I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Visit Norrtuna av Ruben Wätte

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2010-05-10 20:51

Visit Norrtuna av Ruben Wätte

Hej alla, jag tänkte tipsa om min bok Visit Norrtuna som nyligen blivit klar och nu går att få tag på om man är intresserad. Den är en blandning av en etnologi, en självbiografi, en reseguide och en historiebok. Hittills har den tagits emot väldigt väl, vilket känns fantastiskt bra. Är ni sugna på att läsa den men inte vill köpa så kan ni alltid be era lokala bibliotek att beställa in den, hehe. Ha det fint! Peys.

Mer info och beställning: http://www.visitnorrtuna.se/

"... Utmärkta bilder och många fina berättelser rakt igenom som i alla fall träffade mig rakt i hjärtat, kort sagt – jag gillar den skarpt. Den får en att tänka tillbaka själv, på det som var – hur det var, och varför det blev så. Och, inte minst – det faktum att man själv kan påverka det som ska bli." -Gatukonst.se

"...Texterna är fantastiska, och när Wätte kopplar sina barndomsupplevelser med utländska fenomen som Nortenos och Surenos i Kalifornien blir allt ännu mer spännande. Visit Norrtuna är en blivande klassiker som kommer få många efterföljare. Varje stadsdel och förort i Sverige förtjänar sin." -Dokument.org

"...Tillvägagångssättet är spännande. Genom att kombinera sina egna barndomsupplevelser med lokalt arkivmaterial och otaliga intervjuer på plats - med allt från schamaner och präster till dödsmetallare och graffitimålare - har Ruben Wätte skapat en mångfacetterad verklighetsbeskrivning. /.../ Ruben Wätte gör det egna livet till forskningsfält och väver effektivt samman sin egen evolution med Järnas. Boken är också en kärleksförklaring; redan titeln anger ju att man bör besöka Norrtuna." -Stockholms Fria Tidning

"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."