Machete [myten finns numera att se]
Jag är riktigt kluven, jag älskar Robert Rodriguez filmer, speciellt när Tarantino är med i något hörn- för exempel; From Dusk Till Dawn.
Nåväl, som jag sa- jag är oerhört kluven just om jag ska älska filmen av den grejen att myten äntligen har blivit "verklig" eller bara för den skull att filmen är störtskön, den är enkel och blodig. Det är en film du ska se när frugan/tjejen inte finns där- hon har inget med den här filmen att göra, precis som du ska undvika att se Sex & the city.
Idén till Machete kom redan första gången Rodriguez jobbade med Trejo i filmen Desperado (94-96?). Hur som, idén uppkom i samband med hela Mariachi(?) serien.
2007 släppte Quentin Tarantino samt Robert Rodriguez Grindhouse, och för dem som inte vet vad det är så får ni ta reda på det på egen hand, värt att kolla upp om man säger så. Nåväl, där bland dessa "fake trailers" så finns då just Machete, och nu har han gjort filmen- vilket ska bli en filmserie i 3 delar.
Om jag ska säga någonting negativt om filmen är det att Tarantino inte är med i något hörn, och att han gärna hade fått göra om slutet eller iaf pratat med Rodriguez om slutet då jag tycker det är cheesy.
7.5 av 10 stjänor.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|