I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-09-27 09:51

Predators

Låt mig börja med att säga att jag är ett stort fan utav allt som är relaterat med "Predators" Jag var 6-7 år gammal första gången jag såg Alien, lika gammal var jag när jag såg Aliens- min kärlek var kanske inte ytlig vid det tillfället då jag i princip vill minnas att jag sket i brallan åt dessa så verkliga varelser som på ett skräckinjagande sätt dödade människor. I filmen Aliens lär det knappast blivit bättre då det handlade om ett barn så jag antar att man gjorde sig likgiltig med den tjejen. Nåväl, den första Predator rullen släpptes -87 & det är också en film man har älskat, säkerligen sett den en 4 gånger under mina år, även fast Predatorn i den filmen är "elak" & dödar människor tycker man ändå den är för jävla grym, och hur skulle inte en sådan film bli anmärkningsvärd & älskad? Det är omöjligt, en Predator vs Arnold- äntligen fick han lite riktigt motstånd!

Sedan släpptes Predators 2. (Orkar inte skriva något om den)

Sedan hände det något, Alien vs Predators släpptes till PC (minns inte årtalet men chansar vilt på 98 eller 99) Vilken jävla grej det här blir, galet.. Nu vill du fan inte vara en marin soldat och skjuta på aliens (inte jag iaf) Så då körde jag detta spel även om jag var livrädd och spöade aliens som en predator.

-Nåväl nog om min kärlek för allt runtom detta.

Jag kikade på den nya Predators filmen nu i helgen & jag gillar den skarpt även om vissa delar kan vara lite suddiga
*spoiler alert*
SpoilerSom doktorn, hur fan blev han allierad med predators? fattar inte. Även det att dom i början bara ramlar från himlen kan i den stunden verka jävligt skumt

Det är en kool historia & jag gillar det mesta med den även om jag anser att det kanske var för lite action i helhet.

Nu, whoaiter: Berätta vad ni tycker om filmen för det måste ju finnas några som mig, om inte en jävligt många som gillar dessa filmer.

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-09-27 23:07
älskar predators med.. tyckte att det var en grym film! =)

Spoilerlängesen jag såg den nu men det är väl inte doktorn som blir allierad med den utav han juden? För att han släpper honom fri. Det är typ två olika stammar av predators eller något liknande.
Get Random!

2010-09-27 23:54
--

SpoilerJo men den där doktorn är ju en evil guy som är typ allierade med predatorerna (dom större och fulare). Han förgiftar ju bruden & står där och håller på och pratar om att han inte var någon på jorden och diverse.

2010-09-30 18:07
SpoilerHan är aldrig allierad med Predatorerna (?),men han är en mentalt instabil mördare som TROR att om han hjälper dem döda henne så blir han en av dem.

2010-09-30 18:34
Ah okej, hade ingen text och ljudet var suddigt så det blev väll ett missförstånd från min sida =)

2010-09-30 19:18
Det var en jävla skitfilm var det!

Dynga!

Och jag är ändå ett extremt stort Alien och Predator-fan.

Alien - Ett mästerverk.
Aliens - Ett mästerverk.
Alien 3 - Mycket bra.
Alien 4 - Bra.

Predator - Ett mästerverk.
Predator 2 - Bra.

AvP 1 - Sevärd.
AvP 2 - Ok.

Predators - Dålig.

Varför?

SpoilerJo för att det var fan den sämsta storyn ever. Ingen som helst bakgrundsinformation om varför exakt just de blev tagna och också hur det gick till. De bara presenteras där i början i filmen med en sjukt fånig förklaring till varför de blivit tagna och sen är det färdigt med det. Hela filmen är bara en kopia på så många sätt från orginalfilmen med samma lines också. Det är en hårfin gräns från hyllning av föregångaren går över till fånigt. Fett lite predatorscener generellt och hela den där tribekonflikten med olika predators kändes väldigt tunn. Ingen som helst anknytning till något, det bara är så. Felcastade personer i rollerna. Ingen kändes direkt trovärdig. Till skillnad från t.ex. Aliens där alla känns trovärdiga. Lustigkurren som har svaga nerver, den härdade latinatjejen, det osäkra befälet, den cyniska Ripley mfl mfl. En riktig popcorn/söndagsfilm där 90% av filmen består av allt förutom en story. Tänk efter, det enda vi fick förklarat eller spekulerat för oss var att det finns två klaner som inte tycker om varandra och att alla människor har kidnappats (när, varför, hur vet ingen). Jävligt medioker CG också av någon konstig anledning. Nej, den där filmen var en FAIL, jag drog med två vänner och såg den på bio någon dag efter premiären. Mina vänner också stora fans av aliens och predators. Ingen tyckte om den.

//Out

2010-10-02 21:41
GAIA

Tyckte den var aldelles lagom bra för att vara en hyllning. Köpte definitivt Brodys roll mer än vad jag köpte Arnolds roll kan jag definitivt säga. Det var mer tanke bakom deras handlingar jämför med all Predator filmerna. Sen kan ju jag hålla med om att bakgrunden var tunn men det är ju lite meningen med Predator. Det ska ju inte vara en jättestor historia och komplicerade teorier bakom, det är en köttarrulle, en propagandefilm för den amerikanska krigsväsendet och allmänt slaktig. Jag tror du är en av många som har läst in aldelles för mycket i en "run of the mill" action-skräckis.
Det är bara att älska.

2010-10-02 22:01
AvP 1 - Sevärd.
AvP 2 - Ok.

Predators - Dålig.

Det där fick mig att skratta, högt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-03 02:23
Jasså? Enda skälet att AvP 1 fick sevärd var för att den var ny och kom undan med den billiga stilen. Tvåan lite bättre i förhållande till känslan runt aliens och predators men båda är bara knappt godkända. Underhållningsvärde har dem men är inte särskilt bra filmer. Predators med tanke på hur lång tid de haft på sig och att det ska vara en ren predatorsfilm och med den budgeten, de skådisarna osv är bara en skam. Hade Predators kommit ut före AvP-filmerna hade jag antagligen sagt att den får betyget godkänd men inget mer. Nu droppar den under det märket. såg förresten Predators i förrgår igen för att kolla om jag varit för hård i min bedömning men nej, står fast vid den kritiken. Det är en modern klon av ettan på så många sätt handlingsmässigt och scenmässigt men med sådär CG och väldigt löst manus.

"Over here, over here.."

2010-10-03 02:29
SplinteringTuna

Nej, eftersom jag är ett så stort fan så var mina förväntningar höga (med all rätt). Därför besvikelse då filmen inte är i närheten av att leverera.

De kunde ha gjort en ny predatorsrulle på så många andra sätt.

Varför inte en predator som jagar på jorden och blir tillfångatagen där vi får följa ur hans synvinkel när han tar sig fri och försöker fly? Med mkt suspense och horror där ett team av spec ops skickas in för att undanröja hotet men själva blir undanröjda.

Kanske en grand finale där predatorn besegras och utlöser bomben och jämnar den staden med marken?

Eller en invasion från predators på planeten jorden? Men nja, det skulle kanske kräva flera filmer, vara svårt att skriva en vettig historia till och kosta mer än någon annan film gjort hittills. Plus, det skulle ta bort lite av rovdjurs och jagad-känslan man får från predators.

Kanske filmen sjunker in lite med tiden men den kommer isf aldrig att vara mer än godkänd från mig, det är INTE en bra film på något sätt.

2010-10-03 02:44
GAIA, absolut, man hade kunnat göra filmen bättre på en massa vis men den är vad den är. Tycker absolut den var underhållande, en lättsmält film vart man slår av hjärnan och bara tittar.

Fast, då hade jag inga förväntningar innan heller så det kan ju vara just av den anledningen du tycker den var dålig medan jag tycker den går i hamn.

:)

Sedan måste jag faktiskt säga att jag tycker den här rullen är mycket bättre än AVP 1 & 2. Tycker dom har sumpat dom två filmerna något fruktansvärt, dom har definitivt potential till att bli super-duper bra men för mig är dom knappt ok. AVP II är väll snäppet vassare än 1an däremot. Synd är det då man kan göra en AVP film så fruktansvärt bra! :)

2010-10-03 02:58
AvP-filmerna hade iaf något som kan kallas story. Tvåan är ju en direkt konsekvens av ettan så där behövs ingen förklaring. Men i ettan har du ju hela Weyland-Yutani upplägget osv. Dessvärre är framförandet ganska poor i ettan, lite bättre i tvåan. Särskilt scenen nere i kloakerna, den var nice. Men alla de tre filmerna är de sämsta i serien, no doubt. Alien 4 kommer sen. Vissa saker är bara som de vise säger, "det var bättre förr", :)

Predator 1 hade sina brister också, t.ex. var inte direkt karaktärerna helt trovärdiga. Men miljön! Känslan! Spänningen! Helt annan liga än Predators.

Fattar inte varför de förstör så många filmer nuförtiden med att spamma snabba klipp action scener, slowmotion, fånig CG och mkt annat strunt.

Tillbaka till Alien 1, där snackar vi kvalitet! Det ska vara gritty, suspense, dark, despair, isolation and anxiety. Det är iaf det jag helst förknippar med Alien.

2010-10-03 14:50
Haha, ohja. Alien och Aliens där har vi bra filmer ;)
Producent

2010-10-04 02:31

2010-10-04 07:23
Vet inte vad den hade med tråden att göra men =p killen som ska föreställa arnold har sina moments!

2010-10-04 21:03
Svinbra swede!
Battlerappare

2010-10-15 13:55
Otroligt dålig film, värdelöst slut och dialogen är fruktansvärd.

Och nej doktorn var inte allierad