10.000 BC. Blä Blä Blä...[spoilers]
Jag läste nyss Storyn och blev så klart besviken så fort jag läste skiten .. Handlar om den krigare som ska rädda sin tjej som han är kär i från att ha blivit kidnappad av ett annat gäng bla bla bla .. samma skit samma story, alla utom hjälten dör och han får sin käresta till slut med lite action scener i mellan . VARFÖR VARFÖR?.. alltis samma sak. innan jag läste storyn och såg trailer så tyckte ja att detta kommer bli en stor film. Men de e samma skit som vanligt, stora biffiga killar som på den tiden verkade veta vad ett gym var och hur man åt rätt för att få stora kroppar. och tjejerna som ser fagra och underbara ut. Varför inte göradet lite mer "verkligt för den tiden". visst jag vet inte hur man såg ut på den tiden men det vet fan inte heller dom som gör filmen. Ska bli intressant och se om dom pratar i filmen vilket språk i sånt fall, då dom förmodligen inte kunde tala vid den tiden utan kommunicerade på annat sätt. Men men vi får se vad tror ni?.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Det är Hollywood, vad hade du förväntat dig?
Redline!
Precis som Octagon sade, det är Hollywood. Dom gör ju jämt och ständigt sånna filmer.
Live Hard, Die Young
Som Octagon och Fronh sa, det är Hollywood.
At the gates of Eternity...
Hacka inte på Rolland Emmerich, han gör ju grymmt bra action filmer. 10 000 b.c. verkar ju bra, o för det andra, varför klaga på sådan "skitsaker", vafasen det är en JÄVLA FILM! Och om de inte ser ut som de gjorde för på den tiden, tror du att den filmhandlingen som sker hände på riktigt? NEJ... inget illa menat men jag blir så trött på allt gnällande folk som hackar på filmer bara för att de inte stämmer med verkligheten, saken är den att det är film, FILM ÄR INTE PÅ RIKTIGT
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
no offence men du är väl knappast rätt person att berätta för andra vad som är verkligt och vad som är fiktion när du själv tror att kenny vs spenny inte är manusbaserat
Som Octagon, Fronh och BC99 sa, det är hollywood.
"I lay chicks like mother goose"
Fan va drygt. trodde också det skulle bli en cool film
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
JohnJohansson112 Ironiskt att du klagar på storyn (som bygger på en klassiskt pojke blir kär i flickan, flickan blir ninjad, pojken räddar flickan och får sätta henne i en p-rulle (30.000 BJ's?)) när du inte själv har kommit med förslag på alternativ storyline och konstigt att du påstår att du har sett trailern, framgår ju med all tydlighet att de pratar engelska i filmen, så din fråga lämnar ju en lite fungersam.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Som Octagon, Fronh, BC99 och MC_Kiprono sa, det är Hollywood
Rastasite
det är inte kul längre
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Two Face X0 Jag skrev denna topic då jag var på jobbet och på så sett inte kunnat höra ljud, och inte vetat om dom pratar engelska eller inte. och har inte kollat på trailen igen sen dess.
Läste storyn och tyckte den var samma skit som alla andra filmer som kommer från staterna.
Varför inte bara göra något nytt?, denna film kunde bli hur stor som helst om den fick en bättre story line . Då jag inte har kontakter inom filmindustrin så kan ja inte genomföra min åsikt så lätt så jag får nöja mig med att klaga här på whoa och disskutera med er och se om folk tycker samma sak eller inte som jag.
Det är väll det som e meningen med topicar och diskussioner?
Two Face X0 så för att klaga på handlingen i en film måste man alltså vara beredd på att själv presentera en alternativ, bättre handling? logiken är ju slående hörru...
Finns ju någonting som kallas för konstruktiv kritik vilket kan leda till förbättringar och så finns det något som kallas whine som man kan bli erbjuden ost till. Vilken kritik föredrar man tror du? Ska man drar det till det finstilta så kan man ju såga av samtliga filmer gjorda åtminstone de senaste 70-80 åren som innefattar action, humor, drama, skräck och romantik. Sen om man inte har fått någonting på ett bra tag så kan man ju såga all filmindustri vid fotknölarna och hänvisa till att böckerna är så pass mycket bättre, men varför stanna där, låt oss dra ut en grottmänniska från dess gömsle längs med fotknölarna och bli uppläxade av 300.000 års ilska om att vi resten av mänskligheten är ena riktiga copycats som bajtar hans idéer. Har inte sett inlägg i Cloverfield trådar, Spider-Man trådar eller Jumper trådar exempelvis som bygger på exakt samma grundstory. Är det så svårt att då dra fram vad ni tycker om att hur storyn borde varit, exempelvis en man som mot sin vilja tvingas bli en hjälte och slakta massa fiender i massor, blod och våld överallt *host* braveheart *host* gladiator *host* 300 *host* die hard *kippar efter luft* and the list goes on. Denna rulle är en klassisk hjältesaga som anspelar smått på romantiken och att man går igenom eld och vatten för att få tillbaks sin käresta. Kanske tilltalar bredare publik vilket hollywood är ute efter. Det finns ett mycket bra sätt att slippa se "samma skit som alla andra filmer som kommer från staterna" - sluta se amerikanska filmer. Man blir rätt förbluffad över att folk inte kan komma fram till detta själv. Är själv ett stort fan utav asiatiskt produktion, viss del även europeiskt, men har inte så mycket att hämta därifrån förutom Ryssland och England. Där snackar vi sjysta storys, originella, inte samma massproduktion och återanvändning, utan nytänkande etc. Även om filmen storymässigt kommer inte komma som en direkt nyhet så blir det intressant och se på vilket sätt det presenteras på. Kopierar man någon annan films handling rakt av och byter tid, namn o medverkande så kanske det känns billigt, kan man presentera någonting nytt så kan det bli riktigt bra. Just därför tänker jag inte ansluta till emohörnan och skära handleder utan ska se filmen och se om det kan bli en bra presentation av ett mycket gammalt koncept.
som dem där mofos sa, det är Hollywood
Blow my mind....the one below the waistline.
Two Face X0 jag tror inte att filmskaparen hänger på whoa och spanar efter uppslag till nya manus.
Demento oh shit och det där kom du på alldeles själv?
Moderator
2008-02-24 21:59
Fan bara för någon dag sedan funderade jag över varför man inte har gjort coola filmer som utspelar sig för riktigt länge sen. Jävligt coolt att man får se nu att det redan är på g. Jag skiter i om det är samma skit som alltid, så länge det är snyggt förpackat är jag nöjd.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Kolla in
Kampen om elden istället den e fan kung! Den heter
La Guerre du feu på orginalspråk, eller
Quest for Fire på Engelska.
Annars tyckte jag 10,000 BC verkade ganska tung. En film nästan värd att se på bio för alla mulliga effekter.
Den heter alltså inte "Kampen om elden istället", utan bara Kampen om elden . Som det kan gå.
Annars skulle man ju kunna hävda att den som går på bio för korrekt historiaåtergivning är ganska dum i huvet.
det finns många heta diskussioner på youtube/imdb och liknande angående denna film, fan jag kom nyss och tänka på, att hur fan kommer det sig att dom flesta inte är håriga överallt typ? alltså har skit mycke hår i ansiktet skägg osv och skit mycke hår . och båtar?, osv äähh så jävla mycke saker som inte stämmer. kanske därför man kallar de film?
riktigt keff film. landet för längsen med riktiga skådisar. sämsta skitet.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
"Finns ju någonting som kallas för konstruktiv kritik vilket kan leda till förbättringar och så finns det något som kallas whine som man kan bli erbjuden ost till. Vilken kritik föredrar man tror du?" Vilken kritik tror du de som gjort filmen ser på whoa?
njut
Här är en recension av filmen, där den tyvärr blir sågad... men jag tycker endå att den ser rätt så intressant ut, coola effekter osv, kanske inte dirr något jag skulle se på bio får väl vänta tills den släpps på dvd*Wink*
som jag sa det e hollywood
dom pratar säkert amerikanska! haha, harlem accent
det värsta är väl ändå att det är otroligt inkorrekt tidsmässigt. jag läste i en recension att någon blev kidnappad för att bygga pyramider, som inte fanns förrns typ 7500 fkr.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Någon som vet om filmen är från 11 eller 15 år?
smutsig_slampa: tack! såg lite av den rullen på tv för skitlänge sen.. har alltid velat se hela..
Först, Michael Bay, nu Roland Emmerich, asså dessa redissörer kör ett koncept som funkar och säkrar ett antal hundratals miljoner i vinster. It's strictly business (som de flesta Marvel Filmer)..
Nej nej nej. Såg den idag, och nej nej nej. Så jävla seg film och så jävla förutsägbar (som typ alla filmer är iofs). Mitt tips: SE DEN INTE, LÄGG PENGAR OCH TID PÅ NÅGOT ANNAT
Moderator
2008-03-19 09:49
Den är från 11år. Det är helt enkelt en jävligt dålig film. en riktigt jälva skitfilm. Det enda som är bra med den är att hon bruden är rätt snygg. Annars är i princip allt dåligt med den. Där är inte ens omotiverade tutt-scener som skulle kunnat rädda den. sen är den ju riktigt dum och såklart helt sjukt historiskt inkorrekt. det finns teorier på att giza pyramiderna byggdes för 12000 år sen men även om man tror på det är den helt jävla dum i huvudet ändå.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
hur kan ni klaga? jag blev kär iaf..visst inte i filmen, men still..
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Lyricist
2008-03-19 20:28
Som Octagon, Fronh, BC99, MC_Kiprono, rastasite, Big Cojones och jatackgärna sa, det är Hollywood haha ja va bara tvungen :P
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Som Octagon, Fronh, BC99, MC_Kiprono, rastasite, Big Cojones, jatackgärna och The_Dictionary sa, det är Hollywood
vi kommer alla bli bannade =)
Lyricist
2008-03-21 22:37
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
då dom förmodligen inte kunde tala vid den tiden utan kommunicerade på annat sätt. I lol'd
förmodligen ^^ väl forskat
Jag garvade så jävla mycket så det var fan värt det ändå. Blinda gubben var bäst.
Riktigt rutten film, aldrig lagt pengar på något så onödigt förut. Spännande i introt men sen dog allt. =)
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
vad förväntar sej folk? Se trailern, det räcker väl för att förstå vad det e frågan om.