I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med överlevnadsserie?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2010-11-12 08:16

Hjälp med överlevnadsserie?

Hörde talas om en rolig överlevnasserie för ett tag sen om nån lirare som misslyckas totalt typ klättrar upp på ett berg och får dricka sitt eget piss för att behålla värmen etc

Någon som vet vilken det är?

Its darkest before dawn
Moderator

2010-11-12 10:40
Dricka sitt eget piss gör ju Bear Grylls till vardags. Dock är inte Bear "nån lirare som misslyckas rejält". Han sätter sig i knepiga situationer och visar hur man fixar sig ur det. Lite som naturens MacGyver.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2010-11-12 17:18
Ja det måste ju ha varit efter att ha kollat runt lite. Jag tror faktiskt det om misslyckande var från en rocky-strip. Inte alls lika roligt som det beskrevs dock. Rätt sjuk snubbe
Its darkest before dawn
Producent

2010-11-12 20:56
Serien du söker är "ultimate survival" som svenska Discovery kallar serien. Egentligen heter den Man vs Wild. Riktigt underhållande serie på 7 säsonger nu tror jag.

Bear Grylls har även gjort ett program som heter "Escape of the Legion".

http://www.youtube.com/watch?v=iFMJaTxXPy8
V-Trax of LME

Moderator

2010-11-12 21:47
Gillar du överlevnad bör du kolla in Survivor man . En kille (Les Stoud), en ryggsäck full med kameror och inget mer. Ut i vildmarken, filmar sig själv, blir hämtad på sjunde dagen.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Moderator

2010-11-14 16:52
Survivorman är så jävla mycket mer äkta. Bear Grylls fejkar ju en massa saker och har ett crew, Les Stroud är ute helt själv och är mycket coolare.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Poet

2010-11-14 17:39
Survivorman är så jävla mycket mer äkta. Bear Grylls fejkar ju en massa saker och har ett crew, Les Stroud är ute helt själv och är mycket coolare.

Word! Visst är Bear Grylls mer underhållande, men Les är for real.
At the gates of Eternity...

2010-11-15 06:58
Kaptenkrok, sant.. fast tycker Les faller just på att han filmar själv också..

Både programmen är bra =) Jag föredrar Bear! Han är våran tids Chuck Norris!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-11-15 18:12
Bear Grylls, Man VS Wild, är helt klart underhållande men hela serien är mer eller mindre filmad och klippt som en actionfilm med många fejkade scener. Bear gör också mycket grejer bara för spänningens och ibland äcklandets skull som vore helt idiotiskt att ge sig på om man själv skulle vara vilse i vildmarken. Programmet han gjorde i Lappland med Will Ferrell(!) är dock fortfarande en av TV-historiens största guldklimpar.

Survivorman är mer äkta eftersom han ser ut som Hans Fahlén och faktiskt "överlever" på egen hand. Trots att programmen inte alls är särskilt spännande egentligen så tycker jag att Survivorman är mycket mer episkt än vad Man VS Wild är just eftersom han är helt ensam och intrycket då blir något helt annat. En riktigt klassissk scen ur Survivorman är när han efter en natts sömn på isen i en frusen vik i norra Kanada upptäcker isbjörnsspår bara 2-3 meter från den plats han sovit.

Det gick ett tredje program för inte så länge sedan, om än bara några avsnitt långt, om en skotte som skulle överleva några månader i Yukon. Programmet bestod mest bara av honom fiskandes, letandes bär och gråtandes. Just det sistnämnda gjorde han väldigt mycket, så mycket att han tillslut ringde hem för att be om att bli hämtat. En serie som hade mycket potential om han faktiskt hade gett sig fan på att klara av det där.
Intressepenisen hårdnar!
Poet

2010-11-15 18:53
Wasteapa: Sen så är Survivorman väldigt lärarorikt också.

Kommer du ihåg den gången han vart jagad av en jaguar i Amazonas? Han klarade sig på håret genom att hitta en hydda med urinvånare. Scary :S

2010-11-15 19:11
BC99: ja, vill minnas att de just hann bakom murarna till byn, sen kunde de höra jaguaren utanför. Vill minnas att den krafsade på väggen också men det kanske är en efterkonstruktion i min fantasi. Fast var det verkligen Survivorman? Jag hade för mig att det var Bear Grylls. Kan iofs. ha blandat ihop dem, programmen började ju sändas nästan samtidigt.
Intressepenisen hårdnar!

2010-11-15 19:24
Du som fått blodad tand för överlevnadsdokumentärer kan också kolla in norsken Lars Monsen och hans resa genom Kanada från kust till kust med ett gäng slädhundar. Vem vill t. ex. missa scenen när Monsens hundar attackerat ett piggsvin?

Det är taiga, det är kyla, det är älg - det är något du måste se.
Intressepenisen hårdnar!
Poet

2010-11-15 22:43
Waste: Nej det var Survivorman, och det morrande faktiskt det har du rätt i :)

I'll check out the Norwegian dude!