I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

söker riktigt bra filmer!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2009-05-09 00:21

söker riktigt bra filmer!

Kommer ihåg att den är rätt gammal nu i allafall, har för mig att det var någon känd skådespelare i filmen. Den handlade om att det var nån maffia elr dylikt som hittade folk och gav dem en tid de hade på sig att fly från dem och överleva, lyckades de blev de dock dödade ändå. Huvudrollen blir själv jagad så småningom och får en tid på sig att överleva och blir senare jagad utav den här "maffia"(?) gruppen, men klarar sig.

Dåligt förklarat men det är vad jag minns.



Sen en film till...

Den handlar om en pojke vars far blir dödad när han var mindre och så kommer han till en annan familj där han blir tränad till samurai. Hans bror gillar inte att hans far ger den oäkta sonen så mycket tid så han flyr till nån sorts arena där man slåss och använder vapen och så vidare, och blir mästare.
De kidnappar den "oäkta" sonens tjej(?) och den sonen måste nu slåss i arenan för att få henne fri. Filmen är riktigt bra och ganska rå, avhuggna huvuden osv vad jag minns. Det ska också finnas någon svensk viking som slåss med kniv.


RIKTIGT dåliga förklaringar men jag hoppas att ni skall kunna hjälpa mig :)