I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-01-07 19:06

Breaking bad

någon som vet när dom ska köra igång igen?

TIF ONE THIS IS FEELING

2010-01-07 22:46
Verkar som om det kommer att dra igång i mars:

Länk till http://www.tvguidemagazine.com/kecks-exclusives/big-news-on-breaking-bad--1726.html

Sjukt fet serie för övrigt..
Walking the street of dreams

2010-01-08 03:55
Detta uppehåll har varit lite väl långt dock..! En av de bästa serierna jag sett..
det finns en chat! missa inte den...

2010-03-22 23:13
Första avsnittet av säsong 3 ute nu. Levererar som vanligt. Kudos till bra jävla wtf inledning. Dessutom de två bröderna (tvillingarna!?) är bra skumma. :)

2010-03-22 23:42
fett, det har varit en lång väntan
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2010-03-22 23:48
Dessutom de två bröderna (tvillingarna!?) är bra skumma. :)

Tuffa lirare måste jag säga. Ska bli intressant att se vad de har för roll.

Blev lite glad imorse när man vaknade och såg att första avsnittet låg uppe. Hade totalt glömt bort.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-23 15:37
Riktigt tungt avsnitt! Är det sista säsongen eller det e inget som e bestämt?
 Malmö FF!

2010-03-23 17:15
SpoilerHaha tänkt på dessa "bröder" om de ens är bröder. Ska bli intressant och se mer utav dem. Känns som att 3 mille dollar kommer få grabbarna fuckup i business snart igen. :)

2010-03-23 17:35
fet inledning, fattade 0
!!!

2010-03-29 12:06
Haha den här serien är så bra! Det gråtrista miljön som får detaljerna och stå ut med råge, precis som det varit i föregående säsongerna så byggs förväntningarna sakta men säkert upp för att resultera i helt sjuka avslutningar. Fan den här avsnittet förklarade några saker, men får mig nästan sprängas av nyfikenhet. Haha olidliga veckor väntar nu :D

2010-04-13 00:17
Senaste avsnittet var sjukt torrt, dom drar ut på så många värdelösa saker. Skulle vilja ha lite mer fart i det annars kan dom ju korta ner avsnitten till 30 min
Its darkest before dawn

2010-06-07 22:31
Fint slut på avsnitt 12, inge snopen jag blev :P
Hej, Träffat Jacob?

2010-06-09 16:06
Senaste avsnittet var sjukt torrt, dom drar ut på så många värdelösa saker. Skulle vilja ha lite mer fart i det annars kan dom ju korta ner avsnitten till 30 min

Kunde väl tänka mig det... Att det finns Breaking Bad-"fans" som vill ha mer action och fart.
Det är ju just det som är det fantastiska med Breaking Bad!
Ger tid och utrymme åt välskrivna intriger där skådespelet, symbolismen och tempot bygger upp karaktärer, nerver och dialoger på ett jävligt gripande sätt.
Sen ger det ju de sista "action-fyllda" scenerna så mycket mer nerv och i-ditt-ansikte-action att man sitter helt fast och med nålar i röven.

Började kolla på skiten först efter att en polare som jag litar på när det gäller smak tipsade mig att jag måste se.
TV6 trailers för Breaking Bad gjorde mig bara avtänd, precis som med Rescue Me. TV6s trailers för serier är bara så äckligt anpassade efter hormonstinna tonårspojkar att jag blir förbannad!

Hursomhelst... Tycker den här säsongen har varit riktigt bra med, men är orolig för att (med tanke på temat och vad som hänt) det inte finns så mycket mer kvar. Vilket jag misstänkt sen första säsongen. Jag menar; hur långt kan man ta detta?
Speciellt efter senaste avsnittet.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2010-06-09 16:26
Vissa avsnitt har varit lite väl sega. Men jag tycker ändå att hela säsong 3 har varit bra balanserad.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Skivsamlare

2010-06-09 17:21
är s3 slut nu?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-06-09 18:26
nä, säsongsavslutningen är kvar. 13 blir sista för säsongen enligt epguides

2010-06-09 18:26

2010-06-09 19:48
xpertize P24
Håller faktiskt fortfarande inte med...
Såg Fly-avsnittet full like a kastrull och somnade mitt i. Tyckte det var svinsegt, men tog det kvällen därpå nykter och tyckte det var helt fantastiskt.
Vågat för en TV-serie samtidigt som man, i mitt tycke, verkligen lyckas också.

2010-06-10 07:34
Eccan

Jag är rätt otålig av mig, gått alldeles för sakta på senaste för mig, tänkte till och med sluta titta efter 11an men eftersom de bara är 2 kvar så är det värt att se klart.

Kan ju ge lite exempel på vad jag inte gillar (förmodligen uppenbart men ändå..)

SpoilerJesses ständiga idiotiska planer utan att Walt gör nåt åt det, Walts och skylers tråkiga dialoger, Hank som ligger o surar på sjukhuset
Its darkest before dawn

2010-06-11 18:19
starr
Ja, kan inte annat än säga att jag inte håller med dig alls :)

SpoilerJesses idiotiska planer kanske kan bli för många snart, men de är ju en stor del av hans naiva, pengahunriga, barnsliga och känsloladdade tänkande som känns rätt naturlig för hans karaktär.
Walts och Skylers dialoger är inte tråkiga, utan en stor del av det som gör Breaking Bad till vad det är. Förklarar, fördjupar och sätter Walts agerande i ett perspektiv som behövs för att det inte bara ska vara dum-action. Skapar även en lite extra nerv och ger ett härligt vardagligt och mänskligt intryck av hela serien. Dessutom oftast väldigt välspelade av båda parter.
Hank på sjukhuset likaså... Han är den slagna hjälten som försöker komma tillbaks på hästen. En väldigt stolt man som nu känner sig totalt förnedrad och låter det gå ut över alla som försöker hjälpa honom. Och allt är hans svågers (eller vad det heter) fel. En DEA-agent som är helt ovetande om att hans rehabilitering bekostas med meth-pengar från sin egna svåger. Dessutom ger det ju en liten paus (spänning) till hans jakt på Heisenberg - "knarkkungen" som hela tiden funnits i hans direkta närhet.
Tycker det är underbara och smått ironiska intriger som behöver ett långsammare tempo. Och framförallt behövs de för seriens helhet.

Aja... Alla kan ju inte ha samma smak!

2010-06-13 00:38
Håller helt med Eccan.
Gillade slutet av Half Measures-avsnittet nu senast, blir spännande att se hur Walt styr upp det här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-13 01:40
Hej, Träffat Jacob?

2010-06-13 07:18
SpoilerHade den inte varit såpass torr och utdragen emellan när det verkligen händer något så hade det inte varit Breaking Bad. Jesse stör man sig på i den meningen att han är en jävla fuckup oavsett hur man vrider och vänder på det, han har en äkta pundarmentalitet där han bara tänker på sig själv och ingeting annat. Beviset är när Walt vill splitta pengarna med honom och killen blir mer eller mindre miljonär, ändå ska han försöka på och slinga meth vid sidan av. Nu senast så ska han hålla på och mörda folk, trots att han blir tillsagd att låta bli och även hamnar på chefens karta. Han som sätter Walt i de sjukaste situationerna som får honom verkligen ta fram drastiska beslut. Frågan är när Walt lessnar på Jessie och avrättar honom. Samtidigt tror jag serien tar slut i samband med det.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-06-14 09:17
Sista avsnittet: Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god! Oh my god!

:O
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-06-14 14:18
Sista avsnittet var tungt. Galen cliffhanger, blir dryg väntan på nästa säsong.

2010-06-14 18:12
Det var spännande, frågan är om man pallar en lika segt uppbyggande säsong till. Får se hur uttråkad jag är när det släpps
Its darkest before dawn

2010-06-15 14:15
HELVETE så bra bra dom 2 sista avsnitten var! ska bli spännade å se hur trasig jesse kommer bli efter vad han gjorde.
!!!

2010-06-16 18:19
Problemet är att vi vet ju inte 100% om han verkligen sköt honom, sköt han honom så han dog eller överlever han skottet, sköt han vid sidan av och kommer och skrämma bort honom (det ansiktsuttrycket han hade dock får mig tro att han sköt honom), hann the bad guys dit och hann skjuta honom (osannolikt).. aaah.
Est. 1984

2010-06-17 04:14
Jesse stör man sig på i den meningen att han är en jävla fuckup oavsett hur man vrider och vänder på det, han har en äkta pundarmentalitet där han bara tänker på sig själv och ingeting annat. Beviset är när Walt vill splitta pengarna med honom och killen blir mer eller mindre miljonär, ändå ska han försöka på och slinga meth vid sidan av. Nu senast så ska han hålla på och mörda folk, trots att han blir tillsagd att låta bli och även hamnar på chefens karta.

Jag måste invända. Jag föreställer mig tvärtom att det där var tänkt att visa hur Jesses småborgerliga uppväxtförhållanden gett honom en arbetsmoral och skaparlust som inte tillät honom att dröna. Hade han haft en äkta pundarmentalitet hade han nöjt sig med de pengar han hade vilka som du säger redan räckte gott. Istället tog han sig för att arbeta extra till ingen nytta alls bara därför att han inte stod ut med sig själv i rollen som handräckningspojke. Precis som han gett sig fan på att snida fina trälådor i träslöjden gav han sig fan på att skapa ett eget litet knarkimperium. Borgerlig högfärd när den är som värst och så långt ifrån pundarmentalitet man kommer. Inkomsterna från hans taffliga sidoförsäljning var rimligtvis betydelselösa, något så förståndsmässigt som pengahunger kan inte förklara detta bisarra beteende.

Samma sak gäller det här med dödandet. WASP som han är har Jesse vant sig alltför väl vid att saker ska göras på det sätt som han upplever som rätt. De som överträder hans godtyckliga moraliska principer är slödder som ska straffas. Eftersom ordningsmakten inte kunde göra arbetet åt honom som annars vore normalt för en borgare var han tvingad att ta saken i egna händer och själv gå lös på patrasket. Återigen är hans borgerliga moral att lasta för vanvettet. En riktig pundare, utan vanföreställningar om självrättfärdighet, som är van vid motgångar och lidande på allvar får inte fnatt för att någon halvt främmande unge far lite illa.

2010-06-17 23:40
kane, seriens skapare har tom sagt att han sköt ihjäl han.
!!!