I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ärade fanzinister och fanzineläsare!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2010-02-02 15:00

Ärade fanzinister och fanzineläsare!

Ärade fanzinister och fanzineläsare!

Jag heter Sanne Lundbäck och gillar förutom vegankäk och pärlplattor även fanzines, i alla dess former. Med hjälp av diverse andra fanzinefetischister tänker jag därför starta upp en landstäckande fanzinedistro, med mål och syfte att samla och distribuera landets alla fanzines - oavsett ämne.

Sverige fullkomligt myllrar av DIY-tänk och kreativitet, ofta manifesterat i fanzines. Som det är idag måste man som bekant i det närmaste känna fanzinisten för att få tag på blaskan, vilket gör att de inte får så stor spridning som de förtjänar. Dags för förändring, länge leve undergroundkulturen!
Så, min fråga till er är: har du skrivit ett fanzine (om hiphop, mat, pokémon, pop, miljö, feminism, Lund, skate eller vad som helst)du vill distribuera på hemsidan, vet du någon grym sate som har gjort det, eller har du ett favoritzine att tipsa om? Alla tips är mycket välkomna!

Det hela ligger fortfarande på idéstadiet, researchen har bara börjat. Så langa mig era bästa tips på fanzines, så bjuder jag på min bästa lasagne när hemsidan är uppe!
Fridens!