I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Folk som snackar skit om Rambo IV kan ju dra åt helvete

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-03-08 20:33

Folk som snackar skit om Rambo IV kan ju dra åt helvete

Ja jo.. det meningen med inlägget framgår kanske av titeln.

Jag läste nån skit idag om att Rambo IV var så dålig och omoralisk för att den exploaterar konflikten i Burma för att tjäna pengar. Och man borde inte få göra film om sånt och yada yada..

Sånt jävla skitsnack att den fan bränner i näsborrarna! Vem fan tror den här självgoda jävla fittan att den e? Ok.. så det är alltså ett krig som händer i Burma och då ska man alltså INTE dra uppmärksamhet till det. Ja det verkar ju sjukt smart för att inte säga humanistiskt.

Det finns även folk som har cancer och har det svårt. Jag tycker att vi slutar göra filmer och skriva böcker om dem med.

jävla idioter.

Rambo IV var dålig för att det var en ganska dålig film. Klart. Vad som gjorde den lite lite bra var just att den uppmärksammade konflikten i Burma.

tack och hej

2008-03-08 20:37
Håller med dig!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Toastare

2008-03-08 20:38
håller med.
Jag skyller allt på Emma!

2008-03-08 20:50
Detta borde väl isf. gälla även för filmer om andra världskriget? Har svårt att se att någon skulle skriva något liknande om Schindler's List eller Pianisten.
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!
Moderator

2008-03-08 21:25
Håller med. Jag är rätt kluven till filmen, krigsscenerna får högsta betyg i slaktighet men fan dem var lite röriga och besvärliga och borde spexat till med lite schysstare koreografi liksom.  Men det är ju ett problem när man arbetar med ett inarbetat koncept. Ser hellre om transporter 2 för en actionfix.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-03-08 22:33
jag tyckte den var grym..he he
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-08 23:09
vem kan hata Rambo?
Rambo filmerna är ju gryma, inget fel med action filmer, har inte sett senaste men av att dömma så verkar den "KICK ASS MOTHERFUCKING" BRA!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-09 23:49
Jag tycker filmen är grym!
Den visar på en lite skev värdegrund, men det hör till.

2008-03-10 00:48
ja, den håller ju inte First Blood klass om man säger så. 4:an är ganska platt och tråkig, häftiga action scener hjälper inte. 1:an var kontroversiell när den kom och är det forfarande. Jag hoppas man minns 1:an och inte dem andra efterskrapen när man snackar rambo och slajjan!
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2008-03-10 17:23
Tycker inte det verkar som ett större problem att en person kritiserar det. Överlag verkar folk ganska positivt inställda, t.ex. denna artikel:
Amnesty Welcomes Rambo Film Focus on Burma
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-03-10 22:38
vem hade skrivit artikeln eller var du läste det?

2008-03-11 10:45
Har väl gjorts filmer om alla krig som någonsin utspelat sig på jorden, varför skulle Burma vara ett undantag?
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-03-11 12:49
Simba

Därför att det är nåt jävla pretto (i Aftonbladet förstås) som har hittat ett sätt att få uppmärksamhet och medhåll från människor som inte tänker så långt..
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!

2008-03-28 21:09
riktigt bra att dem tar upp situationen i ett land som är totalt bortglömt. riktigt sjukt att om det är något i usa är det panik på hela jorden medans folk skiter i tex burma..

2008-04-03 01:21
jag tycker att det som gjorde rambo bra var dom sköna effekterna. det sista som jag personligen kan relatera till är en avdankad yankee som springer runt i djungeln och leker allanballan och dessutom verkar bry sig om vad som händer men ändå inte.

jag kom, jag såg den, jag gick därifrån.. och inte fan lärde jag mig ngt som jag inte redan visste. bara för att någon gör en mulitmiljon dollar film så betyder det inte att jag bryr mig mera... nää sylvester borde ha skänkt dom där pengarna till något projekt där nere så kanske han hade gjort lite nytta istället. och dessutom vunnit min respekt.
en smäll, en duns... och en hink att blöda i<br> <br> © VARGFLÖJT 2001-2008

2008-04-03 09:31
men filmen hade ju ganska låg budget? det var ju definitvt ingen multimiljondollarrulle
du är kär i mig.

2008-04-03 14:52
Den var fan bäst av uppföljarna tycker jag.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2008-04-03 15:07
Fyfan jag såg den idag, jääääääävlar! galen film så mkt död i den.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.