I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dexter s04 [SPOILER]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-09-25 05:47

Dexter s04 [SPOILER]

Här kan vi diskutera den fjärde säsongen av Dexter.
Skiten drar igång den 27 september, men pre air finns ute för nedladdning för oss som inte kan vänta.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-25 10:55
Jag kunde då inte vänta, så preair fick det allt bli!!
Och jag kan ju säga att
SpoilerJag fick kraftig panik när bilen voltade och allt. Visst, jag vet ju att han kommer klara sig bla bla bla, men det jag är nojig för är ju om han har dumpat kroppen eller inte!?!!!!!! Tänk om han inte har gjort det, då är han ju fucked for life! Iofs, han måste ju ha gjort det, säsongen har ju precis börjat. Men ändå!!
Och jag har lite svårt att se han snubben från Tredje klotet från solen, spela the trinity killer, haha..

Fan vad jag har sett fram emot detta :D

Segt att man redan har kollat preair och måste vänta en extra vecka..
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2009-09-25 13:27
råkade se preair för en månad sen t_t

2009-09-25 17:05
Riktigt fett, funderar dock på spara ihop ett gäng avsnitt och se alla samtidigt, segt med bara ett åt gången.
Vi är överallt!

2009-10-07 00:18
Feeeeeet början av säsongen, var rätt spännande och se hur han skulle komma undan med allt speciellt med tanke på att han sjabbla till i rätten, trodde det skulle bli större konsekvenser av det och när han voltade med bilen, lege... wait for it... dary. Allvar, man byggde direkt upp tusenelva scenarion, shit den är där där där där där där och så var kroppen DÄR. haa.

Anyway den lilla previewen på kommande avsnitten verkade inte fan dåliga heller. Verkar bli en busy busy säsong för Dexter :)

2009-10-07 01:39
Allvarligt talat... Vem fan bryr sig om Angel och Laguertas förhållande? Mer Trinity säger jag!

2009-10-07 13:02
Kan bara instämma med båda ovanstående. Shieeet vad jag är på helspänn just nu! Jag orkar verkligen inte vänta till nästa vecka, jag har inget tålamod!!!!
- Dexter Morgan

2009-10-08 21:22
riktigt obehaglig den nya mördaren
!!!

2009-12-02 12:25
Oj vad längesen någon skrev här haha.
Gillar inte Trinity för fem öre, skada barn är inte okej! Dex är iaf snäll ^^
- Dexter Morgan

2009-12-02 17:04
Intresset för Dexter var inte alls så stort här.
Tycker överlag att se04 har varit mkt bra.
Han som spelar Trinity/ Arthur gör det helt otroligt bra! Han gör mkt av denna säsong.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-12-02 18:04
Lithgow är badass

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-12-02 21:07
Så fult att Dexter ropade Arthur i garaget...vad trodde han att killen skulle göra, gömma ungen o bjuda hem Dex på té?!

Aja kommer att bli ett bra säsongsavslut iaf...
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2009-12-02 23:25
Haha skrev innan jag hade kollat klart på senaste avsnittet. Men det lilla man fick se om resten av säsongen (ja, dom två avsnitten som är kvar dådå :p) är ju überspännande!! Varför ska man behöva vänta en hel vecka för? :(

Kan i övrigt bara hålla med vad ni har skrivit ovan :)
- Dexter Morgan
Moderator

2009-12-03 00:26
shit vilken nerv det håller. jag såg inte previews framåt. trots att det upprepas med relationer till mördare i poliskåren och batistas och laguertas förhållande kan vara den minst intressanta bistoryn nånsin så finns den alltid där. nerven.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2009-12-03 22:43
såg preview för de två kommande det ser ju otroligt spännande ut, gillar verkligen arthur han är ju så skön.

Laguertas o batistas förhållande är nog det tråkigaste som hänt i dexter, det är som att byta kanal till typ sunset beach i 2-3 min varje gång dom kommer upp...
Its darkest before dawn

2009-12-03 23:10
Laguertas och batistas förhållande är indeed bajs. Jag zippar igenom det varje gång. Lithgow är så bra som Trinity, riktigt obehaglig. Tycker denhär säsongen är mycket bättre än säsong 3 som jag tyckte var ganska trisst ibland

2009-12-06 20:00
han är både obehaglig och hemmatrevlig
Its darkest before dawn

2009-12-06 22:28
"Laguertas o batistas förhållande är nog det tråkigaste som hänt i dexter, det är som att byta kanal till typ sunset beach i 2-3 min varje gång dom kommer upp..."

haha så jävla sant, men annars en bra säsong imo

2009-12-07 01:16
Frågan är varför de ens spinner på Laguertas o Batistas förhållande, kan det vara något som leder till smått katastrofala följder och man måste arbeta in det hos användarna att de är verkligen kära etc.?

2009-12-07 08:46
Ooh, jag hoppas verkligen det leder till riktigt katastrofala följder. Jag är också riktigt less på deras förhållande. Jag gillade fan Batista innan den här säsongen. Hoppas Laguerta blir skjuten eller nåt.

2009-12-07 09:17
Om Laguerta blir skjuten får du se spansk 5 min spansk såpopera om hur ledsen batista är varje asnitt, det är lose-lose situation!
Its darkest before dawn

2009-12-07 09:18
Mjo, sant.

Helvete.

2009-12-07 11:18
Läste boken i våras, Spoilerdå dör Laguerta... Kanske hade vart bäst så :p
- Dexter Morgan

2009-12-07 19:55
Är det bara en bok eller finns det flera? Man borde kanske läsa den..
Its darkest before dawn

2009-12-07 21:18
hello, dexter morgan

spola fram en vecka nu tack
!!!

2009-12-07 21:30
Det har kommit ut två stycken på svenska. Skrivna av Jeffrey Lindsay har jag för mig. Dexters dunkla drömmar heter första boken. Men jag tycker faktiskt att serien (ja, säsong ett då, har bara läst första boken) är bättre än boken var. Mer förklaring i serien. Men boken är lätt värd att läsa!! :)

Nu verkar det iaf hända något på Laguerta och Batista fronten hehe :)

När jag skrev ovanstående hade jag fortfarande på avsnittet, och vad som hände var:
dom gifte sig... WTF?! Tråkigaste såpan ever! Ska jag kolla på såpor kan jag ju kolla Våra bästa år...

Och hur mycket älskar man inte när Dex har sina inre dialoger: "I need to be a good brother now, so I can be a good serialkiller later!" Klockrent! :D!!

Ååååh! Varför ska man behöva vänta en hel vecka för?! Jag har inte tålamod, jag vill ha mer Dex nu!!! :(
- Dexter Morgan

2009-12-07 22:10
Det här blir en låååång! vecka :(
Keep playing sega-games

2009-12-08 00:15
OMG previewen för sista avsnittet. Vill se det nuuuu!

2009-12-14 13:49
Wooooooooooooo, väntad slut men ändå inte, lite b "nedtagning" av trinity killer, men fan med den här härliga mörka slutet.....

Känns dock ofärdigt på något sätt. JAG VILL HA MER!

2009-12-14 15:48
Alltså.. Dom kan ju inte bara sluta säsongen! Jag håller med Kaneida: JAG VILL HA MER! Och just det slutet hade jag ju verkligen inte väntat mig, Trinity var lite tråkigare än vad jag hade väntat mig. Men det andra... Varför ska man behöva vänta typ ett år på nästa?! :(
- Dexter Morgan
Hangaround

2009-12-14 17:43
Fetaste säsongen i mitt tycke.
Slutet var ju fett. Bättre att ta resten i nästa säsong, annars hade dom bara grötat ihop slutet. Dragit för mycket, på för kort tid.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2009-12-14 19:56
Jaha, och hur ska Dexter vara pappa, ta hand om 3 barn, jobba som polis och samtigit göra det han är bäst på?

Debra och Quinn börjar allt mer närma sig sanningen. Speciellt Quinn som jag tror kommer att misstänka fler saker nästa säsong.

Rappare

2009-12-14 20:00
Fan...oväntat slut på senaste avsnittet...Jag är inte riktigt överens med mig själv om vad jag tycker om det...Har svårt att se hur framtiden kommer se ut för dexter o company.
http://www.myspace.com/bizzlebeats
Moderator

2009-12-14 21:59
Hur kan man fortfarande verkligen sitta på nålar och tro att dexter ska råka illa ut. serien heter fan dexter ändå är han i knipa och man ser sätt allt ska gå åt helvete på. Mycket bra sista avsnitt. nästa säsong snart tack?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Groupie

2009-12-14 22:25
När släpps nästa säsong? Det verkar ju helt klart upplagt för det nu ju!

Skumt sista avsnitt iaf.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-12-14 23:18
Åh herre jävlar! Vilket slut! Mörker. Sjukt bra.
Spoiler
Hur ska dexter förklara för polisen att trinity varit i hans badrum och levt om? Lämnade trinity bevis för att sätta dit dexter? Dumpar dexter Ritas lik och städar upp mordplatsen?

GE TILL MIG SÄSONG FEM! NU!

2009-12-15 09:29
Var så oerhört snyggt gjort där i slutet. Den romantiska sista dialogen mellan Rita och Dexter sen hände det där. Även otroligt häftigt med den röda himlen ovanför Dexter när han släpper ner delarna av Trinity i havet. Detta måste ha symboliserat mordet på Rita.
Undrar hur nästa säsong kommer vara. Kommer Dexter bli galen av detta som hänt och spåra ur helt? Eller kommer han helt sluta göra "det han är bäst på" pga att han inte vill utsätta sitt/sina barn för fara. Undra om han kommer få vårdnaden över Ritas ungar, troligtvis?

Tror inte Dexter kommer ta hand om mordplatsen i hans egna badrum, så kommande säsong kommer säkert som många redan sagt handla om Deb och hur hon kommer närmre Dexters sanning. Quinn är helt klart också med i spelet som den nya Doakes.

Harrys "spöke" kommer säkert vara med mycket och dryga i kommande säsong: "vad vare jag sa Dex"
Rita kanske också får en plats i Dexters huvud nu i fortsättningen.

2009-12-15 19:35
SpoilerKommer sakna Rita, hon var så läcker =(
My heart lives in my vagina.

2009-12-15 19:44
Detta avsnitt väckte sjukt många frågor! Någon som vet när säsong 5 är Tillgänglig?
Keep playing sega-games
Hangaround

2009-12-15 20:26
Förmodligen till hösten.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2009-12-15 21:06
Ptolemajo P22
Jag blev lite förvirrad av det du skrev. Jag trodde att Rita tog självmord?
Would I shit you? You're my favourite turd.

2009-12-15 21:11
Lite väl brutalt att låta ungen ligga i sitt egna blod när man tar sitt liv.
Badkarsmord a la Trinity tänkte iaf jag direkt. Men vi vet inget säkert än så länge.
Hangaround

2009-12-15 21:42
Finns ju inget som pekar på självmord. :) Däremot undrar jag när Trinity hade tid att klämma in det där mordet. När det skedde.

2009-12-15 22:04
Det vara garanterat ingen självmord från Ritas sida.

Den här avsnittet är sjukt ofullständig på flera punkter, mest kanske just på grund utav att Trinity kommer ju till Dexters lägenhet där hans syrra bor. Någonstans därefter ska han ha hittat hem till Dexter och Rita. Enda anledningen att jag misstänkte lite i förväg att familjen kunde råka illa ut var att i en tidigare "season preview" efter något avsnitt så såg man Trinity ringa till Dexter och säga "I am at your house looking at your lovely wife and kid", men detta togs aldrig upp i sista avsnittet vilket är sjuuukt konstigt. Så därför vart jag smått paff att han vinka av henne i Taxin innan Trinity kommit till gamla adressen.

Sen i slutet av avsnittet när han kommer hem så ringer han ju Rita troendes att hon är i Palm Springs? med ungen och berätta att han ska åka dit nu men hör hennes telefon i handväskan hemma och sen hör han röstbrevlådan att hon glömt sitt ID och kom hem för att hämta det för att ta ett senare flyg, när hon kom hem där, det är då Trinity killer dödade henne.

Fail på de små grejerna som gör att avsnittet får inte full pott trots sin feta avslutning.

Btw, jag vart sjukt missnöjd med hur Trinity togs tillfånga av Dexter och dödades av honom. För lätt, för jävla "det är något som saknas".

2009-12-16 00:07
Någon som vet vad Venus låten heter? FEEET
Keep playing sega-games

2009-12-16 00:57
"I am at your house looking at your lovely wife and kid"

va ju bara "im standing in front of your house, Kyle"

hände några avsnitt sen...det va Kyle Butlers "adress" Johnny Jet Ski Rentals..

annars håller jag med om hur Trinity dödades..

2009-12-16 02:00
Måste säga att jag hamnade i nån slags chock när jag såg klart sista avsnittet. Så himla oväntat och sjukt.
Kollade på imdb och det står INGET om nån femte säsong så hoppas att det kommer i en snart framtid.
vad har ni hört?
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination

2009-12-16 11:36
Vad hände med Rita

Första sekunderna förklarar nog det här:

Hangaround

2009-12-16 12:57
När man gjorde klart med säsong 4 så gjordes det samtidigt klart med säsong 5. När man skrev manuset till fyran så måste det funnits en tanke för en säsong fem, med tanke på slutet.
Nu orkar jag inte hitta nån källa men, det kommer en säsong fem.
Groupie

2009-12-16 18:59
Jag håller inte med er om att sättet han tog ner Trinity på var spec dåligt.
Dexter såg ju på kvittona att han lämnat in bilen på lagning och drog ju slutsatsen att han inte drar någonstans utan den... Så han tog bort den där grejen (minns inte vad det var, är dålig på motorer) och följde sen efter tills bilen slutade funkade..

Trinity kommer att gå igenom motorn och dexter insåg väl att den skulle koka = rök.. han kommer smygande och plockar ner honom. Sen vet vi ju alla hur duktig dexter är på närkamper, speciellt när han är beredd!
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-12-16 21:25
Lepra...ja asså det va ju inte så värst osannolikt...bara väldigt tråkigt...