I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Filmer som skulle kunnat bli fantastiska

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-08-03 14:41

Filmer som skulle kunnat bli fantastiska

Hej!

Jag såg filmen PUSH igår och har sedan dess inte kunna släppa hur en film med så bra tema kan bli så medioker.

Med bra tema så menar jag inte själva "ett gäng mutanter" - konceptet utan själva "pushen"
Just när hon får vakten att tro att hans kollega skulle ha mördat hans bror som han aldrig har haft.

Nu till poängen, om man skulle ha ändrat genren till mer av en triller, altså dragit ner på matrix action sekvenserna och istället dragit filmen mer mot memento , "vad är på riktigt och vad är inte på riktigt" så tror jag att denna film skulle kunnat ha blivit hur bra som hällst!

Vad tror ni, har ni någon annan film som skulle kunnat blivit super men som snubblar på t.ex det lite för plastiga action konceptet eller dylikt?

(Inlägget ändrat av Louder 2009-08-03 14:47:33)

" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2009-08-03 17:01
Zombie Strippers!
Zombies + strippor = succé.... NOOOT!!!
Den han rulla i typ en halvtimme innan jag ens hajade att det skulle va en komedi. Värdelöst skådespeleri (och inte ens det va roligt), helt osammanhängande och en konstig blandning mellan porr och äckel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-03 19:09
vafan..var det en spolier ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-03 19:40
Terminator Salvation
Essen sie mein scheisse!?

2009-08-03 21:04
erorone

var det en spoiler ber jag om ursäkt.

2009-08-03 21:16
eronone
det var en spoiler ja :)

2009-08-03 21:38
mabanda

Max Payne borde VÄRKLIGEN ha blivit en bra film med tanke på hur bra spelen är.
vore coolt om dom kunde ha gjort filmen lika mörk som typ Sincity.

2009-08-03 22:30
PhatSniper
Ta och se Payback (med Mel Gibson), den filmen är fan Max Payne. Fuck Max Payne leve Payback!

2009-08-04 01:04
Wheel of time serien
löglög

2009-08-04 01:34
The island. Första halvan var klart spännande men det flippade ut ganska så duktigt i slutet.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-08-04 02:44
From dusk til dawn
The Island
Aldrig mer....

2009-08-04 09:00
håller med kaneida om maxpayne vs payback

såg en urusel romantisk film härom veckan med sandra bullock och keanu reevesw, manuset var sååå uselt, men idéen var intressant- de kunde kommunicera genom tiden genom en brevlåda. kunde blitt intressant. blev platt fall.

T3 hade varit bra om furlong var med
T salvation hade varit bra utan Batman grymtande.

2009-08-04 09:52
Kaneida

Det har du rätt i faktiskt! Payback är grym! säg att han skulle vara aningen mer själv destuktiv och beroende av smärtstillande( vilket Max Payne måste vara vid det här laget :) )

Apjävel
Håller helt med! första halvan av From dusk til dawn är Sjukt bra!

2009-08-04 14:15
Batman, både begins och dark knight.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-08-04 14:27
kan hålla med om att max payne var ett grymt spel men handlingen är ju inte särskilt bra så jag har svårt att se varför folk hade några som helst förhoppningar på filmen...

2009-08-04 21:48
Turtles 3 :(

Vem fan ville se turtles i japanska 1800talet?

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Moderator

2009-08-05 10:08
p0lak Har det gjorts film på WoT?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-08-06 00:54
The Beach hade kunnat bli väldigt mycket bättre än den är, Håller med om Max Payne.
Poet

2009-08-06 04:29
Terminator Salvation (vill garna saga T3, men desto mer jag tanker pa det sa hade det varit bast om T3 aldrig hade gjorts)
I Am Legend
Lost In Translation (Yeah I said it!)
At the gates of Eternity...

2009-08-06 08:15
BC99

Lost in translation tycekr jag var ett kasst koncept som jag faktiskt tyckte dom gjorde till en bra film ?
Poet

2009-08-06 17:20
PhatSniper: Antingen sa forstar jag inte varken Lost in Translation eller Garden State, men det hander ingeting i filmerna. Lost in Translation fick jag agna alla mina krafter till att inte somna, den var sa javla trakig...

2009-08-07 07:59
Public Enemies
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-08-11 17:30
Public Enemies och max payne yes

The Simpsons the Movie
Hitman (varför skulle dem blanda in känslor, vi vet alla att agent 47 inte har såna)

Rappare

2009-08-12 09:39
I am Legend som redan nämnts. Den VAR skitbra i första halvan, men när de gjorde om filmen till kristen propaganda mot slutet är det svårt att ens komma ihåg den bra halvan.

Spider-Man 3 hade potentialen att vara fantastiskt bra, med tanke på att båda de första filmerna var skitbra och de hade Venom i manuset. Men istället för göra en rättvis filmatisering av The Venom Saga så spårade allt ur och filmen blev skräp.

2009-08-17 04:45
benjamin button kunde ha blivit hur bra som helst.. men blev bara halvdan
och vem fan är du?

2009-08-17 19:00
BC99 P26

Oh nej det sa du inte!

vad tycker du är så fel med filmen? för mig är den en av dom absolut bästa genom tiderna,
Och ingen kan komma och säga att jag inte vet vad jag snackar om, att den inte tilltalar en del vet jag men för mig är den helt perfekt.

I samband med Gökboet.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-08-17 19:01
Remy

för att? jag håller med om att den var lång, antaglien alldeles för lång för väldigt många, men tror att en film av det slaget missar en del av sagan genom att göra den mindre.

För mig var det väl värda 3 timmar, helt otroligt vacker film

2009-08-19 01:03
Är du fortfarande oskuld Fatceasar?

Den där filmen var fan de värsta jag har tagit mig igenom, hur fan kan man göra nått segare?
 Some say they expect Illuminati take my body to sleep

2009-08-19 01:57
Dragon ball (z)
-pack you'r bags man, you are a tourist!

2009-08-19 16:16
caliban

vad har mitt privatliv något med detta att göra (?)

Det är ju en smaksak, för mig var den helt underbart vacker, sen om jag doppat korv eller inte kan ju inte göra saken varken eller.

2009-08-19 20:10
ja e bara nyfiken? du har ju skrivit rätt mycket om det där?

Jo de klart det kan.
 Some say they expect Illuminati take my body to sleep

2009-08-20 00:42
Sleepers tycker jag hade kunnat blivit skitbra. Många anser att den är grymt bra, men det fattas mycket som enkelt skulle kunna göras om så den blev mycket, mycket bättre.

Den har ju redan grymt bra skådespelare, men berättartekniken i den filmen har ju sina klara brister. Om Man inte visste att Brad Pitts rollfigur var med i juvenalet och att han sen var advokaten mot dem utan att man fick reda på det precis i slutet hade den blivit grymt mycket bättre...

Poet

2009-08-20 03:16
FatCeasar: Kanske jag inte forstar den helt enkelt. And get me wrong, jag ar ingen action-kamsports-Polis-Skolan-fanatiker (aven om Polis Skolan dodar!). Men Lost In Translation var bara pisstrakig. Inget klimax, ingen borjan eller slut, bara seg mellanhistoria.

Totalt overhypad ocksa.

2009-08-21 12:43
Flickan i källaren
Fodralet är snyggt, storyn är oslagbar. Filmen är den sämsta skitgeggslemäckelsmörja jag sett. Så besviken så en tår letade sig fram.
My heart lives in my vagina.

2009-08-22 22:14
Word på From dusk til dawn! Menace II Society skulle kunna blivit mycket bättre!
my name is xelly smelly

2009-08-26 16:47
knowing
sista 15 minuterna förstörde hela filmen
Survival of the fitest only the strong survive.

2009-08-27 19:03
hur kan ni säga from dusk til dawn ? ärligt, vad missar jag ?
vad tycker ni saknas?

jag måste missuppfatta trådens syfte : S

och BC99, ärligt, Garden State och LiT.. inget klimax i LiT? riiiight.
du är sur för att bill murray inte var som han var i Ghostbusters. :P

här höjer jag tråden lite. righteous kill !

de niro och pacino, hur kan man misslyckas?

jaa, se filmen tex !

2009-08-28 12:57
Dry_your_eyes

Slutet är bara totalt fail, man blev så besviken med tanke på vem som ligger bakom filmen, han kan så bra mycket mer. Känns som ett halvhjärtat försök till en "cool" rulle.

2009-08-28 16:39
Fatcaesar: okej okej, en av de coolaste filmerna om du frågar mig men vi tycker alla olika.
fdtd 2 & 3 hade jag köpt, men ettan. ? vet inte vad mer folk hade velat ha?