I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svensk objektiv dokumentärfilm om Cannabis under produktion

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2009-05-31 14:48

Svensk objektiv dokumentärfilm om Cannabis under produktion

En svensk dokumentärfilm om cannabis planeras.

Det är Triadfilm i Göteborg som planerar att producera en objektiv dokumentärfilm om cannabis.

Syftet med filmen är att sätta igång en välbehövlig seriös diskussion kring Sveriges narkotikapolitik, speciellt då drogfrågan åter igen blivit högaktuell i USA efter flera uttalande och förslag om reglering istället för kriminalisering. Cannabis ökande popularitet i Sverige påverkar också.

De har precis satt i gång förproduktion och söker för tillfället intervjuobjekt inför inspelning i höst. Bl.a. har jag och Joakim Hedström, som skriver på sajten kol14.com där han dokumenterar sin kamp med myndigheterna för att få cannabis utskriven för sina koncentrationsproblem och huvudvärk, tillfrågats.

film

Till dokumentären söker de engagerade personer från både för och emot sidan men även experter som kan se objektivt kring det hela och presentera ren fakta.

De har fram tills nu främst sysslat med reklamfilmer och informationsfilmer men har även gjort stora klippprojekt åt företag som Dansens Hus i Stockholm. Andra de jobbat med är exempelvis Svensk fastighetsförmedling, Amnesty, högskolor och kommuner.


Saxat från www.medicinskmarijuana.com

Jag tycker personligen detta är intressant då jag inte kan annat än hålla med om att dagens narkotikapolitik är kontraproduktiv och ofungerande.

Tyck till!