I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-04-13 13:01

REC

nån som har sett den?
e den värd å se på bio?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-04-13 13:25

jag vill se den, polare tipsade om den så....
What I said, yo!
Poet

2008-04-13 14:34
Jag o min brorsa skulle se den igår, men så visade det sig att skitet var på spanska, så vi såg på Afro Samurai istället.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-04-13 14:43
Kommer en hollywüüd version iår.

http://imdb.com/title/tt1082868/

Filmen är som blarwitch/diary of the dead/cloverfield. Alltså filmad genom en handkamera.
Ska se orginalet nästa vecka.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-04-13 14:53
den är helt ok. vafan spelar de för roll om den är på spanska?- en remake av den kommer ju fan inte vara speciellt annorlunda om de inte ändrar på hela filmen...helt i onödan isf.
språkrasism...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-04-13 15:08
Ptja det är ju lite klurigt att se spansk film om man inte kan språket till exempel, och det inte finns någon text.
En smärre detalj kanske, men vissa är petiga asså.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-04-13 15:25
......att man inte har text framgick inte direkt.

2008-04-13 16:06
klart det är text. om du är i sverige alltså.
den e skiiitfet, se den! riktigt bra skräck.
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.

2008-04-14 17:44
Användaren är inloggad __virre__ X0
jag o min brorsa skulle se den igår, men så visade det sig att skitet var på spanska, så vi såg på Afro Samurai istället.

haha samma sak här ja o en vän skulle se den föra någon vecka sen  men vi ändra oss så fort vi insåg att det var spanska men den e säkert bra ska se den någon dag när jag e in da mood..
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2008-04-16 03:33
Den är tvärfet. Önskar jag såg den på bio..

2008-04-16 13:29
Tvärfet var ordet. Skulle setts på bio.

Långa scener, mycket bra gjort!

2008-04-16 21:11
den var gaksna skön, men inget som satte sig efteråt.. tjejen jag såg med slog kullerbyttr i soffan av rädsla.. :P

kul att heilywood ska göra remakes på alla bra filmer.. idiotbolag!
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-04-16 23:00
Jag har aldrig hoppat omkring så jävla mycket som jag gjorde när jag såg denna film på Stockholms Filmfestival i höstas.

Kul att den får premiär på ordinarie biorepertoaren!
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2008-04-17 01:53
Sämsta skiten jag sätt... skrattretande skräckis!!
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2008-04-17 02:21
Dirty-Dave P25

vad konstruktivt sagt.. xD  varför var den det? jag kan nämna ett tjugotal "skräckfilmer" som jag tycker var mycket sämre på rak arm..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-04-17 02:48
tankar nu. kul att dom flesta verkar digga :D
krrrrrrrra

2008-04-17 13:11
schysst film, men det är inte mer än det.

2008-04-17 20:34
Dirty-Dave kommer aldrig med något konstruktivt.. han kan bara säga de o de suger men varför vet han aldrig.. kolla hans grymma inlägg i alla politik trådar han e inne i... en vanlig konversation bli väl typ

DD "Israel suger, ner med judarna"
Andra "Varför?"
DD "För att öh.. förtrycket av palestinierna"

och där slutar hans kunskap om hela konflikten...

REC e en väldigt bra film och jag tror faktiskt att det nästan bara e språk rasister som på allvar tyckte The grudge var bra som tycker den e dålig..

2008-04-17 20:34
hade jag sett den på bio hade jsag dött.

2008-04-17 21:24
håller för övrigt med skissen
här kunde jag pausa, springa runt, kolla mailen etc när de blev för läskigt.

2008-04-18 00:38
sett den

läskigaste på länge.. ja sov med lampa på sen ja

ja är inte så cool som ni trodde nej

2008-04-18 00:39
Herulas X24
bla bla, sluta hitta på. Varför ge konstruktiv kritik åt skräp filmer som REC?. Kan bara inte förstå hur folk tycker den är skrämmande? Men det är väl en smaksak. Jag har aldrig känt mig så tom efter en skäckis som denna, inget som fick mitt hjärta att pumpa lite extra. Nada!
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2008-04-18 00:50
riktigt nice film! rekomenderas!

2008-04-18 00:53
Dirty-Dave P25

Vad tycker du om sionismen och varför? :P

Filmen e nice kan jag bara säga ;)

2008-04-22 01:30
Såg den precis. Förstår inte vad som var så läskigt. Tyckte den var väldigt seg och när det väl hände något var det mest skrik och panik. Skådespelet däremot, var fruktansvärt jävla bra.
Morsan till hon lilla tjejen gjorde mig fruktansvärt irriterad, och jag njöt när hon blev biten.

De sista 10 minuterna var de bästa, med alla foton och bandspelaren och det. Byggde typ upp rädslan i slutet när de gick de kollade upp för luckan.

"Nu kommer det, nu kommer det.. KOM IGEN KOM NU!". När det väl kom rös jag till lite men det var typ allt.

Cred för bästa skådespelet jag sett, lite cred för storyn men ingen cred för läskighetsfaktorn.

Hade verkligen förhoppningar om denna filmen faktiskt. Faktumet att den var på spanska störde mig först, men det vande man sig vid.

Är du lättskrämd kommer du älska denna filmen, men tål du lite mer tror jag inte det är något speciellt. Och görs det en remake på denna filmen så kommer den vara bra mycket sämre.

En bra film, men ingen bra rysare helt enkelt.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-04-22 19:09
Den var underhållande och rätt så obehaglig, jag satt och vred på mig ganska mycket och gömde ansiktet i händerna (vilket är ovanligt för mig haha)

2008-04-22 20:20
Grymt bra.
det enda är ju att spanska är sååå hysteriskt , tänk då när spanjorer ska bli fucked up av zombies, fy fan va de går lös. Det är lite sådär jobbigt i längden, för man själv sitter där och chillar med undertext medans de går i 150.
Men jag ser den hellre på spanska än engelska och jag rekommenderar alla att se den på bio eller enorm screen iaf.

2008-04-22 20:59
Vad handlar den om?

2008-04-23 22:54
den va faktiskt jävligt fet

2008-04-23 23:16
Jag hade inte värst höga förväntningar och var väl medveten att det skulle talas spanska. Det slutade med att jag stängde av med en halvtimma kvar på filmen. Den kändes löjlig och som något jag redan sett. Inte allt för ovanligt, tyvärr.

2008-04-24 11:49
Förvånad att den får så mycket beröm faktiskt.
Tyckte inte det var något särskilt. Dussinskräckis helt enkelt.
De fick till stämningen väl ibland men gillade inte actionscenerna alls. Var fruktansvärt dåligt skådespeleri när någon attackerades. Syntes tydligt att det inte alls kämpade på riktigt. Om jag får spekulera lite fritt så gissar jag att alla var riktiga (teater-)skådisar, i stället för stuntmän och dansare som ofta spelar zombies och liknande i filmer.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-04-24 21:02
CrashworkZ  
det var slutpartiet som gjorde den cool...

annars håller jag med om att det vart lite väl hetsigt med spanska och zombies ibland samt att skådespelet vart lite dåligt när dom attackerades. Men i övrigt tyckte jag skådespelet var jävligt bra och helhetsintrycket var långt över förväntan.

SPOILER
blev så jävla glad när det fanns en sista boss som dom dessutom förlorade mot att jag knappt vet vad jag tycker om filmen i övrigt

2008-04-25 00:34
bästa filmen jag sett 2008 än så länge. jääävlar vad underbar den är.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-04-27 13:49
jävligt bra film. läskig som fan. men håller med om att slutet gjorde en jävligt stor del av filmen

2008-04-27 19:58

Varför slutar alla filmer olyckligt nu för tiden? Hur ska jag nu kunna sova i natt? :(

2008-04-27 20:49
För att på riktigt vinner inte the good guys :D

2008-04-28 02:48
för att ett öppet slut oftast innebär att tittaren inte kan släppa filmen ur huvet på ett tag framöver. ger ett större intryck.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Poet

2008-12-29 17:54
Väldigt grym film och vem fan bryr sig om att den är på spanska?

Sen så tycker jag ju iförsig att "The Blair Witch Project" är den bästa skräckfilmen som gjorts, och "28 Days Later" är en av de fetaste (om inte den fetaste) dystopin/zombierullen som gjorts. Detta var en kombination av bägge två vilket behagade mig väl.

Tyckte den var en bra stämningsuppbyggning de hade i filmen. Enda som var lite kasst, var vissa ( inte alla!) skådisar i filmen. Men de som agerade bra, vägde upp det duktigt!

En film att rekomendera, verkligen.

SpoilerSista äcklet de mötte på vinden var ju bara för vidrig, eeeew! Det måste ha varit en riktigt person eller hur? Såg mer som ut som en anorektiker än CGI.

Och det som också var riktigt B, var när han Manu knäckte nacken på han choppen, whata haha? :)

At the gates of Eternity...

2009-02-03 07:09
Rec är den bästa skräckfilmen som har gjorts på ett par år definitift. Skräck som 28 days later, dawn of the dead och Rec är så mycket bättre skräck än hostel och saw som bara går ut på att äckla folk mer än att försöka skrämma skiten ur en, vilket Rec lyckas väldigt bra med!
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!