I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

VARNING: Day of the Dead (2008) *Spoilervarning*

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2008-02-25 02:47

VARNING: Day of the Dead (2008) *Spoilervarning*

Kan först av allt säga att jag är ett stort fan av allt vad Romero gjort, älskar alla sorters zombiefilmer. Jag har till och med den konstiga smaken att gilla en hel del riktiga b-filmer enbart innehållandes blod och zombies.

Iallafall, Day of the dead, gjord av Romero från 1985 är ett mästerverk, otroligt bra film. Därför var förväntningarna höga inför den omtalade "nyversionen" som skulle komma iår. Kunde inte hålla mig till bio lr ngt så jag tankade den och såg med vänner.

Värsta skiten jag någonsin sett, borde inte ens få kallas för film, helt värdelös.

Sämsta skådespelarna ever, sämsta storyn (var det ens en story!? kan inte komma på ngt alls som kan liknas vid handling) absolut SÄMSTA effekterna. Sen hela konceptet, super-zombies som klättrar på väggar och flyger genom luften, wtf!?

Sen är hela filmen så otroligt B fast den försöker leka storfilm, vem fixar en avdankad American Pie-skådis i huvudrollen!? Varför är datorerna i kontoren i filmen bara tomma schassin utan kablar eller innehåll!?


SPOILER

Vaaaarför blev deras kompis en snälla zombie!? helt utan anledning?


Gaaaaaah, våldtäkt på en titel, som såååå många gånger tidigare

Någons som har en annan syn på filmen?