Flyga Drake (The Kite Runner)
Vill bara tipsa om denna underbara film. Jag har inte läst boken så jag visste inte vad jag skulle förvänta mig. Men damn! Rikitigt vacker och gripande film. Kanske är det för jag är farsa nu (ja, så gammla typer hänger här också) men jag fick tårar i ögona och klump i hjärtat ett par ggr, och det har aldrig hänt tidigare vid flimtittande. MVG++ på den filmen.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
handlar den om då?
RekFoto
wow. läste boken för 1 månad sen , såg trailern/reklamen på tv för 2 veck sen typ. såg filmen igår. rysningar , o tårar o ja brukar inte va så lätt berörd men denna historia e verkligen vacker om man nu kan kalla det. Jag rekomenderar er starkt att läsa boken först, alltid roligare o ha skapade bilder innan :)
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/
en av de bästa filmerna jag sett på länge... oerhört gripande och sorglig men vackert gjord... alla borde se
Såg filmen, jag kan tänka mig att boken är så mkt bättre. Fortfarande en mkt bra film dock
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Inte läst boken, men filmen var riktigt bra allafall.
arabförskönande? men den var ok ändå..
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
"arabförskönande?" hahahah allvar? vem hittade på ett sånt uttryck...
Redaktionen
2008-04-21 15:30
haha arabförskönande? pfft.. filmen visar hur deras traditioner och konservativa tankesätt fortfarande genomsyrar deras samhällen och liv på samma sätt som det är i övriga världen. skönt att se en film där "araber" inte är blodtörstiga krigare med palestinasjal och ak47or! väldigt bra film iaf, jag tyckte om den som fan och ja rekommenderar er verkligen att se den!
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Otroligt gripande film. Det var längesedan jag grät så mycket pga en film. Jag var nästan i chock 2-3 dagar efter att ha sett den. Synd att den inte uppmärksammats mer. Beställt boken nu också, så jag väntar ivrigt på att få läsa den. Bajsaren : Arabförskönande? Mmm eftersom den handlar om afghaner? Och även om den nu hade handlat om araber så förskönande fan ingeting gällandes den mellanösterska kulturen eller islam för den delen. Så bespara oss sådana ignoranta kommentarer.
At the gates of Eternity...
Jag använde det uttrycket därför att folk förstår vad jag menar då, eftersom ingen vet/bryr sig om skillnaden på araber och afghaner. Filmen är en försköning av det afghanska samhället ja, i relation till den bild som västvärlden hittils presenterat/presenterats. Sen om den bilden är närmare sanningen eller inte tar jag inte ställning till. För mig var det precis som att se någon hollywoodproduktion som handlar om amerikanska folket under ett krig eller nationell kris. Men som sagt, jag har inte sagt att det är en falsk eller dålig bild, bara att den är annorlunda den bild som hittils målats upp av "Araber", eller i detta fall afghaner. Filmen är bra, och fett värd att se, nöjda?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Boken var riktigt bra i tre fjärdedelar. sen blev det bara hollywood och löjligt. har hört att filmen ska vara lite likadan. Även om filmen är väldigt förskönande av tiden innan den islamistiska revolutionen. men vafan. fair enough. Riktigt feel-good. Men det är just vad det är. Eller feel-bad kanske. Jävligt emo hursom.. men som sagt. en bra bok. förmodligen en ganska bra film.
Bajsaren : Om du hade skrivit det där som ett första inlägg så hade du sluppit massa missförstånd. Visst är den annorlunda, men det är för att, som du säger, allt för sällan man får se den bilden från länder i Mellanöstern. Men det är lätt att tro att din kommentar är en åsikt, än en frågeställning.
At the gates of Eternity...
_Bajsaren: förskönande av det afghanska samhället och folket? är du bäng eller? kvinnor som stenas, skäggpolis, våldtäkt och slavarbete av barn.. syftar du på innan krigen så förstår jag inte heller riktigt, afghanistan var ju värsta hippie routen till indien och hela jävla new age rörelsen flummade fram och tillbaka genom landet.. varför skulle det vara värre än det beskrevs i filmen? tyckte det framställdes rätt neutralt.. de skyggade ju t ex inte för att visa barn i princip i slavtjänst och ett kastsystem som bygger på att ett folkslav är slavfolk.. så på vilket sätt liknade detta någon amerikansk krigsfilm som någonsin gjorts? såg du ens filmen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sedan är det ju lite feelgood vibb över rullen och som smutsig_slampa blir det ju lite hollywood mot slutet men de delarna har ju knappast något med nån slags försköning av afghanistan att göra, snarare försköning av USA i vanlig ordning..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
joel Jag trodde det skulle vara uppenbart att jag inte syftade på "kriget", utan om hur underbart afghanistan var innan revolutionen bröt ut, och hela undertonen i brevet som kvarlämnas huvudpersonen. En försköning av ett exotiskt land. Jag skulle jämfört med tusen och en natt om det inte var en saga. Är det inte lite konstigt att slavpojken längtar tillbaka och älskar det gamla afghanistan så mycket i brevet?
när man går ut från biosalongen tänker man inte "vilka djur de där afghanerna är" det är det jag menar. Sen om de är djur eller världens bästa människor har jag inte pratat om, bara att filmen är en försköning utav den bild som västvärlden har av afghaner. Capish?
Boken var helt underbar. Men filmen hade jag lite svårt för. Det fattas en hel del. Men ett tips bara; LÄS BOKEN innan ni ser filmen.
Boken är tung som fan och jag sa högt för mig själv "Nej fan" åt en grej som hände i boken när jag läste, det är inte ofta jag är så inne i en bok så att jag kommenterar för mig själv haha. har inte sett filmen men lär väl göra det snart. jag är bara 16 så man behöver ju inte vara pappa för att gilla den heller:)
PAO!
jag skulle läsa boken till en engelska uppgift men pallade inte så laddade ner filmen och var väl rätt skeptisk innan jag hade sett den..men fy fan vad bra den var.jag blev tårögd och fick en klump i halsen där i slutscenen och det är enda gången jag kan komma ihåg att jag ens blivit riktigt berörd av en film..enda jag kan minnas är första gången jag såg gladiator