I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-04-11 07:39

Funny games

nån som tror på denna movie? verkar fet enligt mig! =)
http://www.imdb.com/title/tt0808279/

((MAAD))

2008-04-11 11:07
Onödigt att göra en remake på sin egen film. Se originalet först säger jag. Den e bra.

2008-04-11 12:30
orgnialet är grym, jag är rätt så pepp på den här också...
den som hoppas skiter på sig och dör

2008-04-11 13:05
Fattar inte heller poängen med att göra en remake på sin egen rulle.
Men jag har inte sett orginalet så kvittar mig egentligen. Känner att jag vill se den, om inte annat, så för att Tim Roth och Naomi Watts är grymma skådisar.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Moderator

2008-04-11 13:22
jag gillar han micheal pitt också. tror den kommer vara riktigt sevärd fast jag ska se orginalet först. förstår helt klart poängen, en massiv marknad i hela världen, miljontals kronor in på kontot.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-04-11 13:45
Jag har fortfarande inte sett originallt, men jag ser inte heller poängen med att göra en remake av sin egen film. Haneke är en mystisk man...
12.

2008-04-11 13:51
Legoland
Jo, okej. Jag ville inte vara så cynisk och tro att Haneke gjorde remaken bara för få pengar for old rope.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-04-11 17:25
Hoppas inte han bara gör amerikanska filmer hädanefter.

2008-04-11 18:23
Jag hari nte sett någon av versionerna men jag vill se dom.

Jag läste en inervju med regissören i Allt Om Film och där sa han att han ville göra en remake just för att flera skulle se den då originalet inte nådde en så stor publik. Sen så är den la på tyska?
Would I shit you? You're my favourite turd.

2008-04-11 19:24
Silveri: originalet är på tyska ja.

han gör en remake för att ursprungligen villeg öra den i usa, det är ju främst den amerikanska våldskonsumtionen han kritiserar
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2008-04-11 22:28
Jag är sugen på att se denna remake, originalet var bra men jag kan faktist tänka mig att den här blir bättre nu.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-04-13 00:55
har sett den nu och den var grym. jag skulle säga att den ungefär exakt lika grym som orginalet.
den som hoppas skiter på sig och dör

2008-04-13 01:15
Att göra en remake på sitt eget låter väl inte så konstigt?
Om man brinner för en idé men inte blev nöjd med resultatet, så är det ju bara att göra om.
Nu va det inte så i detta fallet läste jag, men ni förstår.

2008-04-19 13:07
Inte lika bra som orginalet men ändå helt klart sevärd.!

2008-04-19 15:21
Den var ok.  Peter och Paul var ursköna. :D
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Moderator

2008-04-19 18:30
ingen riktig höjdare direkt. fick liksom ingen riktig poäng i det. men det kanske var poängen. i vilket fall poängen är smörja. men det var ju sådär lagom rått och besvärlig stämning filmen igenom. man stannade ju och undrade vad som kommer hända härnäst men inte fan bär man med sig den. kanske borde se orginalet... kanske.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman