I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Max Manus - Se den!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-06-20 13:55

Max Manus - Se den!

Hej, tänkte bara tipsa om Max Manus, en film från Norge som relativt nyligen hade premiär och nyss kommit ut på DVD. Den handlar om nationalhjälten Max Manus som saboterade, sprängde och sänkte skepp och annat under ockupationstiden. En riktigt bra film (typ bästa från Norge ever) som borde vara Norges bidrag till Oscarsgalan för foreign film. Här i Norge så är/var Max Manus en mkt älskad man, en riktig legend och filmen är så bra och realistisk gjord att man tar den till sitt hjärta direkt. Jag kan ju säga att jag personligen tyckte den var skitbra och rörande.

Max Manus on wikipedia

Max Manus on IMDB

//

2009-06-21 12:37
Riktigt bra, lite annorlunda andra världskrigs film.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-21 16:14
A gillade den, grym, dock var det jobbigt med Norskan.
Panicc!

2009-06-21 16:39
Ledaren för motståndsrörelsen var väl en "större" man om man säger så.
Gjorde mer, var kändare och så.. eller är jag helt ute?

2009-07-06 17:40
Riktigt bra film!

2009-07-06 21:08
helt okej asså
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-07-20 23:55
blev väldigt positivt överaskad när jag såg den.. det va ju iofs världens hype runt den när den släpptes!

Dom har fått med en ganska roligt skämt mitt i all action också. Ni som har sett den kanske vet vad jag pratar om.
Max och hans kompanjoner sitter i en lägenhet och pratar om frihetskampen och nån utav dom säger att dom borde spränga "coloseum kino" vilken användes som konferenssal av tyskarna. Det roliga är att coloseum kino fortfarande är oslos största biosalong och dom flesta som sett den i oslo har sett den där.

2009-07-21 12:47
jag såg den på bio i oslo, mycket bra film! jag gillade den starkt, kanske på grund av att jag är andra världskriget freak..
men filmen var verkligen bra, har sett den 5-6 gånger tror jag!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.