I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på filmer i stil med Amelie, Little Ms. Sunshine osv.

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2011-01-25 11:07

Tips på filmer i stil med Amelie, Little Ms. Sunshine osv.

Jag har insett att jag är en sucker för en speciell typ av filmer, en aning svårt att beskriva hur dom "ska vara" bara. De tre filmer som dök upp i huvudet var Amelie från Montmartre, Little Ms. Sunshine och Me and You and Everyone We Know. Filmer som är allvarliga och hoppfulla på samma gång, ofta med ett visst mått av humor.

Någon som fattar vad jag menar? Skulle gärna ha tips på liknande filmer.

tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com

2011-01-25 12:16
Spana in filmer av Wes Andersson, lite feelgood sådär.
Vet inte om dem är så lika de filmer du nämnde, men dem är i alla fall allvarliga, hoppfulla och innehåller humor.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2011-01-26 01:58
Eternal sunshine of the spotless mind kanske?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2011-01-26 17:45
testie:

Exakt den rullen tänkte jag också på.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-01-27 11:45
Wes Andersson låter spännande, har ju redan sett The Royal Tenenbaums så är det i den stilen är det alldeles rätt. Tack!
Eternal Sunshine har jag sett, men den passar definitivt in på beskrivningen.

Mer mer mer!
tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com

2011-01-27 19:09
Om du gillar Eternal sunshine of the spotless mind (vilket du bör göra eftersom du är en människa) så ska du kolla på The science of sleep också. Samma regissör. Annars kan jag rekommendera Garden state.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-27 22:55
om du ska ge dig i kast med wes anderson så är "The Life Aquatic With Steve Zissou" att rekommendera. hans klart bästa film, och personligen en av de bästa filmerna nånsin.

(nu ska jag inte höja förväntningarna för mkt här inser jag, men den är briljant)
Producent

2011-01-27 22:58
SMOKE, Happiness
skulle jag rekomendera
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-01-28 23:10
The Darjeeling Limited och Fantastic mr Fox är två ritkigt bra wesfilmer också.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2011-01-30 22:27
Lost in translation
http://duckdown82.tumblr.com/

2011-02-02 17:02
Annars kan jag rekommendera Garden state.

+1
^ Smart sagt.