I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Misfits (udda superhjälteserie från UK, 2009)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Skivsamlare

2011-01-12 01:25

Misfits (udda superhjälteserie från UK, 2009)

Hittade serien genom den nya superhjälteserien "The Cape". Tyckte The Cape var lite barnslig, men eftersom jag hade sett fram emot en superhjälteserie så fick jag lov att hitta en annan att mätta mig med. Kollade runt lite på Flashback och någon hade tipsat om serien Misfits från UK.

Varning!
Denna serien är antagligen inte för alla. Man får ta det med glimten i ögat, annars kan den nog verka allt för B, vissa effekter kan vara lite si och så, haha.

Jag tycker den är sjukt bra, då den mixar superhjältetemat med mörk humor, sex, droger och våld/blod. Den har 9.1 i betyg på IMDB och det finns just nu 2 säsonger ute varav den första är på 6 avsnitt och den andra på 7. Har själv precis börjat titta på andra säsongen, och hoppas det forsätter som första!

Serien hade antagligen varit väldigt mycket sämre om det inte varit för Robert Sheehans rollfigur Nathan Young, riktigt skön rollfigur, står för det mesta av humorn.

Hur som helst, vill ni ha en lite udda superhjäletserie så give it a go!

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-01-12 20:01
TACK som fan för tipset! nyss avslutat säsong ett och skrattar ihjäl mig åt slutet.

Det här du sa om effekterna fattar jag inte riktigt, tycker inte det är något b med dem?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2011-01-12 20:05
Nej jag tycker inte heller egentligen, haha. Men de flesta negativa kommentarer jag läst är ang. effekterna, så uppenbarligen tycker folk det :p

Själv har jag sett klart s02, och den säsongen är lika rolig alltså. Robert Sheehan har tydligen skrivit på för minst en säsong till, så tredje blir nog lika bra!

2011-01-12 20:31
Har tänkt att se denna serie ett tag, och när jag såg att nån nämnde den i The Cape-tråden tankade jag ner alla avsnitt och maraton-kollade hela skiten.
Lätt en av de bästa serierna jag har sett. Så jävla rolig!

Im gonna take a shit in his bed!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-12 20:36
Nu såg jag att det var jag som nämnde serien i The Cape-tråden då Kaneida inte kommit på namnet ;P

2011-01-12 20:55
Triple post, hell yeah!

Läste på IMDB att det kanske ska komma en amerikansk remake på denna (såklart). Men det vill vi ju inte ha.
USA har redan haft sin serie och den hette Heroes, den spårade ur totalt och tog livet av sig själv.
Nån borde säga att "Nej, ni får inte göra remake på våran serie för ni suger på remakes".
Producent

2011-01-14 11:25
Ser nice ut. Ska def kolla in
Skivsamlare

2011-01-14 12:08
Ser serien för andra gången nu med en polare. Sjukt skön serie, haha.

2011-02-04 23:05
bara sett första än! :D Fan vad jag älskar Robert Sheehan!!
Get Random!

2011-02-05 12:59
Verkar fett, laddar ner säsong 1 nu så får vi se
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Moderator

2011-02-05 13:23
Du kommer inte ångra dig!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-02-07 23:24
Nej, den var fet, såg klart allt på en dag, riktigt skön serie
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Moderator

2011-02-08 00:05
Helt sjukt vad alla som ser den här älskar den. Alla fastnar verkligen direkt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-02-08 00:42
Det blir så med serier som är bra :P
Moderator

2011-02-08 10:22
Haha ja det blir väl så. Någon som vet om en tredje säsong planeras?

2011-02-08 14:52
Tredje säsongen är på väg sist jag läste nått. Kommer väl i november :(
Battlerappare

2011-02-16 11:39
Slår vad om att Usa funderar på en egen version nu när dom tagit Being human etc

Moderator

2011-02-16 15:08
Har inte det redan konstaterats i tråden? Rätt säker på att jag har hört det någonstans iaf.

2011-02-16 15:54
även jag har hört att USA skulle göra en remake...

trodde det fanns typ 4 säsonger ute. blev jätteledsen när jag insåg att 2an va sista. så fet, vill ha mer!
Get Random!
Battlerappare

2011-02-16 18:44
Hade inte orkat läst tråden.

2011-02-16 20:56
Serien är riktigt bra, och Nathan är ju för skön :D. Synd att säs3 inte är ute än :(
Hoppas verkligen inte att USA gör remake, kommer ju inte bli bra
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2011-02-17 06:24
USA skämde ut sig rejält när de gjorde Skins. Hoppas de skämmer ut sig lite till med en usel remake på Misfits.

2011-02-19 00:58
jag behöver mer misfits, nu!! fan vilken bra serie, tack för tipset

nån som vet nån liknande?

//Yde - tuung
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-03-05 13:27
tack för de här tipset, fan va klockren serie !

2011-03-05 13:40
Bjäär:
The Inbetweeners!
Ingen superhjälteserie, men den är skitrolig! :D

2011-04-11 18:57
But sadly, we say bye-bye to Robbie S this series. Yes we know what you’re thinking but fear not - here's what Executive Producer, Petra Fried, had to say:

"We are all sad to say goodbye to Robbie Sheehan – he has been brilliant as Nathan. Luckily for us, all of Nathan’s filthy lines were written by (creator and writer) Howard Overman, and there’s loads more where they came from – we call it the Overman dirt bank."

Vafan, Misfits utan Nathan... I dunno about this...

Källa: http://www.e4.com/blog/misfits-blog/post/4czxtdojpwdsm32nrwj1r3/view.e4
- Dexter Morgan

2011-04-11 21:57
waaaah, Nathan var i stort sett serien i mina ögon. en väldigt stor del iaf.

kanske ska någon annan spela honom?

hoppas fan inte att de tar in någon ny i "gänget" som ska fylla samma roll.
Get Random!
Battlerappare

2011-04-11 22:34
NOOOOOO, Jag kommer nog kanske fortfarande se den men ja tvekar på att dom lyckas ersätta honom med nån värdig.
För mig var han serien iaf.

2011-09-17 13:21
Han som "ersätter" Nathan, kommer vara en som är ny i gänget. Spelas av snubben som spelar Woody i This is England och This is England '86. Han är ju en rätt bra skådis, så man får väl se hur det blir.

Nu har dom släppt webisoden som handlar om Nathan i Vegas, vilken kraft han har och varför han inte är med i nästa säsong. Allt detta på tio minuter. Hade velat se mer - exempelvis ett helt avsnitt med alla, i Vegas (vilket även skulle binda samman lite med förra säsongen, syftar på kortet på Alisha och Simon) där man får veta lite mer detaljer eller whatever - men tyvärr blev det inte så. Hade inte räknat med tio minuter bara, hade förväntat mig 20-30...

Tredje säsongen börjar 11 november.

On a different note (pun intended):

Barry!
- Dexter Morgan

2011-09-17 16:27
Misfits utan Nathan går inte, förjävla värdelöst.
Skivsamlare

2011-09-17 20:22
Tycker också det är tråkigt att inte Nathan ska vara med. Men jag ska ge nya säsongen en chans innan jag klagar ... ;)

Moderator

2011-09-18 14:21
Brazen Hur får man tag på avsnittet med Nathan?
Moderator

2011-09-18 14:32
Nevermind, jag hittade.
Battlerappare

2011-09-18 19:21
Kul webisode ju, även om serien förlorar halva sin charm utan nathan så får vi hoppas det blir värt att se.

2011-10-19 17:56
Säsong 3 börjar 30 oktober 22:00 brittisk tid. Fuck yea!
- Dexter Morgan
Battlerappare

2011-10-19 20:17
Så bra med whoa, bara skriva i alla vettiga trådar om serier sen uppar brazen dom när den snart börjar igen.

2011-10-20 15:12
haha precis vad jag kände när jag såg att den var uppad också! :D

bra jobb Brazen!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-10-20 20:12
Hahaha tack och varsågoda :D
- Dexter Morgan

2011-10-23 20:20
spoiler********

Varning jag spoilar fett!!!

I am warning you!

Wowhoo. Fler som gillar Misfits. Har rekommenderat den till alla mina kompisar men konstigt nog så vill folk inte titta på något som andra rekommenderar. Jag var fan likadan. Mina lillasyrra har typ i varje FB medelande skrivit "Watch misfits already" och jag gjorde det i våras och typ älskade det.
Nathan är lugnt bäst även om han är sjukt störande. Jag kan för guds skull inte sluta citera serien vid helt olämpliga tillfällen "Look look look, giant ballsack, scrotum ..." och "your mum will hurt" .
Serien är så skönt oamerikanskt. Du slipper moralkakorna och stereotyperna. Jag fattar verkligen inte varför de envisas. När det kommer någonting som är helt emot den typiska serien så blir det en publiksuccé och de hakar på trenden direkt.

Jag gillade också att alla karaktärer var så skönt brittsnygga. En amerikansk version skulle vara hemsk. Kan tänkta mig precis hur alla skulle se ut. Inte ens Simon skulle vara ful. Han skulle typ se ut som den där snubben i Kick Ass som spelar en tönt och loser men ser ut som en modell. De skulle aldrig kunna visa ett gäng ungdomar ute på klubb som poppar knark i varandras öl och dansar loss, eller frågar varandra efter weed helt obrydda i en amerikansk version. Jag läste kommentarer ifrån många amerikaner i olika trådar och ALLA hatade idén. Många var rätt så förbannade och snackade om eventuella listor och andra mindre genomtänkta hot.

Dock ska killen som står för det mesta av Nathans mundiarré och förfarande vara kvar och skriva mycket mer.

Mitt favvo avsnitt var ju lätt han med laktoskraften. Jag älskade det på så många sätt. Hon som skulle hela världen men stötte på Nathans herpeskuk innan. Helt jävla genialiskt bra.

2011-10-23 20:33
Vad fan, måste jag skaffa en engelsk ip för att se vegas avsnittet? Vad är det för mening med internet om saker och ting ska vara begränsat I tell ya? Vi behöver en alternativ internet. Finternet ?!?!?
Battlerappare

2011-10-24 00:26
VA GÖRU, MAN FÅR INTE SPOILA!

2011-10-31 18:56
Nu är första avsnittet ute. Och alltså, fan... Jag vet inte :/
- Dexter Morgan
Battlerappare

2011-10-31 21:32
Tack!

Battlerappare

2011-10-31 23:29
Det var väll sådär kanske, ja tror det blir bättre med tiden eller hoppas på det iaf. Fan va tråkiga powers dom har dock...

Moderator

2011-11-10 17:43
Vad tycker ni nu efter andra avsnittet då? Jag tycker att det var mycket mer lovande än det första. Jag älskar hur karaktärsfördjupningen går till. Till skillnad från exempelvis himym där de bara säger "den här karaktären gör så här ibland" så var beskrivningarna av Curtis någonting som man verkligen kände igen från säsong ett, till och med hur han runkade var spot on. Så jävla nice att de faktiskt fördjupar vad som redan har etablerats i karaktären än bara lägger till en massa saker och förväntar sig att man ska köpa det.
Moderator

2011-11-17 21:03
Dålig aktivitet här tycker jag. Senaste avsnittet tyckte jag var sjukt bra och det verkar som att nästa avsnitt håller samma klass. Öht tycker jag att den här säsongen är långt över förväntan.
Battlerappare

2011-11-18 01:05
Måste nog hålla me, saknar inte nathan så jävla mycket faktiskt.

Battlerappare

2011-11-21 21:12
Haha vilket coolt avsnitt!

Battlerappare

2011-11-28 13:36
R.i.p Probation worker

Haha ja kom nyss att tänka på alla ditlagda "Erazer" tags som finns lite överallt i alla avsnitt.
Vid 11.12 finns en på vägg/muren sen vid 44.28 sitter en på bordet/soffan/vadsom till höger. Finns några i varje avsnitt.
KANSKE ÄR EN CLUE! till nått

2011-12-03 22:07
Kicked the shit outta Hitla!

Producent

2011-12-03 22:16
Blir bara bättre och bättre fan, började rätt meeeh. Men tycker Rudy har tagit Nathans plats jävligt bra ändå!
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.