I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Scrubs säsong 9 [*SPOILERS*]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-12-02 09:36

Scrubs säsong 9 [*SPOILERS*]

Vad tycker ni om de första avsnitten? Jag tror det kan bli en reboot, tyckte hon nya tjejen som stod mer eller mindre i centrum var ganska rolig. Jag fattar inte varför Dr.Cox blivit så grymt bitter (mer än tidigare d.v.s.) men återstår väl att se. Har inte så mycket mer att säga just nu, men jag tyckte det började väldigt bra iaf.

Sista scenen med Janitor var jävligt kul! hahaha

2009-12-02 09:42
Jag bojkottar Scrubs utan JD. Utan JD, inget Scrubs som är värt att se

2009-12-03 04:02
Håller inte med... hade jag varit av en sådan åsikt hade jag slutat kolla på serien för längesen... En serie, framförallt en sitcom eller komediserie, tycker jag bygger på dynamiken mellan karaktärerna, det är där humorn ligger. J.D. är ju inte rolig utan Turk, Cox, Elliot, Carla - you name it, eftersom de drar ut olika beteenden hos honom osv...

Tror det kan bli riktigt bra, gillade de nya karaktärerna... men återstår att se.

Btw, J.D. är ju med i de första sex avsnitten så de kanske du trots allt vill se. Vem vet, du kanske kommer gilla re-booten, men om inte annat så har du ett par timmar kvar med J.D.

2009-12-03 10:20
Ja jag såg det nu :P Såg precis de två första avsnitten, de var helt okej faktiskt, men ledsamt att veta att han försvinner efter sex avsnitt :/

2009-12-04 00:24
Jag vet inte, tycker de gav honom ett riktigt bra avslut redan, så jag ser istället fram emot en ny Scrubs typ... =)
Rappare

2009-12-04 08:29
shit hade helt glömt att det skulle komma igår/förrigår
Rappare

2009-12-04 10:14
Dr Jan Itor måste komma tillbaka!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-12-04 14:15
Denise Mahoney är ju den bästa kvinnliga karaktären man kan önska sig. Thumbs up för att hon får mer utrymme i säsong 9. Drew Suffin känns lite som en mix av många tidigare karaktärer, som t ex. Hooch och den där läkaren som Elliot kärar ner sig i en tidigare säsong.
Lucy Bennett är dock en riktig besvikelse. Hon känns bara som en ännu mesigare Elliot á säsong 1, med några svaga vibbar av J.D. Mer utrymme åt Mahoney!
My heart lives in my vagina.
Rappare

2009-12-04 20:55
Denise Mahoney is haaawt!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Producent

2009-12-15 08:52
jag gillar verkligen inte den nya säsongen, hade vart bättre om dem hade lagt ner som planerat
Since 1984
@realgizlee // twitter
Rappare

2009-12-15 21:55
är väldigt besviken, word på han över

2009-12-15 23:46
Scrubs suger nu..

Producent

2009-12-25 17:26
njaeeaaaeee tror inte det blir nå bra. avsnitten hittils har funkat sisådär. gått o kolla på, inte mycket mer.
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2009-12-25 23:15
Tycker det har varit bra, väldigt likt de första säsongerna av Scrubs på många sätt... Hyffsat roliga karaktärer som garanterat kommer bli bättre då de just nu inte är helt "färdiga" så att säga...

Men självklart är det långt ifrån gamla scrubs, eftersom det inte ens är tänkt vara det...

2009-12-26 19:12
nästa avsnitt, nr 6 e sista me JD, då vet jag inte om jag kommer kolla efter de. de "nya" karaktärerna är ju de gamla fast i ny form.

2009-12-27 13:11
Tycker det har varit bra, väldigt likt de första säsongerna av Scrubs på många sätt.

Inte alls. Väldigt lösa "storys", inte mycket till substans och humorn är väldigt svag... Fåtal roliga bitar.
Första säsongerna av Scrubs var mörkare, vilket gav en galen kontrast till överfjantiga JD.
Det som var halva grejen för mig.

Nu tycker jag serien känns rätt jävla tom.
Och lite väl överdrivna karaktärer, t.o.m. för sitcom.
Cole måste f.ö. vara den mest irriterande karaktären någonsin.

Aja, kommer nog fortsätta kolla. Inget bättre för mig.
Fortfarande bättre än mycket annat av skiten på tv.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2009-12-28 01:03
@Eccan: Jag sa på många sätt, inte alla sätt. Det är framförallt i upplägget och progressionen av avsnitten i min mening...

Jag tror som sagt det kommer bli mycket bättre dock då karaktärerna är helt nya så varken författarna eller skådespelarna har riktigt vuxit in i rollen ännu... Dock håller jag med om att Cole är sjukt störande

2009-12-29 14:46
Pigeon_ P20
Upplägget och progressionen?
Får du gärna utveckla mer specifikt...
För att nya säsongen skulle vara mer lik nån speciell säsong förstår jag inte, är det nån det är likt så är det åttonde säsongen.

Hursom... Visst, karaktärer kan alltid behöva växa lite, men tycker de redan är för överdrivna och förutsägbara - ingen bra utgångspunkt.

F.ö. vill jag bara säga att introt är riktigt jävla dåligt nu. Var ju redan halv-cheesy från början, men nu har både låten och klippen blivit ännu värre. Usch...
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2009-12-29 18:44
@Eccan:

Ja, upplägget då det är det är färskingar återigen med liknande karaktärsdrag till huvudkaraktärerna i första/andra säsongen. Sen har vi ju lite liknande fantasier från Lucy som J.D. hade i början.

Sedan är progressionen i avsnitten (snarare regin och redigeringen) lite segare än de sista "original"-säsongerna tycker jag. Det är möjligt att jag inbillar mig och serien helt enkelt inte är lika energisk som tidigare, men det är iallafall mitt intryck.

Jag får lite säsong 1/2 vibbar helt enkelt.

När det gäller karaktärerna så tycker jag faktiskt Lucy är ganska rolig samt Denise. Tycker Dr. Cox har blivit lite för bitter och jag tycker de förstört balansen mellan hans goda och dåliga sidor lite men det kan jag tänka mig återkommer lite längre in... Ärligt så var original-karaktärerna (förutom J.D.) ganska tama till en början också, så jag vill inte säga för mycket om de ännu. Om inte annat så kommer de ju byta ut karaktärer som inte fungerar ganska fort nu tror jag - tanken med den nya riktningen i serien (d.v.s. "med school") var ju att de skulle kunna hålla den fräsch med nya karaktärer för jämnan vad jag förstår, även fast jag tycker att en sitcom inte blir riktigt bra föränn någon/några säsonger in så karaktärerna kan byggas upp ordentligt...

Men jag hatar iallafall Cole, han är inte rolig utan bara dryg.

Ang. introt så kunde jag inte bry mig mindre faktiskt. Spolar alltid över det iallafall så :P

2009-12-30 11:29
Haha, läste precis att både Scrubs och Better off ted (om någon följer serien) ska sända ett flertal avsnitt i veckan nu (både tisdagar och fredagar) och säsongerna på 13 avsnitt tar slut den 16 Januari... förmodligen så har de fått dåliga tittarsiffror och tar slut efter de här säsongerna (synd som fan på better off ted i min mening som jag tyckte var riktigt rolig serie)

2009-12-30 23:16
Haha, läste precis att både Scrubs och Better off ted (om någon följer serien) ska sända ett flertal avsnitt i veckan nu (både tisdagar och fredagar) och säsongerna på 13 avsnitt tar slut den 16 Januari... förmodligen så har de fått dåliga tittarsiffror och tar slut efter de här säsongerna (synd som fan på better off ted i min mening som jag tyckte var riktigt rolig serie)

vadå, så dessa nya scrubs kommer bara komma 13 avsnitt o sen läggs de ner för gott? :O
vafan, som ngn sa så är detta fett mycket roligare o bättre än de mesta på tv idag, så de vore jävla synd...

sen de alla snackar om karaktärerna, så håller jag med Pigeon_ om att de va samma i orginal säsongerna, tyckte oxå att de flesta va lite tama i början, men dom växte mer o mer typ..

aja, jag diggar de nya, de är inte det gamla, o ska inte va det heller som sagt.
men de är bra i mitt tycke! :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-12-31 12:11
Ja, precis. De har inte gått ut och sagt att det garanteras kommer läggas ner, men förmodligen så kommer det göra det...

2010-01-03 11:00
På tiden isf, jag tycker att det är tragiskt att serier som scrubs inte kan få ett värdigt avslut utan att man måste pumpa ur det sista ur dem.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2010-01-04 16:34
PlayerJoe; Scrubs fick ju iofs ett väldigt värdigt avslut förra säsongen, den nya scrubs var ju tänkt att vara en ny version av serien - vilket man kan se tydligt. Men gamla scrubs tog slut efter säsong 8 och avslutades väldigt bra (åtminstone i min mening). Att några av karaktärerna har varit med även den här säsongen har ju enbart varit för att göra en smidigare övergång (det var därför Zach Braff gästade i de första avsnitten t.ex.), men inte mer än så.

Dock håller jag med om att man generellt mjölkar skiten ur serier (se: Prison Break eller Heroes), men tycker verkligen inte det stämmer in när det gäller scrubs utan tycker bara det var positivt att de gav serien en chans genom en reboot. Även om det inte blev en home run den här gången så hade det kunnat blivit något bra av det och då hade vi fått en ny serie i samma anda och samtidigt låta originalet vila i frid.

2010-01-04 17:20
Pigeon_: Bra poäng faktiskt. Jag tycker dock att det borde slutat efter säsong 5 eller 6 eller när det nu var snack om det första gången, sen lyckades de väl göra ett par riktigt fina avsnitt mot slutet. Men det var nån säsong som var riktigt tråkig också.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2010-01-04 17:28
PlayerJoe: Det kan jag hålla med om. Säsong 8 var ju först inte alls tänkt utan det var ju tänkt att bli ett definitivt slut redan i säsong 7, men p.g.a. striken så gjordes en sista säsong (för "vanliga" scrubs då) när ABC köpte upp serien av NBC... Tycker att säsong 8 blev riktigt bra just p.g.a. att avslutet av serien började redan i och med första avsnittet på säsongen och det sista dubbelavsnittet var verkligen hur bra som helst i min mening. Säsong 7 och delvis säsong 6 var däremot ganska så jävla dåliga...

Men i jämförelse med andra serier så har scrubs hållt en väldigt hög och jämn kvalitet över alla säsonger i min mening...

2010-01-06 18:29
Pigeon_: Japp, jag håller med. Det blir ju ingen bra diskussion det här. :P

2010-01-06 23:14
Cole är den enda som är rolig i serien, scrubs kommer nog dö ut rätt snabbt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-07 13:41
Cole suger hårt ju! Bara dryg :P

men som sagt så verkar det som att scrubs tar slut för evigt den 16e januari... samma gäller för better off ted

2010-01-07 23:20
Det är ju de som är roligt, douch
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-12 11:50
Jag tycker att säsong nio är den bästa säsongen på flera år. Förmodligen dels på grund av att jag verkligen hade noll förväntningar nu när så många gamla karaktärer försvunnit ur serien. Men jag tycker att serien mår riktigt bra av lite nytt blod.

2010-01-13 23:35
SpoilerThe jetski is the motorcycle of the sea

2010-01-14 16:50
3rdsoul: Haha det var jävligt kul faktiskt!

Du behöver förövrigt inte använda spoilertaggar i den här tråden! Det är markerat redan i rubriken så man går in på egen risk! :)