I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mindre seriösa böcker

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2010-08-23 01:29

Mindre seriösa böcker

-Men lik förbannat jävligt bra

Haft lite trögt att läsa böcker senaste åren, men läst Tårtgeneralen och I hope they serve beer in hell nu senast och tyckte om dom väl mych!
Så söker lite liknande, inga seriösa däckar romaner eller självbiografier från cutwrist brudar.

Drop

Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2010-08-23 12:18
The Dirt - om Mötley Crue, skriven av Niel Strauss. Underhållande och lättläst.
Stolthet och Fördom och Zombier - rolig omskrivning av Jane Austens klassiska bok.
Spelet - Niel Strauss genombrott, härligt språk och rolig läsning.
Spelets regler/Dagboken - Del två av Niel Strauss Spelet, en steg för steg handbok i att stärka självförtroendet och i att ragga tjejer, och andra hälften, Dagboken, är en varning till alla som vill lära sig spelets regler.
Dexter: Dunkla drömmar - Jeff Lindsay, novellen bakom succéserien Dexter. Visst, det är väl en kriminalare, men den är inte direkt seriös. Full av mörk humor.
Dexter: Hängiven hämnare - del två av Jeff Lindsay, samma stuk, samma härliga berättande.

På rak arm kommer jag inte på några fler som jag har läst nyligen.
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-08-23 14:42
Tack Tack Tack!

Ska kolla upp samtliga!
Moderator

2010-08-23 14:49
Erland Loes böcker är väl inte direkt så "seriösa", men helt fantastiskt roliga!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Poet

2010-08-29 21:31
The Zombie Survival Guide by Max Brooks, var (om man älskar zombies som jag gör) överfet :D
At the gates of Eternity...

2010-09-02 19:20
"När änglar dör" av Andreas Roman.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-09-03 16:56
nu förstår inte jag trådskaparen. Menar du oseriösa som i roliga eller oseriösa som i dåligt skrivna? all chiclit faller ju ini den senare kategorin men det gör dem inte det minsta läsvärda.

Annars kan jag rekomendera Naked av Dave Sedaris. Roligaste boken jag läst.

2010-10-05 19:04
Oseriösa som roliga, chiclit får hitta andra läsare, mig får dom aldrig!
Producent

2010-10-08 14:44
Jpod av Douglas Coupland är jävligt rolig.