I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lawrence of Arabia

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2008-11-11 00:50

Lawrence of Arabia

först och främst, jag kände inte till den här filmen förns jag zappade över från valvaken på svt till filip och fredriks valvaka för att se vad hela deras grej gjick ut på. Och ja det var bara meningslös fakta om kandidaterna. Det jag fick se var Obamas och Mccains favorit rätter och favorit film där jag snappade upp på namnet Lawrence of Arabia.

Jag hade förut aldrig hört talas om den här filmen men när jag kollade upp den på imdb så skämdess jag nästan över att ha missat en så prisad film. Hela 10 oscars nomineringar och 7 av dom vunna.

Så jag fixade fram filmen och satte igång den 216min långa film färden. Efteråt så skämdes jag på riktigt att jag hade missat den här filmen. Nu är den här filmen från 1962 men den fick mig på fall i nästan varenda scen. Dialogerna, fotot, allt var makalöst.

Läs 1a users comment på imdbs hemsida så summeras det hela upp mycket bättre än vad jag kan. Hursomhelst för er som inte har sett den här filmen så för guds skull.. vilken gud ni vill... se den!

10/10 helt klart i topp 10 för min del!

IMDB

-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.