I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

nån som vet vad jag dillar om??

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-03-08 19:10

nån som vet vad jag dillar om??

Fick värsta flashbacken idag från en teveserie i typ 3 delar som gick på svt när jag va liten nånstans mellan 97-99.

Det enda jag kommer ihåg va att det var nåt slags ungdomskollo under en sommar. Som börjar typ fett trevligt och slutar som värsta skräcken. Kom ihåg att jag vart jävligt rädd när jag såg den. Nåt jag kommer ihåg är att kollohuset fylls med vatten. Det e nåt jättegammalt hus, de vart nåt mord som hade skett typ flera flickor hade mobbat en annan tjej så att hon hade tagit livet av sig o nu låg det nån förbannalse över huset.

svenskt alltså

hehe hoppas nån kan tyda den här sörjan.

Toastare

2008-03-08 19:11
Jag känner igen det.. var det inte huset som var nått skepp? som sjönk?
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2008-03-08 19:12
Skuggornas hus hette det!! det var nått kollo.. och det var en klass iaf. Och de försvann eller nått.. men det var nått med nått skepp tror jag.
Toastare

2008-03-08 19:13

2008-03-14 21:00
JAA! haha de va precis de här ja menade...tack så mycket. Slipper jag grubbla mer =)

2008-03-14 21:33
älskar den jävla filmen men den släpps ju fan aldrig på DVD funderar på att beställa den på vhs från ginza eller nått den e så jävla bra hyrde jämt den i videobutiken
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? <3 /- Kabbelito

2008-03-14 22:29
Det var där de gick ner i nån brunn och hamnade på Zanzibar.. eller hur var det nu? Såg aldrig aldrig slutet. :(
Göteborg på låtsas.

2008-03-14 23:01
Jag har ett liknande problem. Det var någon serié tror jag, men är ej säker. I ett avsnitt hur osm helst så blev en kille gravid och RAPADE UPP en unge gjort av träd.... Hmm....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-14 23:02
ankan: det där drömde du om när du var full, haha.

2008-03-14 23:05
kown: nej nej! jag har det inspelat på band! men fick aldrig med början!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-15 12:23
krossad_anka F18
Detvar väl något australiensiskt barnprogram om jag minns rätt. Handlade om en familj, lillebrorn brukade vara i centrum för dom flesta avsnitten, men i det du pratar om är det storebrorn det handlar om. Avsnittet börjar med att han är jävligt pissnödig och jagad av några mobbare. Trots att han är jagad så ställer han sig och pissar på ett träd, trädet flippar då ut på något vis och slåt bort mobbarna. Sen visar det sig att det är någon träande som vart glad över att han urinerade på henne. Hon tar mänsklig form i någonveva, dom blir kära, och hon gör på¨något vis den här stackars kraken gravid. Resten hade du sett verkar det som.

Fett random att komma ihåg just det där, men så är det ibland.

2008-03-15 15:23
xavante: HAHAHAHAHHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHA!!!! Så jävla sjukt! Vet du vad det hette? Shit alltså.. Fan vad kul! Vilken fantasi folk har alltså...

2008-03-15 20:25
jag älskade den serien!
hittade boken som den var baserad på när jag gick i högstadiet. 9a tror jag den hette och var skriven av någon som hette Jensen. Fast boken var inte riktigt lika creepy eller bra som serien.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)
Toastare

2008-03-15 20:37
hette inte det typ irie eller nått liknande...

2008-03-15 21:03
Eary Irie?
(itsclive.blogspot.com)

2008-03-15 21:09
Enola: Boken heter 7a och är skriven av Bjarne Reuter, en av Danmarks mest lästa författare:)

2008-03-15 21:24
Milan
ah tack, jag mindes bara att jag tog boken för jag gick i A klassen (7:an alltså) och att det var av en dansk. jensen passade så bra för jag heter så.
(itsclive.blogspot.com)

2008-03-16 03:57
krossad_anka F18
Nej jag minns tyvär inte vad det hette.. Fantasi? Jag minns programet och jag minns avsnittet, och det var så just det avsnittet började.

2008-03-21 23:10
Nu har jag precis kollat på skuggornas hus, kom ihåg en del från när jag var liten, framförallt hur läskig den var. den är ju jävligt välgjord för att vara en ungdomsserie.
Sofia är en ärkeaktivist
å i hjärtat en sann anarkist
www.fittforcefive.wordpress.com