I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"medan svensson åt plankstek"

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-07-14 18:16

"medan svensson åt plankstek"

tja jag skulle vilja veta vad ni tycker om boken "medan svensson åt plankstek" jag har läst den och tycker att den e bra

(Inlägget ändrat av BountyBoo 2008-07-14 18:53:55)

När en person har en osynlig vän kallas det för idioti.
När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?

2008-07-14 18:53
den va skön
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-14 20:50
Efter steal_a_ninja's inlägg känner jag verkligen att jag måste köpa boken!
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2008-07-14 21:40
tyckte den va jävligt bra! fick skolan att inhandla den och läste den gång efter jävla gång:P
helt värd och köpa med alla sköna historier o allt
Jag gillar Elk, Elk gillar MIG!!!
Hangaround

2008-08-14 02:51
"tja jag skulle vilja veta vad ni tycker om boken "medan svensson åt plankstek" jag har läst den och tycker att den e bra"

"den va skön"

Hahaha. Som Chaplyn, nu vart jag enormt sugen på att läsa den=)

2008-08-16 23:51
finns mycket bättre böcker om graffiti och målare, men visst är man intresserad av svenska graffitimålare så är den helt kart läsvärd
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet
Admin

2008-08-31 03:14
Nu var det ett tag sedan jag läste den, men den är helt okej. Ungefär vad man kan förvänta sig av en person som tidigare varit totalt oinsatt i graffiti över huvud taget. Visst kändes det som att författaren fått en del saker lite om bakfoten, han förstorar ibland där det inte är nödvändigt, han missar hela bilden i vissa skeenden och tenderar att se saker lite för svart eller vitt då och då. Ändå får han en schyst bild som han återger på sina egna villkor på ett hyfsat objektivt sätt. Han försöker gå in med en fördomsfri inställning och det tycker jag han lyckas med. Målet med boken är nog inte så mycket att skriva en bok för ungdomar, utan att skriva för folk i hans egen ålder och oinsatta och ge dem en susning om vad som pågår. Framför allt lyckas han förmedla att graffare inte är en homogen grupp, utan precis som alla andra helt vanliga individer.

Men är man redan intresserad av graffiti finns det andra böcker som är bättre och roligare. "Plankstek..." skrapar mest på ytan, men det räcker om man inte redan är insatt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2008-10-28 00:57
Evolution P24
Exempel på böcker som är mer djupgående?
 SHU!

2008-12-18 01:21
djupgående: spraykonst av Staffan jacobsson.

boken plankstek är väl en utomstående persons försök till öppensinnad skildring av en moraliskt tveksam ungdomsföreteelse, upphottat med massmedielogik och journalistik. Såliksom

piggedipizz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-01 20:48

Användaren är inte inloggad Evolution P25
Admin
Daterat:
2008-08-31 03:14
Skicka privat meddelande till användaren Skicka PM
Gå till användarens gästbok Gästbok

Nu var det ett tag sedan jag läste den, men den är helt okej. Ungefär vad man kan förvänta sig av en person som tidigare varit totalt oinsatt i graffiti över huvud taget. Visst kändes det som att författaren fått en del saker lite om bakfoten, han förstorar ibland där det inte är nödvändigt, han missar hela bilden i vissa skeenden och tenderar att se saker lite för svart eller vitt då och då. Ändå får han en schyst bild som han återger på sina egna villkor på ett hyfsat objektivt sätt. Han försöker gå in med en fördomsfri inställning och det tycker jag han lyckas med. Målet med boken är nog inte så mycket att skriva en bok för ungdomar, utan att skriva för folk i hans egen ålder och oinsatta och ge dem en susning om vad som pågår. Framför allt lyckas han förmedla att graffare inte är en homogen grupp, utan precis som alla andra helt vanliga individer.

Men är man redan intresserad av graffiti finns det andra böcker som är bättre och roligare. "Plankstek..." skrapar mest på ytan, men det räcker om man inte redan är insatt.

Intressant summering och analys. Dock sitter jag fortfarande och funderar på var du får allting ifrån?
Det skulle kännas mycket bättre om du styrkte dina påståenden med konkret fakta. Hört talas om källförteckning?
Spoiler
-Trump
deepundercover

2009-01-01 22:36
Fan, var det inte den boken som R*be ifrån Ng crew skrev? :S
Moderator

2009-01-01 23:34
NoWice

Jag tror att du tänker på Balaclava.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-02-13 14:06
va flera år sen jag lästeren och orkar inte gå in mer djupgående men det jag minns mest av boken var den lätt pinsamma känslan som hela tiden infann sig. rätt dålig bok (om nån frågar mig). iofs om man gillar att läsa skrönor om målare så visst...

2009-04-23 18:58
tråkiga målare.
Det enda som var värt att läsa var om martin burgos

2009-07-20 14:35
jag har läst ungefär lite mer än halva boken, medan svensson åt plankstek är graffitins bibel säger jag bara :)

bästa boken jag någonsin läst.
http://gbggraffpics.blogg.se/