I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka tidningar läser folk?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2010-01-19 12:58

Vilka tidningar läser folk?

Som rubriken indikerar; vilka tidningar läser folk och vad rekommenderar ni? Då jag insett att min koncentrationsförmåga sällan räcker till romaner och dylikt tänkte jag kolla upp vilka tidningar som finns eftersom jag ändå älskar att läsa.
För tillfället blir det inte så många för min del, läser främst dagstidningen (Hufvudstadsbladet, bor i Helsingfors) samt det finska livsstilsmagasinet Basso Magazine som fokuserar på urban stadskultur och allt vad det kan tänkas innebära.

Så tipsa mig om någonting intressant, gott folk.
One

Still in the bridge

2010-01-19 14:29
Vad är du intresserad av? Vad för slags musik? Vad inom urban...?

Tidningar är något även jag älskar att läsa.... Känns skönt att komma ifrån datorn en liten stund. Förutom dagstidningar som Göteborgs Posten och enstaka Metro så brukar jag läsa följande...

Wax Poetics - Hip-Hop, Soul, Jazz, Funk men även annat som Hardcore, temanummer om Brasilien och liknande... Rekommenderas!

Bonafide - Hip-Hop för det mesta...

Shook - Musik, Graffiti och annan streetkultur.

Swindle - Se Shook.

Gillar du reggae så kan jag rekommendera Reggae Galore Magazine. Första numret är släppt och handlar bara om svensk reggae men andra numret är tydligen på väg.

Huck Magazine - Surf, Skate, Snö och streetkultur. Rekommenderas!

Vapors Magazine - Se Shook.

Gourmet - Om du gillar mat...

Giftorm - Skate

Här är några av de tidningar jag brukar vilja läsa. De flesta borde kunna beställas till Helsingfors om du är sugen på någon. Hade Gourmet och Giftorm i åtanke.

2010-01-19 14:49
Sydsvenskan när nån ger mig en gratisprenumeration (känns som det är typ 50% av tiden).

XLR8R - typ dans, elektroniskt, indie, svårmusik, http://www.xlr8r.com/

The Wire när jag tycker jag har råd - prettomusik

Ordfront läser jag väl mer eller mindre regelbundet också.

Skulle verkligen vilja ha något bra tips på en kultur/litteratur tidskrift som inte är för tråkig/pretto/svensk 00tal gör mig tex bara deprimerad.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-01-19 15:41
Tack båda två, speciellt nicolas. Wax Poetics har jag sett i vissa skivbutiker i Helsingfors, den verkar rätt schysst. Ska definitivt kolla ut den.
Still in the bridge

2010-01-19 16:53
Lokaltidningen (Jönköpings-Posten)
Metro
Aftonbladet
+
Kingzise
Poker Magazine

2010-02-26 12:06
the new yorker kanske?
 I try to stay uplifted so that bullshit can pass me

2010-02-26 13:27
DN och Expressens pappersutgåvor dagligen, sen SVD/DN/Expressen/AB på Internet. Sen Sollentuna Mitt-I (lokaltidningen).

Köper Rocky-magasinet ibland också, men thats it tror jag..

2010-02-26 17:54
VLT (västmanlands läns tidning), Fria Tidningen, Arbetaren, Kingsize, Undergrounds productions, Cinema, Ordfront, Fokus, Vice magazine
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-06 16:26
Filter är jävligt skön om man är trött på kvällspressen och vill ha lite vettiga repotage att gräva ner sig i. Den har en ganska bra bredd så det finns något av intresse att läsa i var nummer.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2010-03-08 17:01
Cinema
Empire
PC Gamer
Ev. nån playstation 3-blaska

2010-03-08 19:55
Dagens Nyheter
Aftonbladet
Filter
Nöjesguiden
People
Vice
Rocky Magasin

Newsmill.se
Resume.se
Dagensmedia.se
Bossip.com

2010-03-08 23:12
Åsa-Nisse
njut

2010-04-07 21:25
Vice finns väll att få tag på i Finland också?
Can't break necks in boxes

2010-09-23 13:41
Enda tidningen som jag riktigt läser just nu är The Walking Dead
Rappare

2010-09-28 12:49
Det beror helt på vad som finns i butiken när jag väl är sugen, men oftast läser jag Level, samt dagstidningar. Tv-spel helt enkelt.

2010-10-04 21:05
DN och kingsize läser jag regelbundet, då och då filter, novell, bang, vice och rocky. Någon gång köper jag en tjejtidning eller ett modemagasin..

läste quote förut som jag gillade mycket
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.