I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Sökes] Foto-dokumentärer

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   
Moderator

2008-11-12 12:56

[Sökes] Foto-dokumentärer

Jag söker namnet på två stycken foto-dokumentärer som jag såg för några år sedan. Den första handlar om en fotograf som åker till Shanghai (tror jag att det är i alla fall) och dokumenterar dom äldre, bortglömda delarna av staden. Om jag inte minns fel är han också hemma hos en del privatpersoner och intervjuar dom.

Den andra dokumentären jag söker handlar bland annat om "årets bild" och foto-utställningar. Det jag minns bäst ifrån den är en bild tagen ifrån en balkong (kan det vara i Irak?) och föreställer ett helt led med pansarvagnar. Det är också en intervju med fotografen som tog bilden där han berättar vad han tänkte i just det tillfället osv.

Jag vet att det inte är några superbra beskrivningar, men jag hoppas att någon känner igen nån av dom.

Tack!

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_