I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Män som hatar kvinnor

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-08-23 02:27

Män som hatar kvinnor

Män som hatar kvinnor, bästa svenska filmen någonsin eller vad tycker ni? Jag blev jävligt överraskad iallafall, kan tänka mig att den filmen skulle kunna bli en hit i USA.

my name is xelly smelly

2009-08-23 13:52
Sommaren med göran måste ju vara den bästa?! Men ärligt, jag fann den lite.. vet inte riktigt men jag är nog inte den rätte att uttala mig eftersom en god vän hade hypat den och tjatat om den i två veckor innan jag såg den. Så mina förväntningar var enorma, det blev mer av en besvikelse. Kul hur människor kan måla upp bilder som sedan raseras. Men som man inte borde säga: "Riktigt bra för att vara en svensk film".
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).

2009-08-23 17:17
money Jag hade inga som helst förväntningar visste ingenting om den.
my name is xelly smelly

2009-08-23 18:23
filmen var helt klart godkänd när man ska försöka jämföra med boken, men filmerna kan aldrig slå böckerna, men dom har gjort filmen jävligt bra.
( väntar ivrigt efter de övriga filmerna )

Xelly - Läs böckerna! LÄS! ;) om du gillade filmen så kommer du att älska böckerna.

2009-08-25 19:38
Jag har missat allt? Är den värd att hyra? Hanldar om?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-25 20:19
emmilou Precis, boken slår alltid filmen. Men visste inte att de fanns FLERA böcker, måste kollas upp :)
my name is xelly smelly

2009-08-25 22:42
xelly: Flickan som lekte med elden & luftslottet som sprängdes :)

2009-08-28 11:03
Tänkte jag skulle se filmen ikväll! Får återkomma... Har dock svårt att tro att filmen skulle kunna leva upp till boken!
Hihi
Producent

2009-08-28 13:49
Såg filmen igår, den var riktigt bra fan. Långt över min förväntan.

2009-08-29 00:55
VI har det danska produktionsteamet att tacka för att den är "bra för att vara svensk"

hade dom inte varit inblandade så hade filmen inte varit lika mörk och rå.

jag gillade den och ser fram emot uppföljaren
Detta är min forumsignatur

2009-08-30 16:03
Jaa men nu vet jag, det är ju de där böckerna ja! Såg en dokumentär om författaren och rättstvisten efter hans död. De har tydligen sålt sjuuukt bra.. Nu förstår jag varför :)
my name is xelly smelly

2009-09-02 21:29
när den går som miniserie på SVT kommer den vara 1 timma längre, då tror jag att den kommer kännas mindre stressad och komprimerad, vilket jag tykte att den gjorde när jag såg den på bio. Men det kanske beror på att jag läst böckerna och vet vad som springer förbi :)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-09-06 17:17
jag trodde den va som en vanlig keff svensk film, men fan va bra den va. såg den idag

2009-09-07 08:55
Var ingenting speciellt alls, höll samma låga kvalite som allt annat som släpps i sverige
Boken var okej men filmen var högst en 4/10
Enda svensken som kan göra filmer är Ulf Malmros eller va fan snubben heter
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-09-07 16:49
friktion P23 När sänds den på SVT?
Vi är överallt!

2009-09-07 23:24
En grymt bra film om man frågar mig...

2009-09-16 09:51
bästa svenska vette tusan asså, men den var väll helt okey
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-09-20 11:54
riktigt grym film!
Vila I Frid Tony Snow
Toastare

2009-09-22 11:46
bästa svenska filmen någonsin? pff. det är nog.... någon bergman film.

tycker män som hatar kvinnor var rätt förutsägbar, och det är SJUKT trist. man visste ju redan istortsett hela skiten genom halva, vilket gjorde det till en trist film :) den är väl okej om man jämför med resten av det som släpps här i sverige
Klart jag hatar på allting, livet är som en porrfilm
till och med kameramannen tar dig i arslet.