I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker tips på asiatiska filmer...

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2008-08-10 22:29

Söker tips på asiatiska filmer...

Nihao, jag snöade in ett tag på europeisk, amerikansk och rysk filmproduktion och därav blev det lite väl tunt för min del på den asiatiska filmmarknaden. Har tittat mig lite på anime, men i samband med en del jobb så har antalet filmtimmarn minskat drastiskt, ska dock flytta till ny lya snart och ny tv är inplanerad så måste nalla lite från spargrisen och inhandla någonting gott och bedriva kommande höst och vinterkvällar.

Söker tips på asiatiska filmer som haft premiär under 2007 & 2008 (tips om filmer från årtal innan dess är varmt välkomna, finns nog en chans dock att jag sett redan då jag sett ett par :P), genre spelar ingen roll, ursprungsland spelar inte så stor roll heller även om jag är en sucker vanligtvis för Japanskt och de nyare HK/Kinesiska produktionerna. Fighting går alltid hem, men uppskattar mer filmer där hjärnan får göra även sitt jobb lite, om det nu är en thriller som får en och tänka till eller en skräckis som får en och krama livet ur stackars kudden, har typ inte hittat några komedier alls så sådant skulle vara riktigt trevligt och se och romantiskt är alltid välkommet.

Har väldigt bred smak så alla tips är välkomna.