I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-03-17 11:53

Warcraft filmen?

Tjena!

Jag har fått höra att blizzard gör / ska göra en långfilm baserad på spelet ''Warcraft''. Någon som har lite mer fakta? Jag har googlat en del och fått reda på att samma ressigör som gjorde 300 ska göra den här filmen. Stämmer det? Någon som vet ungefär när filmen ska släppas? Åsikter om filmen?

2009-03-17 12:27
kan väl aldrig sluta väl...

2009-03-17 13:38
IMDB-länk/

Ingen regissör verkar vara kopplad till projektet än så länge iaf!
Hihi

2009-03-17 13:49
hoppas orcherna inte blir lika fula som i spelet ;)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-03-17 14:51
Jag hoppas av hela min själ att det bara är rykten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-17 18:31
den blir väl förhoppningsvis bättre än max payne och RE filmerna. Även om det kanske inte är så troligt

2009-03-17 18:55
Det kommer bli sagan om ringen men 10x nördigare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-18 12:19
Filmen utspelas ett par år innan World of Warcraft-spelet och genom ett Alliance-perspektiv.
Mycket mer info än så finns ej. Men det är inte bara rykten. Informationen kommer från Blizzard.

Det är förresten klart att Uwe Boll INTE kommer att få regissera. Han kontaktade Blizzard angående det och fick detta svar: "We will not sell the movie rights, not to you...especially not to you." , så vi slipper herr Boll iaf. :)

2009-03-18 15:55
Den kommer nog bli sjukt snygg

2009-03-18 18:09
Jag kräver att tigole är en av huvudrollerna!

2009-03-22 17:42
Att låta Uwe boll regisera denna, då hadde man tappat allt vad tankar om inteligens är från blizzards sida.

Som tur var så är inte detta fallet, blizzard är alltid väldigt nogranna i sina produktioner och denna filmen lär inte vara ett undantag, nu är det dock en långfilm och inga ingame cgi's så vi får se.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-03-22 19:31
Jag ser faktiskt fram emot denna filmen, but don't get me wrong. Jag gillar inte spelet själv, då jag har spelat det och insett att det verkligen inte är något jag gillar. Jag tycker Blizzard har förstört World of Warcraft för mycket, och detta kan antingen rädda det i synen på de som lagt av, eller få mer personer att se att de börjar tappa greppet. Hoppas på det bästa dock :)
*snaark*

2009-03-28 00:29
tungt!!!! :D

håppas d gör en film om en nelf roge som grindar lether
Get Random!

2009-03-28 16:55
Hahahaha, vad fan hade du i svenska egentligen?

2009-03-28 19:51
haha :) var inte seriös .. men jag ser verkligen potential i detta, kan bli riktigt kul :)

antingen blir den väldigt bra eller så blir den väldigt dålig tror jag.
Get Random!

2009-03-29 01:41
Ja, hela filmen utspelas i nagrand när han ska göra nestingway questet och döda alla djur.

Man kanske borde sluta spela nångång
Moderator

2009-03-29 15:09
Någon som har källa till att Spielberg vart tillfrågad att regissera men tackade nej? Eller är det bara ett av många rykten?

Fö. tror jag att en Warcraft-film har potential att bli grym, dock tror jag tyvärr att Blizzard kommer "förstöra" genom att rikta in sig på "fel" målgrupp...
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-03-29 15:53
Squirtle

fel målgrupp?

det räcker att de döper filmen till Warcraft så har den 10 miljoner som går och ser den ..
Get Random!

2009-03-29 20:14
Sant, namnet i sig kommer dra in retarded mycket pengar.
Moderator

2009-03-30 00:10
KinG-PhiL

Hoppsan, jag förklarade lite kladdigt såg jag nu. Vad jag menar är att en Warcraft-film kan bli hur fett som helst, men riktar den sig till Blizzards målgrupp kommer antagligen jag, och säkert många andra som är över 13 år, inte tycka om den.

Men precis som du säger så lär det räcka med titeln för att alla som har varit hooked på Warcraft kommer gå bananas, mig inräknat.

Jag hoppas såklart på en grym produktion, men jag har mina tvivel.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-03-30 14:53
"Det är förresten klart att Uwe Boll INTE kommer att få regissera. Han kontaktade Blizzard angående det och fick detta svar: "We will not sell the movie rights, not to you...especially not to you." , så vi slipper herr Boll iaf. :)"

Åh tack gode gud. Efter ha sätt delar ur "Far Cry" och "Alone in the dark" så vill jag gärna göra nått våldsamt mot denna man.

2009-03-31 12:46
Nöjd, det har redan sagts i tråden =)
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2009-03-31 13:41
Bakelse1 P21

han citerade väl en annan i tråden? x)

Squirtle
jo jo .. man får hoppas på en 15år req på bio iaf (A)
Get Random!