Tycker ändå att han visade upp en emotionell mognad redan i Lunar Park. Den hade en del intressanta frågeställningar kring sånt som man trodde var rätt långt från Bret Easton Ellis verklighetsramar. Förutom att han försonas med sin pappa, eller åtminstone idén av pappan, så gör han ju också upp med sitt författar/celebrity-jag. Och om jag inte missminner mig så hade ju hans partner dött innan releasen av Lunar Park också... Ska bli sjukt intressant att se vilken typ av bok han valt att skriva nu i alla fall. Att göra en uppföljare på den första klassikern kan ju förefalla som en jävligt enkel utväg för en författare som kanske har tömt sig på allt. Men jag förväntar mig ingen "Less Than Zero 2" trots allt... Och om Jay McInerney kan gå från att skriva om dekadens och alienation till att skriva briljanta medelålders relationsdramer, så kan säkert BEE också förändras. Även om det tagit lite längre tid... För övrigt trodde jag att det fanns ett större Ellis-intresse på Whoa! Fast det kanske är generellt dålig fart i det här forumet.
skriv kort, helst inte alls