TV-Serierna 07/08 - vilka ser du och vad tycker du? *SPOILERS*
Vilka serier följer ni ? Och vad anser ni om de säsonger som ni sett i år? Ni får gärna följa min mall och dela med er av hur er tv-serie upplevelse har varit 07/08. Ett tipps är ju att inte läsa vad andra har skrivit om ni inte sett ut just den serien ännu.
One Tree Hill
Att det är den sämsta säsongen av One Tree Hill som har kommit står ju utan allt tvivel. Konceptet med att de blivit vuxna tycker jag har plockat bort den röda tråden och nu känns det mer som en såp-opera än en drama serie. Men jag har ändå sett alla avsnitt med brinnande intresse, så dåligt är det ju fortfarande inte, det har bara tappat sin charm lite. Det värsta jag tycker om är Peyton och Lucas intrigen som pågått över hela säsongen och dragits ut till den gräns att den numera känns väldigt ologisk, någon mer än jag som är less på den? Visst, alla hejjar väll på lucas och peyton men jag har svårt att föreställa mig hur återtåget till en kärlekshistoria skulle fungera för dem nu. Kommer Brooke bli kär i Lucas igen och kommer vi se en ny upprepning från säsong 1 och 4? Den som lever får se.
How I met your mother
Denna säsong hade några fantastiska ögonblick. Slapsgiving någon? Den började dock trögt med Enrique Iglesias (?) som inte är mycket av en skådespelare i mina ögon. Själva handlingen har drivits fram otroligt lite i den här säsongen, vem är Teds fru? Vi vet lika lite fortfarande, bara att hon har ett gult paraply. Men jag tycker det är lugnt, How I met är ett av de jag ser fram mest emot på veckorna så om de inte knyter ihop säcken på en gång gör inget, gör gärna tio säsonger av How I Met för den serien är betydligt bättre än Vänner är enligt mig.
Desperate Housewives
Det här är serien som jag inte kan ta seriöst. Men den är fortfarande guilty pleasure. Jag brukar ofta ha desperate housewives som dåligt exempel då jag jämför saker! "Det är ju inte som DH iaf" men liktväl har det sin charm och man måste väll koncentrera på de komiska inslagen mer än den väldigt orealistiska dramadelen. Den här säsongen har väll fortsatt i samma anda som alltid, det finns en mystisk familj på kvarteret vars hemligheter avslöjas mot slutet. Vem flyttar in nästa säsong? Att Carlos blev blind är det jag gillar minst, men han kommer nog få synen åter på något sätt.
Two and a half men
Fortfarande underhållande, men håller på och drar efter sina sista andetag. Det är inte mycket nytt som händer. Kommer det sluta med att Charlie bryter sitt beteende och gifter sig måntro? Kommer Allan att sluta vara så neurorisk och skaffa sig en kvinna också? Det är ju enbart det som kan vara någon form av plot development, men just när de närmar sig sånna där moments så återställs allt till noll igen. Jag ser det, men jag hoppar inte i stolen direkt.
Simpsons
Det här är aldrig dåligt. Kommer aldrig bli less på Simpsons heller, 20 säsonger till? Ja tack!
South Park
Inte lika bra som säsong 9 men bättre än säsong 11. Författarna verkar tappat gnistan litegrann men den här säsongen har ändå haft sina stunder! "My partner is back on the buss" Butters är en riktig lirare.
Scrubs
Den var Okej men verkar stå och trampa vatten. Vilket jag tycker är väldigt lustigt eftersom jag vet att serien är på väg mot sitt slut.
My name is Earl
Konceptet håller ännu! Hoppas Earl får stryka saker från sin lista i ännu fler säsonger. Kommer Randy få den där Amish tjejen?
De serier som fortfarande rullar som jag har kvar är Lost och Hell's Kitchen.
Hur har eran TV upplevelse varit i år?
facebook.com/idiomatisk - fan page
|