I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-11-20 14:23

Julkalender

Å hej!

Nu är det fint väder för första gången på länge och allt är på topp och julemånaden är på väg. Jag kom och tänka på att det vore lägligt att börja spana upp någon jävligt fet julkalender att inleda decembers dagar med. Sunes jul spanade jag just klart på, tyvärr. Kunde inte hålla mig. Problemet är att jag inte längre minns vilka andra som har existerat med samma kvalité. Fanns väl en som heter Julen i Kapernaum och den har jag för mig att den var schysst, men skulle gärna bli påmind om flera!

Vore därför väldigt tacksam om man droppade några goda julkalendertips här och detta kanske kan få fler att bli lite sugna på klassiska julkalendrar.

Trevlig helg gott folk!

2009-11-20 14:45
Enligt mig var och kommer för alltid Sunes Jul vara den bästa julkalendern, men en annan jag minns som var rätt skoj var 1996 års Mysteriet på Greveholm :)

2009-11-20 15:58
Greveholm e ruskigt bra:) de e den o sune jag minns bäst, sen finns de ju trasan o banane,(hur de stavas de vet jag inte), pippi pelikan, teskedsgumman, pelle svanslös, ture sventon, kurt olssons julkalender o massa fler,och kommer inte ihåg årtal o sånt.

Producent

2009-11-20 17:01
Pelle Svanslös var ju den roligaste på första plats med Sunes Jul. Men Sune är så uttjatat these days.

2009-11-20 17:38
ah! spännande saker som droppats hittills! vad är det för årtal? några som sträcker sig tillbaka före 90? kurt olssons jul kan ju bara vara jävligt kul?! pelle var inte helt dum minns jag. greveholms likaså!

2009-11-20 18:40
min favorit efter sunes är pettsson o findus. men jag tror sunes är den enda som är värd att titta på igen i vuxnare dagar. greveholm är ju hur febrig och dålig som helst, fast jag kanske började bli för gammal då.

2009-11-20 18:41
kurt olssons ja!! den glömde jag. den lär vara rolig att se igen :)
fan vad roligt det skulle varit om svullo hade fått göra en egen julkalender.

2009-11-20 19:33

annars håller jag också som många andra sunes jul väldigt högt. följt av pelle svanslös och lasse majas detektivklubb.

2009-11-21 22:48
Mysteriet på Greveholm kommer alltid vara bäst, och alla delar finns på youtube!
My heart lives in my vagina.

2009-11-22 13:11
hade inte pettson en bra kalender? tomtemaskinen?

2009-11-22 20:20
Pelle svanslös och Mysteriet på greveholm är oslagbara
Vi är överallt!

2009-11-22 23:03
Håller med om att mysteriet på greveholm är absolut bäst

2009-12-03 13:37
gott! har börjat kika på kapernaum nu sen den första, men det skadar ju inte att se flera. fan pettson och findus har jag för mig var jävligt jävligt god, men minns den inte alls.

någon annan som kikar julkalender? årets, vad är det? vettig?

fridens

2009-12-03 15:21
Har (tragiskt nog) börjat följa både Greveholm, Pelle Svanslös, Julens hjältar och Sunes jul på youtube. Ett avsnitt om dagen så blir man glad i magen.

(Björn Kellman som Pelle Svanslös är f.ö så underbart gullig!)
My heart lives in my vagina.

2009-12-05 13:01
hehe, inte ens en dum grej att göra. jag följer pettson och kapernaum hittills och sunes jul sågs klart innan december börjat : (