I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lord of the rings - skillnad mellan extended och special extended ?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Producent

2009-12-23 20:55

Lord of the rings - skillnad mellan extended och special extended ?

Vad är som sagt skillnaden ni som vet ?

Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-12-23 20:59
Tror det är runt 20-30 minuters extra scener i förlängda eller nåt, det är lite Blade Runner över det, det är "Director's Cut" som gäller, originalversionen är rätt meningslös. Det är väl mest lite plusrunk för den som läst böckerna egentligen i Extended.
Intressepenisen hårdnar!
Producent

2009-12-23 21:09
Ah, men för Extended vet jag att det är något extra, men är special extended verkligen grymt mycket mer då ?
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-12-23 22:40
Såg bara originalet 3(!) gånger på bio när nu det var, 2001? Bara sett extended sen dess, inväntar sakkunnig.
Intressepenisen hårdnar!
Producent

2009-12-23 22:47
Finns det ingen extra special extended också?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-12-24 11:21
jag googla lite på det, skillnaden verka vara extended-versionen bara kallas "special extended" ibland för att det ska låta lite mer fancy.

speltiden på triologin skiljer förövrigt så här mycket:
"Theatrical:
558 minutes
Extended Edition:
683 minutes"
/saxat från wiki
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-24 12:06
super extra special extended då?
Get Random!

2009-12-24 12:35
Super extra special ninja extended version då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-28 10:31
dumboleifi P20

Japp den finns!
Peter J har bytt ut alla orcer mot ninjas istället, rätt coolt
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2010-01-03 17:24
extended visar snäpet mer....den film där man märker skillnaden är sista delen. Där tycker jag att the extended version lyfter hela filmen till en annan nivå
Knowledge, where the people at?
Liverpool FC---AIK
Producent

2010-01-03 17:34
en annan nivå?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Admin

2010-01-04 12:50
Tror inte det är någon skillnad mellan extended och special extended, utan att det mest blivit ett syftningsfel någonstans. Eller att någon tyckt att ordet "special" skulle sälja mer, så man har slagit ihop "special edition" med "extended edition" i namnet. Eller så är det bara namnet på någon särskild box som innehåller alla tre "extended edition". Själva filmerna verkar vara desamma.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?