I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-10-21 11:31

Gomorran

Såg litet avsnitt som handlade om boken samt författaren på hos Malou på TV4.

Den handlar om Neapels maffia, och han som skrivit boken lever tydligen under ständigt dödshot efter han skrev den.. Någon som läst den?

I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2008-10-21 11:49
nä men den var ju ganska billig
Länk till http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=917337072X
är ju ganska populärt med sånna typer av böcker nu för tiden.. jag tänker på Svensk Maffia och andra uppdiktade verk i samma miljöer (läs: Lapidus). klart det är intressant när det är på riktigt men frågan är väl hur välskriven den är också. det får nån som har läst boken svara på :D
vadå? jag dyster?

2008-10-21 18:43
jag började men blev lite less på efter ungefär 40 sidor. den är väldigt välskriven men han lyckades inte fånga mitt intresse. ska snart ge den ett nytt försök. i början är det mkt om handeln öht, och kontakter med kinesiska maffian och det är inte så superintressant. men jag antar att det ger sig efter ett tag.

2008-10-22 20:42
Har inte läst boken men filmen baserad på boken är rätt så bra. Äcklig och apatisk också för den delen.
12.