I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skräckfilmer att se på Halloween!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2008-10-01 01:21

Skräckfilmer att se på Halloween!


Snart närmar det sig. Tråden gäller egentligen både Alla helgons natt och Halloween, folk bestämmer själva vilken dag dom tycker passar.

I alla fall, trevligt med lite bra skräckfilmer att se lagom till högtiden, är ingen person som spökar ut hemmet i sann USA-anda. Men tycker ändå att det är stämningsfullt att kolla på nån bra skräckfilm i mörkret.

Så nu är frågan vad man ska se.

Även om jag älskar skräckfilmer som Alien eller Motorsågsmassakern så tycker jag inte riktigt att dom passar in. Vill gärna ha en skräckfilm med det klassiska, stämningen, tomma mörka hus, kyrkogårdar, stearinljus...you name it.

Letar alltså inte efter science fiction-filmer eller liknande, vill ha något mer originellt. Sen om nån vill rekommendera bra filmer som inte faller in på min önskan är det bara bra ändå, bra skräck är alltid välkommet.

Det enda jag kan tänka mig på rak hand är väl Stephen King's Rose Red, kanske House on Haunted Hill.

Aja, droppa de ni gillar!