Svenska Serier
Eller i alla fall de som går i Sverige...
Är det bara jag, eller har det svenska serieengagemanget minskat det senaste decenniet? De enda som egentligen finns kvar är män runt trettio som tecknar om fylla. Missförstå mig rätt. Jag bondar hårt med trettioåriga män som skriver om fylla. De känns lätta att relatera till, om man säger. Men det blir ju en del upprepningar, måste man trots detta medge. Och blir jag antastad av en enda jävla Nemi -stripp till så kommer jag att spy ut mina tarmar. Ett tag förlorade jag hoppet, men så såg jag en serie, tyvärr i Nemitidningen, som hette Zelda och som drev som fan med hysterifeminister och överdriven idealism men på ett schysst sätt. Tecknaren var en idealistisk ung kvinna, och då är det ok. Det behövs kvinnor som tecknar serier. Är det någon som har några bra tips på good comics med innehåll? Eller åsikter i allmänhet? Jag blir väl stekt över sakta eld för att jag inte erkände mig som medlem i Nemisekten, men det får jag nog ta är jag rädd. Ibland bara måste man stå för sina åsikter... Serier är både praktiska och trevliga!
(Inlägget ändrat av daviden 2008-07-29 11:02:16)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|