. Bra slut tyckte jag!! Kommer sakna de två karaktärerna som inte är med längre dock. Bubu... :( Spoiler När man märkte att Kahleesi (stavning oklar) skulle in i elden klappade jag händerna, äntligen äntligen! Och att hon tog drakäggen med sig var ju fantastiskt. Som jag gått och väntat och hoppats på att äggjävlarna skulle kläckas! Hurraaa!!
så jääävla FETT... kommer dock att sakna Drogo : (
^^ jaa.. Som fan. Han var så jävla ball. Man undrar vilka som ska slå Drogo och Boromirs karaktärärer i kommande säsongen. När kommer nästa säsong va va? Jag vill ha mer nuu.. Den här true blood.. Vad är det för skit, har för mig att jag såg nåt kefft avsnitt med skådespeleri under all kritik på SVT för något halvår sedan.. Verkade verkligen helt sämst. Bör man ge det en chans alltså?
denna serien true blood?
http://www.imdb.com/title/tt0844441/ den e skräp :P
game of thrones var dock jävligt grym, synd att sessongen tog slut så snabbt bara
//Yde - ser fram emot nästa
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
True Blood är helt okey, jävligt "cheesy" dock haha. Förväntar mig inte mycket från nya säsongen, men det finns några skysta karaktärer i den tex alexander skarsgårds
marvingaye Dessutom var det chockerande lite explosioner Du förstår precis vad jag menar! Ska va massa rostiga katapulter som bara exploderar hela tiden! Vi är alltså av samma åsikt, härligt!
Its darkest before dawn
Alltså True Blood är inte bra på samma sätt som Game Of Thrones, det är en cheesy, löjlig typ "campy" serie som inte tar sig själv på så stort allvar och är därmed smått charmig. starr Exakt! Nä men, man får ju ta serien för vad den är och boken den är baserad på. Karaktärsdriven fantasy/drama. Actionmässigt kanske det inte "händer" så mycket, men karaktärsmässigt hände det otroligt mycket nu den första säsongen. Jämför med andra TV serier HUR mycket karaktärerna förändrades från ep 1 till ep 10 och du förstår nog vad jag menar. Blicka tillbaka på hur dessa karaktärer var i början av säsongen, mitten av säsongen och slutet av säsongen och allt de gick igenom som orsakade deras karaktärer att utvecklas: Utan att spoila så var nog Daenerys Targaryen, Robb Stark, Bran Stark, Arya Stark, Tyrion Lannister, Jon Snow och Kahl Drogo de som förändrades mest. I säsong 2 skulle jag säga att ni bör hålla koll på Theon Greyjoy och Jamie Lannister om ni vill se karaktärsutveckling. Speciellt Jamie Lannister, han är lite mer komplicerad än vad han kanske verkar. De hintade lite på det i säsongsavslutningen när Jamie säger till Cat "there are no men like me, just me" och lät lite melankolisk och ångerfull istället för dryg och sarkastisk som vanligt.
jag är kluven, det känns samtidigt som att inget händer och man bara väntar och att allt bara händer på en gång hela tiden, helt utan förvarning.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
vill ha säsong 2 : (
Winter is coming... våren 2012 Annars kan man läsa böckerna om man inte klarar av att vänta :)
funderar på det.. men eftersom man har hört (...samt sett säsong1) att serien är minst lika bra som böckerna känns det lite som att förstöra det jag har påbörjat.. I dont know =p
Snart dags för säsong 2. Har ni sett trailern? Den verkar ju ap-grym
Jeffrey: Snart är sannerligen en relativ term, april är fan inte snart.