I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp mig minnas en gimmick som använts i film(er)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2010-02-08 01:03

Hjälp mig minnas en gimmick som använts i film(er)

Jag minns inte i vilken film jag sett detta, men jag har en känsla av att det är en Tarantino-film, eller någon serietidningsberättelse som gjorts till film. Jag tror dessutom att det användes i början av filmen, som en intro, men jag är inte säker.

Vad är det frågan om? Jo, det är ganska svårt att förklara men jag har en bild i mitt huvud av en scen där man hör ganska maffig, dramatisk musik (i stil med inledningen på Pharaoe Monchs låt Simon Says) och olika karaktärer ur filmen (tror det är dom onda karaktärerna) får skymta förbi i skärmen, ungefär som hollogram, samtidigt som dom ser tuffa ut och har elaka miner. Typ.

Tänk er en panoramabild över någon stad nattetid, där man ser en maffiakaraktär med pistol skymta förbi på skärmen, åtföljd av en annan villain med ond min, åtföljd av en annan, osv. Allt detta med maffig musik i bakgrunden och en känsla av comic book över det hela. Bättre kan jag inte förklara. Någon som känner igen det och vet vilken film eller filmer denna gimmick använts i?