Stephen King's The Mist?
Är den värd att se? Stephen King-filmatiseringar har ju kanske som bekant en förmåga att bli parodier på hur filmer kan urarta in i gapskratt. Jag har väldigt livlig fantasi och är alldeles ensam här, som en liten fjant, så jag vettefan hur pass skräckig filmen får bli utan att jag går och dallrar som ett psykfall resten av kvällen? Hur rädd blir jag av The Mist ?
Intressepenisen hårdnar!
Samma med 28 Weeks Later?
Intressepenisen hårdnar!
Den är klart sevärd tycker jag. Du behöver inte vara rädd för att den ska vara för läskig. Mer spänningsfilm än skräckfilm egentligen.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
28 Weeks Later är väl lite läskigare än the Mist men förvänta dig ingen 28 Days Later. Både är sevärda hur som helst, ingen av dem är superläskig men båda är ganska underhållande.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Ok,t ack för svar.
Intressepenisen hårdnar!
Jag brukar aldrig rekommendera folk att inte se filmer, så det tänker jag inte göra nu heller, men den var tämligen usel. Huvudrollsinnehavaren gör årets sämsta insats och filmen är inte ens lite läskig. Det senare är givetvis beroende på vad för slags "saker" (försöker att inte spoila här) du är rädd för.
Göteborg på låtsas.
Det som är dumt med the mist är att filmen suger medans slutet är kalas :( 28 weeks later är väl lite bättre men som någon sa, inte direkt en ny 28 days later.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Tror jag ser Cloverfield istället, lite mer skönt kaos.
Intressepenisen hårdnar!
the mist var totalt skräp.
The mist var sämre än jag trodde. Slutet höjde hela filmen dock.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Effekterna är ingen höjdare direkt.. Men filmen handlar mest om etik och moral. Slutet tycker jag också höjer filmen och ledde till en diskussion bland oss som såg den faktiskt
norado P21 Etik och moral? Snarare att religion i många lägen är sjukt irriterande och farligt.
The Mist är en av de sämre filmerna jag sett på senare tid. jag skulle inte rekomendera att se den. se Cloverfield i stället och nöj dig med den. 28 Weeks är sevärd men ingen 28 days later
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tydligen bara jag som inte gillade slutet av The Mist, kan inte säga varför utan att eventuellt förstöra det för folk som inte sett den men kändes bara löjligt och förutsägbart
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Summa summarum, se cloverfield istället. Riktigt bra film.
slutet är nästan den ända anledningen till att se filmen :D
somnade, och somnade av cloverfield också
man blir aldrig rädd för the mist men den är snyggt gjord. Lite silent hill känsla i den filmen. exakt, slutet gör det värt att se filmen.
läste på internet där så skrev en: "Sometimes its worth to download movies, cause it saves your money from spending on crap movies"
har inte sett den men har hört att slutet skulle va någonting uteöver de vanliga.. så man lär se den för å se va allt fuss är om!
Twelve Tribes of Israel
Jag tyckte den var helt ok, en bra film att slösa en kväll på om man inte har bättre för sig
http://kevinseymer.blogspot.com/ Politik och Musik is the Shit!
Bra film, skönt slut osv. SPOILERVARNING!!!! Inte skrattat så mycket på länge när det skön den där kristna bruden:D
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Jag såg den nu. Jag gillade den faktist. Var kul att se hur olika människor reagerade. Hatade den galna bibelkärringen och slutet var ju helt sjukt jobbigt. Jag kunde inte sluta skratta för att det var så sjukt och sen kände jag mig lite smått galen och skämdes men shit. ÅNGEST!!
Tycker slutet är otroligt överskattat..Spoiler Hade varit perfekt om det slutade med att han bara gick iväg från bilen, men att armén skulle gå förbi bara en minut efter att alla dog var för mycket "filmmagi" för mig. (Inlägget ändrat av Caliber 2008-06-19 19:13:03)
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
The Mist är en stabil rulle jag skulle rekommendera alla att se. Det går inte att ha höga krav inom horror genren eftersom 99% är dynga, den här filmen däremot var gedigen och välgjord.
- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -
Slutet på The Mist e det sjukaste...
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Inte bara armén som gled förbi och dödade allt utan kvinnan som i början ville dra hem till sina barn och försökte få någon med sig och ingen vågade möta hennes blick och han sa "Please, I have my own kid to worry about!" och går iväg med sin son. Innan hon går säger hon "I hope you all burn in hell" eller liknande....när han ser henne i lastbilen med sina barn oskadda. Det var ju fan döden som skrattade honom i ansiktet. Det gjorde det hela ännu brutalare. Då bryter han ihop och bara skriker om och om igen. Jag hade ju lätt tagit någons gevär och skjutit mig själv i nacken.
Novellen är grym, den visar på människors reaktioner i extrema händelser. Slutet i novellen är jubetydligt mer flyktigt, inte dess styrka. Men å andra sidan så är novellen riktigt bra och filmen är ok. Slutet som för övrigt är ny skriver av Darabount för filmen höjer filmen otroligt. Skönt att se att det inte blev ett lyckligt hollywood slut av allt. :P Även om jag tycker att känslan när den där 8 benta varlesen går över deras bil innan slutet är bäst i hela filmen. :D Grym känsla. ^^
Jag skrattade i 5minuter efter slutet, så jävla fail
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
tyckte själv att the mist var underhållande, tyckte cloverfield var coolt inspelad men allt annat var gammal dynga
http://felidae-music.com
slutet e så jävla omotiverat så man blir arg!
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.