ModernDrunkard P25 Teorier finns väl, men alla metaskämt i filmen har ju som syfte att man inte riktigt ska kunna gissa till sig detta :) Men ett par intressanta saker enligt mig är att man får se hur flera av Banksys mest kända verk/aktioner/whatever skapades, typ målningarna på muren, disneyland, inbrottet på tate osv. Jag tänker mig att det nog borde vara ganska svårt att rekonstruera det i efterhand, så man undrar ju om Banksy hade planerat en film länge, innan han blev riktigt känd (inte särskilt troligt kanske) eller om han har för vana att filma det han gör rent generellt (mer troligt). Sen återstår ju frågan om Banksy i filmen är den riktiga Banksy eller inte. Men att bl.a. 3D från Massive Attack är med tillsammans med flera andra av Bristols största konstnärer som kände honom när han fortfarande målade, pekar väl på att det är han...Squirtle Just meta grejerna i filmen är helt sjukt bra. Försök dig på att räkna alla skämt av den typen och kolla hur snabbt du blir snurrig i huvudet :) Bra film, rekommenderas varmt!
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel